امیرعبداللهیان: هیچگاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکرده‌ایم

کد خبر: 1274013

وزیر امور خارجه امروز در نشست خبری با همتای لبنانی با بیان اینکه هیچگاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکرده‌ایم، گفت: اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است راهکار آن توقف جنایات و نسل کشی در غزه و کرانه باختری است.

 امیرعبداللهیان: هیچگاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکرده‌ایم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در مقصد اول سفرش به منطقه در بیروت حضور دارد، عصر امروز (شنبه) ۲۱ بهمن ماه و پس از دیدار و گفت‌وگو با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در لبنان و با بیان اینکه با همتای خود در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخته است، گفت: ایران و لبنان تأکید دارند جنگ راه‌حل نیست و هیچگاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکرده‌ایم.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: معتقدیم مقاومت فلسطین و حماس هم در مسیر ایستادگی در مقابل جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی و هم در مسیر سیاسی خردمندانه و دقیق عمل کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: البته بر جهانیان آشکار و واضح است که بیش از چهار ماه جنگ و نسل کشی در غزه و کرانه باختری هیچ دستاورد ملموسی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن نداشته است.

امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که آمریکا همزمان در دو مسیر حرکت می‌کند، افزود: مسیر اول تداوم ارسال مستمر سلاح و مشارکت در نسل کشی در غزه است و مسیر دوم سخن گفتن از راه‌حل سیاسی است.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی بیان کرد: به صراحت می‌گوییم اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است، راهکار آن توقف جنایات و نسل کشی در غزه و کرانه باختری است.

وی همچنین گفت: از مقامات عالی لبنان و وزیر خارجه لبنان در خصوص تحولات داخلی لبنان گزارشات امیدبخشی را دریافت کردیم.

وزیر خارجه در پایان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای لبنان نمی‌‌خواهد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها