جوان: هیچ چیز جای صندوق رأی را نمی‌گیرد/ توده‌ها مثل آب عظیم پشت سد هستند و خواص مثل دریچه‌های سد

کد خبر: 1273393

جوان نوشت: «توده‌ها همه‌کاره‌اند». درهم‌تنیدگی خواص و توده‌ها یک جامعه را زنده می‌کند و حیات می‌بخشد.

جوان: هیچ چیز جای صندوق رأی را نمی‌گیرد/ توده‌ها مثل آب عظیم پشت سد هستند و خواص مثل دریچه‌های سد

گروه سیاست سایت فردا - با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات بحث بر سر چگونگی حضور و مشارکت و انتخاب کاندیداها نیز گرم‌تر شده است.

روزنامه جوان در این ارتباط با تیتر "توده‌ها اگر انتخاب نکنند تسلیم انتخابات دیگران می‌شوند!" نوشته: هیچ چیز جای صندوق رأی را نمی‌گیرد و هیچ چیز نمی‌تواند جای انتخاب ما را بگیرد. انتخاب ما هم برای خود ما مسئولیت‌آفرین است و هم برای انتخاب‌شونده، اما انتخاب دیگران فقط ما را به تماشاچیان منفعل سرنوشت خویش تبدیل می‌کند!

توده‌ها دقیقاً آن کسانی هستند که رأی آن‌ها در دموکراسی‌ها که غرب مدعی آن است و مردم‌سالاری‌های دینی که جمهوری اسلامی مدعی آن است، سرنوشت کشور و بلکه سرنوشت خواص را تعیین می‌کند و خواص دقیقاً کسانی هستند که فکر آنان و تصمیم آنان به توده‌ها جهت و ماهیت می‌دهد. توده‌ها مثل آب عظیم پشت سد هستند و خواص مثل دریچه‌های سد. اگر آب پشت سد راکد بماند و جریان نیابد، به کاری نمی‌آید و تبخیر می‌شود. اما اگر دریچه‌های سد با یک محاسبه و اندیشه درست باز شود، دنیایی را سبز و شکوفا می‌کند.

بدون آب عظیم پشت سد، دریچه‌ها یا همان خواص هم آهن‌پاره‌های بیکاره‌اند. برای همین «توده‌ها همه‌کاره‌اند». درهم‌تنیدگی خواص و توده‌ها یک جامعه را زنده می‌کند و حیات می‌بخشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها