حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «فردا»:

مراجع سیاسی در کشور دچار بی‌وزنی شده‌اند

کد خبر: 1272622

فعال سیاسی گفت: شخصیت های برجسته ای داریم که می توانستیم از ظرفیت آنها به عنوان مراجع سیاسی استفاده کنیم اما تبلیغات منفی آنقدر زیاده بوده که دیگر آنها وزن لازم را برای تأثیرگذاری ندارند.

مراجع سیاسی در کشور دچار بی‌وزنی شده‌اند

گروه سیاست سایت فردا: میزان مشارکت مردم به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این عوامل، نظرات و دیدگاه های شخصیت های مطرح و برجسته سیاسی است که وقتی ابراز می شود می تواند با جهت دهی به آرای عمومی معادلات صحنه رقابت را تحت تأثیر قرار دهد اما سئوال اینجاست که امروز کدام چهره و شخصیت سیاسی چنین ظرفیت و توانایی دارد؟

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فردا درباره مرجعیت سیاسی تأثیرگذار بر معادلات صحنه رقابت انتخابات مجلس دوازدهم گفت: متأسفانه شخصیت های سیاسی و برجسته کشور بر اثر تخریب های جریانات تندرو به حاشیه رفتند که این مسئله کار را برای فعالیت انتخاباتی این بزرگان مشکل کرده است.

وی افزود: البته در حوزه سیاسی شاهد جا به جایی نگران کننده مرجعیت در بخش های مختلف هستیم. مثلا رسانه های خارجی جای رسانه های داخلی را گرفته اند و به نوعی مرجع شده اند. شخصیت های مرجع سیاسی و فرهنگی نیز جای خود را به یکسری سلبریتی ها یا افرادی داده اند که در گذشته اصلا مرجع نبوده اند.

این فعال سیاسی یادآور شد: در اوضاع کنونی وجود مرجعی که مردم بتوانند به او رجوع داشته باشند کمتر مشاهده می کنیم. آقایان ناطق، روحانی، خاتمی، لاریجانی و سیدحسن خمینی می توانستند امروز در مقام مرجع سیاسی باشند اما همه آنها به نوعی مورد، تهمت، هجمه و تخریب رادیکال ها قرار گرفته اند و به حاشیه هل داده شدند.

وی با بیان اینکه مراجع سیاسی در کشور دچار بی‌وزنی شده‌اند، افزود: شخصیت های برجسته ای داریم که می توانستیم از ظرفیت آنها به عنوان مراجع سیاسی استفاده کنیم اما تبلیغات منفی آنقدر زیاده بوده که دیگر آنها وزن لازم را برای تأثیرگذاری ندارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها