لاریجانی با سامان می‌آید!

کد خبر: 1273368

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب (شانا) می‌گوید: بنای ما این است که افراد صالح را انتخاب و به مردم معرفی کنیم. مردم هم آزاد هستند به هر کس می‌خواهند رأی بدهند.

لاریجانی با سامان می‌آید!

شانا افراد صالح معرفی می‌کند

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب (شانا) می‌گوید: بنای ما این است که افراد صالح را انتخاب و به مردم معرفی کنیم. مردم هم آزاد هستند به هر کس می‌خواهند رأی بدهند.

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در نخستین گردهمایی طلاب و روحانیت با عنوان «نقش ائمه جماعت در افزایش مشارکت مردمی» با اشاره به بیانات اخیر رهبری در خصوص وظیفه خواص برای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات افزود: با همه این احوال شما روحانیون باید مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنید. حدادعادل درخصوص راهبرد انتخاباتی شورای ائتلاف، گفت: بنای ما این است که افراد صالح را انتخاب و به مردم معرفی کنیم. مردم هم آزاد هستند به هر کس می‌خواهند رأی بدهند.

بنای شریان ائتلاف است

اگر در انتخابات زمینه برای ائتلاف با شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب و دیگر جریان‌ها بر اساس شاخص‌های اعلام شده توسط ما فراهم نباشد، فهرست مستقل خواهیم داد.

«ابوالقاسم جراره» دبیرکل شریان (شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی) در گفتگو با ایرنا، درباره حضور و فعالیت تشکل متبوعش در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: شریان براساس شاخص‌های خود در عرصه انتخابات حاضر خواهد شد و معیار و ملاک ما برای ائتلاف با دیگر جریان‌های انقلابی حاضر در انتخابات همین شاخص‌های اعلام شده است. مبنای کار ما بر ائتلاف با دیگر جریان‌های حاضر و فعال در انتخابات است و ما به دنبال ائتلاف با دیگر جریان‌های انقلابی بر اساس شاخص‌ها و معیار‌هایی است که داریم و آن را اعلام کرده‌ایم.

ما در انتخابات هیچ گونه سهم خواهی پدرخواندگی را از سوی هیچ کس و جریانی بر نمی‌تابیم.

رفاقت در فهرست پایداری جایی ندارد

مرتضی آقا تهرانی رئیس شورای مرکزی حزب پایداری با بیان اینکه ادعا نداریم که همه کار‌های ما درست است، اما تلاش می‌کنیم که تقوا داشته باشیم و سکولار نباشیم و ولایتمدار باشیم و ادعای عصمت هم نداریم، تصریح کرد: در تبلیغات مجلس اولین اصل که گذاشتیم هم این بود که یکدیگر را تخریب نکنیم. وی با بیان اینکه در انتخابات چهل شاخصی را که رهبر انقلاب در خصوص کاندیدای اصلح فرمودند مورد نظر قرارمی‌دهیم و توجهی نداریم به اینکه کاندیدای مورد نظر جزو جبهه پایداری باشد یا نباشد، تأکید کرد: بلکه ملاک عمل شایستگی افراد است و رفاقت و آشنایی در فهرست جبهه پایداری جایی ندارد.

پیش‌بینی ما این است که مشارکت در انتخابات بالای ۵۰ درصد است و ان شاء الله باز هم با حضور با شکوه مردم ایران اسلامی در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای دیگر رقم بخورد.

لاریجانی با سامان می‌آید!

کانال خبر فوری مدعی شد: شنیده‌ها حاکی است علی لاریجانی برای ورود مجدد به عرصه سیاست و رقابت با رئیسی و قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری آتی، نگاه ویژه‌ای به مجلس دوازدهم دارد و با فهرست سامان به صورت مستقل به عرصه قدرت باز خواهد گشت.

در همین ارتباط یک فعال سیاسی اصلاح طلب هم پیش بینی کرده احتمالاً روحانی و لاریجانی در تهران فهرست نیمه فعالی بدهند یعنی امکان دارد ۳۰ نفر کامل نباشد یا اگر کامل باشد ۲۰ نفر از آنان نیرو‌هایی باشند که واقعاً مورد توجه باشند و مابقی برای پرورش در آینده، نوسازی و کادرسازی در فهرست جای بگیرند. محمدصادق جوادی‌حصار فعال سیاسی عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد آقای روحانی در کنار آقای لاریجانی از یک فهرست با حضور چهره‌های معتدل و اصلاح‌طلب در جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت کنند، گفت: من هنوز نشانه محکمی برای این کار نمی‌بینم. اما میل به چنین کاری را هم رد نمی‌کنم و حتماً چنین میلی دارند. اما اینکه چقدر عزم جدی دارند و می‌توانند در این امر موفق باشند، نمی‌توانیم هیچ اشاره محکم و قابل استنادی ارائه دهیم.

جمع‌بندی فهرست شورای وحدت تا ۲۲ بهمن

 رئیس ستاد انتخابات تهران بزرگ شورای وحدت اصولگرایان از جمع‌بندی و ارزیابی فهرست داوطلبان این تشکل سیاسی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در نشست هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه فهرست شورای وحدت در تهران و سراسر کشور در حال تدوین است و در موعد مقرر منتشر می‌شود، گفت: شورای وحدت برای اولویت‌های جامعه و نظام نظرات راهبردی دارد و دغدغه‌مند است.

وی افزود: با تشکیل فراکسیون شورای وحدت در مجلس آینده اولین اقدام ما این است از دولت و تیم اقتصادی آن به شکل جدی می‌خواهیم طرح اجرایی برای مهار تورم و کنترل گرانی در کشور ارائه و عملیاتی کند که در صورت ناموفق‌بودن، به وظیفه قانونی خودمان عمل خواهیم کرد.

روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها