اخبار جدید از ائتلاف سه‌گانه اصلاح‌طلبان، روحانی و لاریجانی

کد خبر: 1271958

با وجود رد صلاحیت اولیه حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق برای نامزدی مجدد در خبرگان، به نظر می‌رسد او قصد دارد اردوگاهی متشکل از نزدیکان دولتش و نیروهای چند حزب اصلاح‌طلب را برای حضور جدی در انتخابات 11اسفند سامان دهد.

اخبار جدید از ائتلاف سه‌گانه اصلاح‌طلبان، روحانی و لاریجانی

پس از آنکه محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در نشستی خبری گفت: «روحانی معتقد است نباید صندوق رأی را در همین شرایط رها کنیم»، حالا سخنگوی  این حزب از جلسات انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نزدیکان علی لاریجانی و حسن روحانی خبر داده است.

جواد هروی به «ایسنا» گفته: «اعتدال و توسعه با حزب کارگزاران سازندگی، اعتمادملی، ندای ایرانیان و خانه کارگر و مجموعه اصولگرایان معتدل نزدیک به علی لاریجانی و نمایندگان ادوار به مدیریت منصور حقیقت‌پور جلسه دارد.»

برنامه لاریجانی و روحانی برای لیدری این ائتلاف در حالی است که رئیس سابق مجلس پس از رد صلاحیتش در جریان انتخابات ریاست جمهوری 1400 برای حضور دوباره در انتخابات مجلس حتی ثبت‌نام نکرد و روحانی نیز به رغم داشتن فرصت اعتراض به رد صلاحیتش برای حضور در انتخابات خبرگان ترجیح داد به جای اعتراض در بیانیه‌ای مملو از مواضع مخالف‌پسند به رد صلاحیتش سویه‌ای سیاسی بدهد تا دست کم از طریق این مخالف‌خوانی توجه طیفی از رأی دهندگان را به جریان سیاسی نزدیک به خود جلب کرده باشد.

در چنین شرایطی اگر چه به گفته هروی تصمیم‌گیری نهایی و نتیجه‌گیری از جلسات احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرایان معتدل به بعد از ۱۹ بهمن و اعلام نتایج نهایی بررسی ردصلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان موکول شده است، اما آنچه دست کم در اظهارات دو روز پیش نوبخت مشخص شده این است که مجموعه این احزاب فهرست مشترک خواهند داشت و بنا ندارند به رقبای هم در حوزه‌های انتخابیه مختلف تبدیل شوند. همچنان که قصد دارند به رد صلاحیت روحانی به مثابه فرصتی از جنس رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 و مستمسک یک شگفتی انتخاباتی نگاه کنند.

دیروز در جبهه اصولگرایان هم شورای وحدت اصولگرایان با حضور منوچهر متکی، مصطفی پورمحمدی، شهاب‌الدین صدر و اسدالله بادامچیان دومین نشست رؤسای استانی خود را برگزار کرد.

متکی سخنگوی شورای وحدت بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات و استفاده از فضای به وجود آمده فعلی تأکید کرد و پورمحمدی رئیس شورای وحدت هم راه بازگشت امید و اعتماد اجتماعی را کار تشکیلاتی دانست. رؤسای شورای وحدت استان‌ها در انتهای این جلسه اعلام کردند که در دوره دوازدهم مجلس از نامزدهایی حمایت می‌کنند که میثاق‌نامه مصوب هیأت عالی این شورا را امضا کنند.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها