فعال اصلاح‌طلب: چرا امکان صندوق رای را از خود سلب کنیم؟

کد خبر: 1273396

محمدجواد حق‌شناس: تا فرارسیدن مجلس آینده زمان داریم و چه خوب است فضایی شکل بگیرد و در برخی امور تجدید‌نظر شود. ما می توانیم انتخاباتی بارمق بیشتر داشته باشیم و زیان نبینیم.

فعال اصلاح‌طلب: چرا امکان صندوق رای را از خود سلب کنیم؟

گروه سیاست سایت فردا - به‌رغم تخریب‌ها و تلاش برخی در مایوس کردن مردم از مشارکت در تعیین سرنوشت خود همچنان باورمندان به نهاد انتخابات از گروههای سیاسی مختلف بر لزوم رقم زدن انتخاباتی با مشارکت بالا پافشاری می‌کنند.

در این بین روزنامه صبح نو به نقل از محمدجواد حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب نوشته: 

برای متبلور شدن جمهوریت در کشور تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. مهمترین دستاورد مردم در قرن حاضر رسیدن به صندوق رای و جمهوریت بوده است که این مهم در سال ۱۳۵۸ و رفراندوم به مقبولیت رسید. برای رسیدن به جمهوریت از زمان مشروطیت دنبالش هستیم چرا امروز این امکان را از خودمان سلب کنیم.

تا فرارسیدن مجلس آینده زمان داریم و چه خوب است فضایی شکل بگیرد و در برخی امور تجدید‌نظر شود. ما می توانیم انتخاباتی بارمق بیشتر داشته باشیم و زیان نبینیم.

رهبری در سال های اخیر بارها بر مشارکت و تقویت انتخابات تاکید کردند و مناسب است که دستگاه‌های مرتبط و نظارتی، این سخنان را سرلوحه خود قرار دهند تا انتخابات پرشورتر و چه بسا حماسه ای دیگر رقم زده‌ شود. بهتر است مفهوم انتخابات صدمه نبیند و نهادهای مدنی فضاهای موجود دلگرمی ایجاد کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها