امیر حیدری: اولویت نزاجا ارتش تولید تسلیحات دورزن و متحرک است

کد خبر: 1272529

فرمانده نیروی زمینی ارتش(نزاجا) گفت: اولویت نیروی زمینی ارتش تولید تسلیحات دورزن و متحرک است و تمامی مراحل ساخت و تولید تسلیحاتی مورد نیاز نزاجا توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

امیر حیدری: اولویت نزاجا ارتش تولید تسلیحات دورزن و متحرک است

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: افتخارات ارزشمند ارتش در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آمده است؛ ارتشی که در تمامی سطوح و عرصه‌ها، از جمله یگان‌های نیروی زمینی، به ولایت‌مداری و حق‌طلبی شهره است.

وی با اشاره به اهداف مدنظر از برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: مطابق اوامر و منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر بهبود کارآمدی، ارتقای تحرک‌پذیری و پیشرفت در پاسخ‌گویی به نیازهای جنگ‌های نوین، کوشش شد تا ارتش در هر دوره، متفاوت‌تر و کارآمدتر از دوره‌های قبل باشد؛ به همین دلیل نمی‌توان توانمندی‌ها و دستاوردهای ارتش را نه تنها با سال‌های نخست وقوع انقلاب اسلامی، بلکه حتی با پنج سال پیش نیز مقایسه کرد. برگزاری این نمایشگاه، گامی در راستای به نمایش‌گذاشتن توانایی‌ها و دستاوردهای ارتش در چند سال اخیر بوده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در رابطه با فرآیند تغییرات و پیشرفت‌های به دست آمده در سال‌های اخیر تصریح کرد: پس از صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، دوره‌های متعدد مطالعاتی سپری و در نهایت پس از رایزنی با متخصصان و اندیشمندان، مجموعه‌ای از تغییرات ژرف در ساختار و سازماندهی نیروی زمینی ارتش انجام شد تا پاسخگوی نیازهای عملیاتی این نیرو باشد. ایجاد دو رسته‌ی نوپدید به نام‌های «متحرک هجومی» و «واکنش سریع»، نمونه‌ای از دگرگونی‌های به وقوع پیوسته در ماهیت یگان‌ها و تغییر در کلیت ساختار نیروی زمینی است.

وی در ادامه افزود: پس از دگرگون‌سازی ساختار و سازماندهی نیروی زمینی، به تغییر در ساختار تسلیحاتی این نیرو روی آورده شد؛ به نحوی که هم‌اکنون تمامی مراحل تسلیحاتی مورد نیاز نیروی زمینی از قبیل طراحی، تولید، ساخت، پایش و عیب‌یابی توسط متخصصان و پژوهشگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به چهار مؤلفه کلیدی تسلیحات در جنگ‌های نوین گفت: دورزنی، نقطه‌زنی، هوشمندسازی و شبکه‌ای‌شدن تسلیحات، از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی هستند که در فرایند ساخت و تجهیز تسلیحات نیروی زمینی ارتش، برای کسب پیروزی قاطع در نبردهای نوین، روی آن‌ها تمرکز شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در توضیح آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش گفت: تولید و توسعه تسلیحاتی که قادر به هدف‌گیری اهداف دوردست و متحرک باشند، اولویت نخست این نیرو است تا در محیط جنگ‌های دفاعی به کمک نیروی زمینی و دیگر نیروهای ارتش جمهوری اسلامی بشتابند. نمونه برجسته این امر را می‌توان در تلاش هوانیروز برای ساخت بالگردهای تولید داخل و خودکفایی در تولید بیش از ۸۰۰ قطعه مورد نیاز این نیرو مشاهده کرد.

وی در ادامه افزود: هوانیروز ارتش از نظر کمیت در منطقه، دارنده بیشترین تعداد بالگردها و از نظر کیفیت نیز حایز بالاترین کیفیت در اجرای عملیات‌های گوناگون، در انواع محیط‌ها و شرایط زمانی و آب و هوایی است؛ ضمن آنکه هوانیروز برای جابجایی و تحرک آنی و سریع نیروها و یگان‌ها، در بیشترین میزان آمادگی خود قرار دارد.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به دیگر عرصه‌های افتخارآفرینی و قدرت‌نمایی نیروی زمینی ارتش گفت: تمامی مراحل ساخت و تولید تسلیحاتی مورد نیاز نزاجا مانند انواع مختلف موشک‌های ضدزره هدایت‌شونده بر روی انواع نفربرها و خودروهای زرهی، انواع پهپادهای عملیاتی، شناساگر و انهدامی در مقیاس‌های متفاوت عملیاتی و نیز انواع تکیه‌گاه‌های تحرک زمینی و عبور از معابر آبی همچون پل‌های PMP، از دیگر دستاوردهایی هستند که توسط متخصصان داخلی، همت شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری با دانشگاه‌های صنعتی داخل کشور، به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: تمامی فرایندها و دستاوردها، مبادلات علمی و تبادل تجربیات و آموخته‌ها، در راستای لبیک گفتن به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) است تا نیروی زمینی ارتش بتواند در راه برآورده‌کردن نیازهای عملیاتی، پاسداری از کشور در مقابل مخاطرات و حفاظت از تمامیت ارضی کشور به صورت قاطع و دندان‌شکن گام بردارد./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها