مسئولان و چهره های سیاسی در راهپیمای 22 بهمن 1402 چه گفتند؟

کد خبر: 1274128

راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲- همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و شخصیت و مسئولین مختلف در کنار راهپیمایان تهرانی حضور بهم رساندند که حضور برخی را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

مسئولان و چهره های سیاسی در راهپیمای 22 بهمن 1402 چه گفتند؟

راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲- همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و شخصیت و مسئولین مختلف در کنار راهپیمایان تهرانی حضور بهم رساندند که حضور برخی را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

 فرمانده کل ارتش: اسرائیل در آستانه سقوط قرار دارد

فرمانده کل ارتش گفت:عملیات طوفان الاقصی به خوبی نشان داد که اسرائیل در آستانه سقوط قرار دارد.

به گزارش تسنیم از قزوین، امیر سرلشکر سید‌عبدالرحیم موسوی ‌در تجمع باشکوه یوم الله 22 بهمن در شهر قزوین  با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در قرن بیستم معادلات بین‌المللی دنیا را به هم زد و در شرایطی که دنیا به دو دسته شرق و غرب تقسیم شده بود به پیروزی رسید، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با ارائه الگوی ناب متکی بر اندیشه‌های ناب اسلامی یک انقلاب مستحکم را در دنیا پایه‌گذاری کرد.

وی در تکمیل سخنان خود افزود: انقلاب اسلامی ایران بار دیگر اسلام را به عنوان یک قدرت تعیین‌کننده مطرح و تمدن نوین اسلامی را ترسیم کرد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد رژیم نامشروع اسرائیل در آستانه سقوط قرار دارد.

امیر موسوی ادامه داد: جوانان فلسطینی دیگر ترسی از رژیم کودک‌کش اسرائیل ندارند و همواره مقاومت را تنها راه مقابله دانسته و شجاعانه مقابل این رژیم سفاک ایستادگی کرده و خواهند کرد.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: برگزاری انتخابات همواره یکی از ارکان و عوامل قدرت در جمهوری اسلامی به شمار رفته است، ملت ایران و مردم قهرمان قزوین در روزهای آینده شاهد یکی از رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی کشور خود خواهند بود.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد:برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تنها با حضور پرشور مردم قوام و دوام پیدا می کند و حضور در آن نه فقط در ایران بلکه در جهان موجب تقویت نظام و انقلاب خواهد شد.

سرلشگر موسوی در ادامه افزود:دشمنان همواره در تلاش اند تا با امید ستیزی مانع حضور مردم در پای صندوق های رای شوند.

وی در ادمه عنوان کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای راهبردهای دشمن را خنثی و مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی را سرعت می بخشد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات بار دیگر به جهانیان ثابت خواهد کرد که پشتیبان انقلاب، شهدا و نظام اسلامی خود هستند و در این آزمون بزرگ سربلند و روسفید خواهند بود.

این مقام ارشد نظامی در پایان تاکید کرد:قزوین علاوه بر نام شهیدان و ایثارگرانش، در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جلوه گاه بخش عظیمی از تاریخ دینی - علمی کشور نیز هست.

 بهادری‌جهرمی: دولت در خدمت‌رسانی به ‌مردم هیچ‌گاه خسته نمی‌شود

سخنگوی دولت گفت: دولت در خدمت رسانی به مردم نه تنها خسته نمی‌شود، بلکه با برداشتن بازی از دوش‌مردم، انرژی می‌گیرد و امیدواریم با سرعت بخشیدن به حرکت، قدری از محبت‌های مردم را جبران کنیم.

 علی بهادری جهرمی در تجمع پایانی راهپیمایی 22بهمن در شیراز با بیان اینکه مردم ایران در همه مناسبت‌ها با حضورشان در صحنه، جهان را بهت‌زده و مسئولان را شرمنده می‌کنند، از حضور خانوادگی مردم در راهپیمایی سخن گفت و اظهار داشت: مردم ایران اینگونه مشت به دهان استکبار می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه 45 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و مردم جانانه پای این انقلاب ایستاده‌اند، تصریح کرد: این ملت به جهان ثابت کرده است که ملتی اصیل، ملت حافظ‌ها و سعدی‌ها، شهیدان دوران‌ها و حاج قاسم‌ها هستیم نه ملتی که بماند تا کسی برای او تصمیم بگیرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه 45 سال است که همه دنیا ایستاده‌اند تا این انقلاب را زمین‌گیر کنند، گفت: تمام تلاششان را کردند که ما را در صنعت‌های مختلف از جمله هوافضا دور‌ کنند، اما امروز از قدرت ایران در عرصه‌های مختلف می‌ترسند نه از جغرافیای آن.

بهادری جهرمی با بیان اینکه این مردم نشان می‌دهند که اجازه نمی‌دهند کسی در امورشان دخالت کند، ادامه داد: ما نشان دادیم که تحریم‌ها در ما اثر ندارد و نتیجه 45 سال مقابله ایران با استکبار در دنیا، از بین رفتن هیمنه پوشالی این قدرت‌هاست.

وی گفت: امروز دیگر آبرویی برای آمریکا و اسرائیل نمانده، آن‌ها که سال‌های سال هزینه کردند تا بگویند ما مدافع حقوق بشر هستیم.

سخنگوی دولت افزود: دست تک تک این ملت بوسیدنی است که اینگونه علی‌رغم همه این مشکلات ایستاده‌اند؛ جنگ، ناملایماتی به همراه دارد، اما این ملت نه تنها قامت خم نکردند، بلکه هرساله حضور پرشورتری در مناسبت‌های مختلف دارند، اگر‌ در گذشته فقط در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند، اما امروز مناسبت‌های مختلف دینی مذهبی و ملی را پرشور برگزار می‌کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه دشمن میخواست با تحریم‌های خود ایران را زمین‌گیر کند، تاکید کرد: امروز ایران در فضا سیر می‌کند و پیشرفت تکنولوژی ایران در دنیا در رده‌های برتر است.

وی با یادآوری اینکه دشمنان به دنیا گفتند کسی با ایران مراوده نداشته باشد، تصریح کرد: امروز در شانگ‌های پذیرفته شدیم و در سخت‌ترین تحریم‌ها و تهدید‌ها در دنیا سربلند کردیم.

سخنگوی دولت با اشاره به پیروزی‌های اخیر غزه در سخت‌ترین شرایط ممکن، تصریح کرد: دیگر فلسطین ترسی از دشمنانش ندارد و غرب دست و پا می‌زند تا آبروی خود را در مقابل جوانان غیور و دست خالی حماس حفظ کند.

بهادری جهرمی اعتماد به مردم به پشتوانه وعده‌های خدا را رمز پیروزی و ایستادگی انقلاب دانست و افزود: با این اتحاد و اعتماد پیش روی جهان ایستادم، هشت سال اعتماد و اتکا به مردم در دفاع مقدس نتیجه‌اش پیروزی و برکت و نعمت برای سالیان سال است و به خاک مالیدن دماغ دشمن، و تجارب دیگری هم در گام اول انقلاب داشتیم.

وی با اشاره به اینکه دولتی که حتی در مقابل مردم خودش هم می‌ایستد و سلاح به رژیم صهیونسیتی ارسال کرده و شفاف از این رژیم غاصب حمایت می‌کند، ادامه داد: نمی‌توان به اینگونه کشور‌ها اعتماد کرد و از موفقیت‌ها و ناموفقیت‌هایش درس گرفته است و با نگاه جدی‌تری پیش می‌رود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مسیر دولت سیزدهم اعتماد و اتکا به مردم برای حل مسائل کشور است، تصریح کرد: دولت می‌داند که مردم پای کار کشورند، پس این دولت عهد کرده که‌ها م و پا به پای مردم باشد و تمام تلاشش را می‌کند و هرآنچه طرح‌های نیمه‌تمام بوده، از زمین بلند کرده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تنش‌های آبی هم با تلاش خود مردم و حمایت دولت رفع می‌شود، گفت: دولت در خدمت رسانی به مردم نه تنها خسته نمی‌شود، بلکه با برداشتن بازی از دوش‌مردم، انرژی می‌گیرد و امیدواریم با سرعت بخشیدن به حرکت، قدری از محبت‌های مردم را جبران کنیم.

سخنگوی دولت در پایان؛ سلام هیئت دولت را به مردم سومین حرم اهل بیت در ایران رساند./ تسنیم

 نیکزاد: آمریکایی‌ها از حقوق بشر سوء‌استفاده می‌کنند

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه آمریکا را قبول نمی‌کنیم و نخواهیم کرد چرا که آن‌ها از حقوق بشر سوء استفاده می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها از حقوق بشر سوء‌استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، علی نیکزاد پیش‌ از ظهر امروز در جشن 45 سالگی انقلاب در جمع مردم زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل‌ و پنجمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: مبنای انقلاب اسلامی حکمرانی بر مبنای نورانی اسلام است. دفاع از اسلام و خودباوری و خدامحوری از اصول مهم این انقلاب است.

وی همه توطئه‌های دشمنان را محکوم کرد و افزود: ما اعلام کردیم آمریکا را قبول نمی‌کنیم و نخواهیم کرد چرا که آن‌ها از حقوق بشر سوء استفاده می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای افعانستان، عراق، یمن و سوریه چه کردند؛ تاریخ بشریت باید از خود به خاطر جنایت آمریکا خجالت بکشد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی گفت: اگر مردم در 11 اسفند فرمایشات مقام معظم رهبری را لبیک بگویند، یعنی اینکه ما به دنبال امنیت، اقتدار، عزت، سربلندی، پیشرفت هستیم. همین طور حضور پرشور مردم به این معنی است که ما به دنبال توسعه در بحث نانو، ماهواره، زیرساخت، بهداشت، آموزش و پرورش، دانشگاه، راه‌ها، مسکن و آزادراه‌ها هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در حوزه اشتغال و مسکن و اقتصاد گلایه داریم باید حضور پرشور داشته باشیم و یک مجلس انقلابی تشکیل بدهیم.

نیکزاد انقلاب اسلامی را نوع جدیدی از استقرار نظام سیاسی مذهبی در جهان توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی بر اساس حکمرانی بر مبنای نورانی اسلام انجام می‌گیرد که تنفر از ظالم و حمایت از مظلوم جزو اولویت‌های آن است.

وی با بیان اینکه دنیا بداند که ما از مظلومان حمایت خواهیم کرد، مطرح کرد: همین طور اعلام می‌کنیم که ما مدعی حقوق بشر بانوان در دنیا هستیم‌ و شما فقط مدعی هستید و از بانوان به عنوان کالایی برای تولید ثروت استفاده می‌کنید، ولی ما این گونه عمل نمی‌کنیم. موشک‌های ما برای دفاع، اقتدار، حفظ تمامیت ارضی است، ولی موشک‌های شما برای ظلم، جنایت، کودک‌کشی و بمباران بیمارستان‌ها است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای ما کاربرد پزشکی، پیشرفت، عدالت استفاده خواهد داشت، جمهوری اسلامی شفاف است و هیچ‌ چیزی برای پنهان کاری نداریم.

وی تصریح کرد: به دنیا اعلام می‌کنیم ما به دنبال اسلام ناب محمدی هستیم و رهبری فقیه، بنده مخلص خدا، عادل، عالم و حکیم داریم و قله‌ها را فتح خواهیم کرد. مردم در کشور ما به طور مستقیم در سرنوشتشان تأثیر می‌گذارند. انتخاب نمایندگان مجلس، انتخاب رئیس قوه مجریه، انتخاب با واسطه رهبری و انتخاب با واسطه اعضای دولت از اختیارات مردم در کشورمان است.

نیکزاد تأکید کرد: باید آرمان‌های انقلاب را جلو ببریم و در این بین مسئولانی انتخاب کنیم که بتواند مشکلات مردم را حل کند. مسئولی را انتخاب کنیم تا راه امام(ره) و راه و شهدا را ادامه دهد.

اسلامی: دشمنان بیش از این توطئه نکنند

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: دشمنان بیش از این توطئه نکنند و مسیر پیشرفت ایران را به عنوان یک حقیقت پذیرفته و دست از توطئه و دشمنی بردارند.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، با تبریک ایام دهه فجر گفت: دشمنان با اتهام زنی و پرونده سازی و با مزاحمت‌های بی‌شمار همواره سعی کردند مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی را مسدود کنند و مانع ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای یکی از پیشران‌های توسعه هر ملت است، افزود: اگر امروز فناوری هسته‌ای نباشد، نمی توان در خیلی از علوم فنون و صنایع کاری انجام داد.

رییس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: با توجه به اینکه فناوری هسته ای یک صنعت راهبردی پیشران و پیشتاز است، دشمنان نمی‌خواستند جمهوری اسلامی به این فناوری و صنعت دست پیدا کند اما آن ها به لطف الهی و با تحقیقات درون زا و خودباوری و تلاش شبانه روزی شکست خوردند. در این راه ملت ما سختی کشید و شهید داد.

وی اضافه کرد: دشمنان با حرکت‌های تروریستی گوناگون به ما ضربه زدند اما یک لحظه در اراده ملت ایران و اراده همکاران ما در سازمان انرژی اتمی خللی وارد نشد و ما توانستیم در عرصه‌های گوناگون علوم و فنون هسته ای به خودکفایی برسیم؛ این چیزی است که دشمنان نمی خواستند و برای آن خیلی تلاش کرد اما شکست خورد و برای همین خدا را شاکریم.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین اظهار کرد: مردم ما ۴۵ سال است که قاطعانه تصمیم گرفتند و شهید و هزینه دادند که از زیر سلطه خارج شوند؛ سلطه‌گری جواب نخواهد داد و دشمنان باید بدانند که ملت عزیز ایران قدرتمندتر از آن است که آنها با شیطنت ها و حرکات شان، مردم را متوقف کنند.

اسلامی تاکید کرد: مردم ایران هوشیار و آگاه هستند و پای انقلاب شان ایستاده و پیشرفت کرده اند.امروز ایران در رده بالای جدول پیشرفت علوم و فنون پیشرفته در دنیا قرار دارد؛ لذا دشمنان بیش از این توطئه نکنند و مسیر پیشرفت ایران را به عنوان یک حقیقت پذیرفته و دست از توطئه و دشمنی بردارند./ ایسنا

وزیر ارتباطات: حضور پرشور مردم در راهپیمایی، وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیام حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم با کار شبانه روزی و جهادی مشکلات باقی مانده کشور را حل کنیم و وظیفه نوکری‌مان را برای مردم به جا آوریم.

وی تاکید کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می دهد که مردم همچنان بعد از ۴۵ سال پشت این انقلاب ایستاده‌اند و راه عزت و استقلال و پیشرفت کشور را ان‌شاءالله ادامه خواهند داد./ ایسنا

 آیت الله خاتمی: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن "‌آری مجدد به نظام اسلامی" است

عضو فقهای شورای نگهبان حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را "آری" مجدد به نظام اسلامی دانست و گفت: حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای تکمیل‌کننده این راهپیمایی است.

به گزارش تسنیم از رشت، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امروز در اجتماع باشکوه یوم‌الله 22 بهمن در میدان شهدای ذهاب رشت با اشاره به حماسه‌های فراموش‌ناشدنی مردمان دیار میرزاکوچک جنگلی در صحنه‌های حساس انقلاب اظهار داشت: حماسه گیلانیان در سال 1388 که یک روز زودتر از سایر استان‌ها برای مقابله با فتنه به میدان آمدند در ذهن‌ها ماندگار است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مردمان گیلان ولایتمداری خود را در حساس‌ترین لحظات نشان دادند افزود: سیمای گیلان سیمای وفاداری است و این آمدن‌ها و ایستادگی‌ها پیام قرآنی دارد و این حضور بالاترین پشتوانه برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه مردم صاحب انقلاب هستند اظهار کرد: هر گام در راهپیمایی 22 بهمن در واقع عمل صالح و تعظیم شعائر است چرا که پرچم دین خدا و معنویت را بلند کرده‌اند؛ این آمدن‌ها در واقع بیعت با امام راحل، شهدا و حاج قاسم سلیمانی است که فرمود ایران حرم است و با حفظ این حرم، دیگر حرم‌ها نیز حفظ خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پرچم شهیدان همچنان در اهتراز است و این ملت اجازه نخواهند داد که این پرچم بر زمین بیفتد افزود: حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن، "آری" مجدد به نظام اسلامی است.

وی به تصویری از ایرانِ پیش از انقلاب اشاره و بیان کرد: طاغوت، بردگی را به عزت و شرف ترجیح می‌داد و برده انگلیس و آمریکا بود، بازجویان ساواک نیز تا مرز کشتن مخالفان خود را می‌زدند و شکنجه می‌کردند؛ افرادی که طاغوت را شناخته باشند قدر این انقلاب را می‌دانند.

عضو فقهای شورای نگهبان اخلاق‌ستیزی، حیاستیزی و مردم‌ستیزی را از ویژگی‌های بارز رژیم شاهنشاهی دانست و افزود: عفت برای طاغوت معنا نداشت و همواره سعی در تحقیر ملت بزرگ ایران داشتند و برای رأی مردم نیز ارزشی قائل نبودند البته در دوران قاجار هم وقتی می‌خواستند از کسی تعریف کنند می‌گفتند ایشان از نوکرهای خوب ماست که نشان می‌دهد برای مردم ارزشی قائل نبودند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر ضرورت یادآوری ایام‌الله‌ها و نعمت خدا بر مردم تصریح کرد: راهپیمایی مردم در یوم‌الله 22 بهمن در واقع شکر نعمت آزادی، استقلال، حاکمیت دین و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دشمنان و استکبار جهانی درصدد است تا انتخابات 11 اسفندماه را تبدیل به رفراندوم ضدنظام کند و لذا همه باید هوشیار باشیم چراکه هدف دشمن، حضور کمرنگ و نیامدن مردم پای صندوق‌های رأی است اما مردم ولایی ان‌شاءالله حضوری پرشور و باشکوه‌ در انتخابات خواهند داشت و توصیه می‌کنم صبحِ روز انتخابات با وضو و طهارت به قصد احیای نام و راه شهیدان پای صندوق رای حاضر شوید و فرد اصلح را انتخاب کنید و بدانید حضور پای صندوق‌های رای تکمیل‌کننده این راهپیمایی است./ تسنیم

آیت الله آملی لاریجانی: ملت ایران از هیچ تلاشی برای حفظ انقلاب اسلامی فروگذاری نمی کنند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور گسترده ملت در راهپیمایی و عرصه انتخابات نشان دهنده وفاداری آنان به انقلاب اسلامی است و آنان از هیچ تلاشی برای حفظ انقلاب فروگذاری نمی کنند.

به گزارش مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن قم در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: حضور باشکوه و گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از نشاط و سرزنده بودن ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد و ملت با وجود همه مشکلات پای نظام اسلامی ایستاده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضور گسترده مردم در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام مهمی برای دشمنان دارد افزود: پیام ملت به دشمن آن است که آنان در برابر همه تهدیدها و دشمنی‌ها ایستاده و انقلاب را با قدرت به جلو می‌برد و در این مسیر دشمنان را مأیوس خواهد کرد.

وی بیان کرد: حضور گسترده مردم در در تمامی سنین در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب تقویت اقتدار و امنیت کشور خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات در پیش رو گفت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با همین نشاط و شادابی در انتخابات پیش رو حضور پرشوری خواهد داشت و این حضور نشان دهنده وفاداری آنان به انقلاب اسلامی است که از هیچ تلاشی برای حفظ و حراست از انقلاب فروگذار نمی‌کنند./ مهر

لطیفی: حضور مردم در انتخابات تضمین آینده‌ای روشن برای ایران است

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، آینده ای روشن تر برای ایران را تضمین می کند.

«میثم لطیفی» در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بصیرت مردم و نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد که امسال نسبت به سال ۹۸ مشارکت عمومی بیشتر خواهد بود.

وی افزود: مردم بصیر ایران شرایط را بهتر از همه درک می کنند و می دانند حضور فعال، اثر گذار و انتخاب صحیح و آگاهانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی می تواند تضمین آینده ای روشن تر برای همه ما در کشور باشد./ ایرنا

 معاون رئیس جمهور: در کشف و برخورد با فساد خود را مسؤول می‌دانیم

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه این دولت پیشتاز مبارزه با فساد است، تصریح کرد: در کشف و برخورد با فساد خود را مسؤول می‌دانیم و تلاش می‌کنیم که مشکلات با سرعت رفع شود.

محسن منصوری صبح امروز در مراسم راهپیمایی مردم بوشهر، اظهار داشت : انقلاب اسلامی آرمان‌های مهمی همچون عدالت، آزادی، را احیا کرد و در راستای تحقق کامل این آرمان‌ها گام برداشت.

منصوری به کیفیت حرکت به سمت تحقق آرمان‌ها اشاره کرد و افزود: آرمان اصلی ما تحقق تمدن نوین اسلامی است که مدینه فاضله ما است و این مهم به عنوان افق نهایی مد نظر است که برخی را طی کردیم و برخی نیز در مسیر تحقق است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت برای تحقق عدالت برنامه جدی و ویژه‌ای دارد و برای توزیع عادلانه ثروت‌ها اقدامات مهمی انجام شده است.

وی از سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد به عنوان یک شاخص مهم دیگر یاد کرد و اظهار داشت: دولت از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می‌کند و برای شفافیت و بستن گلوگاه‌های فساد عزمی جدی دارد.

منصوری قانون گرایی و تعهد به قوانین را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و اضافه کرد: عمل به قوانین را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم و دولت با وجود برخی از انتقادات نسبت به برخی مصوبات، برای اجرای آنها تلاش می‌کنیم.

وی حکمت و خردگرایی را یکی از اولویت‌های دولت دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت و توان کارشناسان در دستور کار است. تکیه بر ظرفیت درون‌زای کشور از دیگر شاخص‌ها است و عقیده داریم که در داخل کشور همه ظرفیت‌ها برای دستیابی به توسعه و پیشرفت وجود دارد.

منصوری به تحولات بزرگ در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ پروژه با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ‌زنی شده است که نتیجه تلاش جدی در این عرصه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به عزم جدی دولت برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد: در مسیر رسیدن به قله خستگی نمی‌شناسیم و این مسیر را با سرعت طی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دولت پیشتاز مبارزه با فساد است، تصریح کرد: در کشف و برخورد با فساد خود را مسؤول می‌دانیم و تلاش می‌کنیم که مشکلات با سرعت رفع شود./ فارس

مصدق: حضور یک نفر بیشتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب یأس کامل دشمن می‌شود

معاون اول قوه قضاییه گفت: حضور حتی یک نفر بیشتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب یأس کامل دشمن می‌شود، بنابراین باید مردم و مسوولان دوشادوش یکدیگر در این راهپیمایی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: انقلاب اسلامی امروز در مرحله حساسی قرار دارد، بنابراین حضور حتی یک نفر بیشتر در این راهپیمایی موجب یأس کامل دشمن می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: حضور یک نفر بیشتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب یأس کامل دشمن می‌شود.

وی افزود: بنابراین بر همه ما چه مسؤولان و کارگزاران انقلاب و چه مردم عادی واجب است که دوشادوش یکدیگر در این راهپیمایی شرکت کنیم و به همین جهت امروز و در کنار مردم در این مراسم شرکت کردیم.

معاون اول قوه قضائیه با تشکر از حضور همیشگی ملت بزرگ ایران در صحنه‌های مختلف و حمایت از نظام اسلامی، تصریح کرد: حضور مردم در این راهپیمایی بسیار چشمگیر و باشکوه است و این حضور را باید قدر دانست./ مهر

سردار کمالی: انقلاب اسلامی مسیر خود را پیدا کرده و همه قله‌ها را فتح خواهد کرد

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی مسیر خود را پیداکرده وبه پشتیبانی ملت همه قله‌ها را فتح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: ۲۲ بهمن روز میثاق و تجدید بیعت ملت با آرمان‌های انقلاب و امام خمینی رحمه‌الله علیه و حضرت امام خامنه‌ای است و همچنین حضور مردم تأیید چندباره نظام مردم سالاری ایران را به رخ جهانیان خواهد کشید و سناریوهای دشمن علیه انقلاب و ملت را بهم می‌ریزد و ننگ دیگری را بر پیشانی دشمنان این انقلاب و ملت خواهد نشاند و استکبار را وادار خواهد کرد که گزینه‌های نظامی روی میز را زیر میز بایگانی کند. پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت و پایداری را به عنوان الگو و شاخص به ملت‌های مظلوم سراسر دنیا معرفی کرده است.

وی ادامه داد: مردم ما امروز در سراسر ایران صدای خود را به جهانیان رسانده‌اند و با حضور خود نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب و اسلام ایستاده‌اند و دشمن این اتحاد هموطنان را نمی‌تواند ببیند؛ امروز حضور مردم منجر به خشم و کینه آمریکا و صهیونیست‌ها نسبت به ایران اسلامی می‌شود و آن‌ها چشم دیدن این صحنه را ندارند.

سردار کمالی با بیان اینکه امروز مردم نشان دادند که در خصوص ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در تمامی این دوران به فهم مشترک رسیده‌اند گفت: این حضور نشان از معرفت و شناخت مردم نسبت به انقلاب دارد و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سرآغاز شکست‌های پی در پی استکبار جهانی در منطقه و سراسر جهان شده.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران فرهنگ مقاومت و پایداری را به عنوان الگو و شاخص به ملت‌های مظلوم سراسر دنیا معرفی کرده است./ مهر

استاندار تهران: حضور گسترده ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن اتحاد ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد

علیرضا فخاری استاندار تهران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضور گسترده ملت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بار دیگر اتحاد ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و دشمن را ناامید کرد.

وی افزود: با اتحاد مسیر پر پیچ و خم را همانند گذشته طی می کنیم و مشت محکم دیگری بر دهان دشمنان خواهیم زد./ فارس

حداد عادل: نمایندگان مجلس دوازدهم باید متخصص، با تجربه و پُر کار باشند

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: باید نمایندگانی به مجلس بروند که مؤمن، پاکدست، متخصص، با تجربه و پُر کار باشند و در عین حال برای حل مشکلات به دولت حجت‌الاسلام رییسی کمک کنند.

«غلامعلی حداد عادل» رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز کشورمان تبریک می‌گویم؛ برای من که در روزهای پیروزی انقلاب و نیز سال‌های پس از آن شاهد چنین صحنه‌هایی از حضور مردم و آثار آن بر دنیا بوده‌ام، استمرار آن بسیار شوق‌انگیز است.

وی ادامه داد: امیدوارم ملت ایران با این عشق و علاقه‌ای که به استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی دارند، پای این انقلاب بایستند تا انقلاب اسلامی به آرمان‌های امام و شهدا دست یابد.

رییس اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات یازدهم اسفند گفت: بُعد مهم انتخابات ۱۱ اسفند، مشارکت مردم است و البته رقابت سالم بدون تخریب نیز باید مورد توجه باشد.

حداد عادل با اشاره به ویژگی‌های نماینده تراز افزود: باید نمایندگانی به مجلس بروند که مؤمن، پاکدست، متخصص، با تجربه و پُر کار باشند و در عین حال برای حل مشکلات به دولت حجت‌الاسلام رئیسی کمک کنند؛ دولت و مجلس و قوه قضائیه باید دست در دست همدیگر تلاش کنند که مشکلات کمتر بشود./ مهر

سردار فدوی: مردم ایران در بزنگاه‌ها بالاترین بصیرت را دارند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنای آن است که آن‌ها در بزنگاه‌ها بالاترین بصیرت را دارند.

سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به معنای آن است که گذر زمان تغییری در اصل آن‌ها ایجاد نخواهد کرد و در بزنگاه‌ها بالاترین بصیرت را دارند و به دشمنان نشان می‌دهند که پای کار هستند./ مهر

مخبر: تنها راه عبور از مشکلات، حضور مردم در صحنه است

معاون اول رییس‌جمهور گفت: باید بدانیم که تنها راه عبور از مشکلات، حضور مردم در صحنه است، حال چه صحنه راهپیمایی و چه صحنه انتخابات باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در جمع خبرنگاران، گفت: ایران عزیز با همه سختی‌ها سربلند ایستاده و دشمن امروز با دیدن این سطح از پیشرفت و اقتدار حیرت زده، مسیر جمهوری اسلامی را رصد می‌کند.

مخبر افزود: مردم پیرو راه حضرت امام و پشت سر رهبری معظم انقلاب هستند و این یعنی مشروعیت نظام سال به سال و نسل به نسل بیشتر می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین درباره ضرورت مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: انقلاب ما مردمی است؛ ایجاد این انقلاب مردمی بوده و ادامه و حفظ آن نیز با حضور مردم خواهد بود. صاحب این انقلاب مردم هستند و رأی آنها در پیشبرد امور مؤثر است.

وی افزود: تمام مسؤولان منتخب مردم هستند و وقتی مردم در صحنه انتخابات، راهپیمایی و … حضور داشته باشند؛ با مشارکت آنها و با انتخاب و هوشمندی ایشان، مشکلات هم قابل حل است. باید بدانیم که تنها راه عبور از مشکلات، حضور مردم در صحنه است، حال چه صحنه راهپیمایی و چه صحنه انتخابات باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: به لطف خدا پیروزی با مردم است و آینده کشور روشن خواهد بود.

محمد مخبر درباره اولویت‌های مجلس آینده، گفت: به تعبیر حضرت امام، مجلس در رأس امور است، بنابراین مجلس واقعاً می‌تواند در تغییر و بهبود امور مؤثر باشد. یک مجلس خوب، انقلابی و در خط نظام و رهبری می‌تواند اوضاع را تغییر داده و مؤثر واقع شود.

مخبر همچنین با اشاره به آینده رو به پیشرفت کشور، گفت: دولت سیزدهم خود را وقف مردمی کرده است که ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند و یقین دارم با تلاشی که در حال انجام است، آینده برای ایران و جوانان عزیز بسیار روشن است. تمام همت ما در دولت، خدمت به مردمان ایران عزیز و رفع مشکلات در تمام حوزه‌ها است./ مهر

وزیر دفاع: جمهوری اسلامی بهترین نظام در سطح دنیاست

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بهترین نظام در سطح دنیاست و مردم ما بهترین مردم هستند.

امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره پیام حضور مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: مردم فهیم و انقلابی ما همواره در روز ۲۲ بهمن هر سال در راهپیمایی شرکت می‌کنند برای اینکه به دنیا نشان دهند که پای کار نظام و انقلاب ایستاده‌اند و از محرومین، مظلومین، ملت مظلوم و مقتدر فلسطین و جبهه مقاومت حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی نشانه این است که مردم با دشمنان خدا و نظام یعنی جبهه استکبار و نظام سلطه همواره در ستیز هستند، افزود: مردم حتما با همین شور و هیجان در انتخابات هم شرکت و دشمن را ناامید می‌کنند.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که در این ۴۵ سال چقدر به تحقق عدالت نزدیک شده‌ایم؟ یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بهترین نظام در سطح دنیاست و مردم ما بهترین مردم هستند. شما وقتی به حضور مردم در ۲۲ بهمن نگاه می‌کنید این حضور نشان می‌دهد که این عدالت برقرار شده و نظام توفیقات بسیار بزرگی داشته و به همین دلیل مردم همواره پای کار ایستاده‌اند و در راهپیمایی‌ها و انتخابات شرکت و از نظام حمایت می‌کنند.

آشتیانی در پایان بیان کرد: ما واقعا باید خدا را به دلیل این همه نعمات بزرگی که داده و بزرگترین نعمت الهی که هدایت است شاکر باشیم و این انقلاب نشان‌دهنده همین هدایت الهی برای مردم ماست./ ایسنا

وزیر نفت: حضور مردم باعث اقتدار بیشتر نظام می‌شود

وزیر نفت گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث اقتدار بیشتر نظام می‌شود.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره حضور مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: الحمدالله امروز خروش و حضور مردم بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد که مردم پشت نظام و رهبرشان هستند.

وی همچنین تاکید کرد: این مسئولیت ما مسئولین را دوچندان می‌کند. قطعا حضور این مردم اقتدار نظام را بیشتر می‌کند./ ایسنا

علوی: مردم ۱۱ اسفند مثل ۲۲ بهمن حماسه می‌آفرینند

وزیر سابق اطلاعات گفت: قطعاً مردم در ۱۱ اسفند اگر حماسه‌ای پرشورتر از ۲۲ بهمن نیافرینند کمتر از آن نخواهند آفرید.

سیدمحمود علوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: هوشیاری و بیداری مردم و رهنمودهایی که مقام معظم رهبری داده‌اند قطعاً موجب حماسه آفرینی مردم در اسفند ۱۴۰۲ و بیشتر از ۲۲ بهمن خواهد بود.

وی ادامه داد: قطعاً مردم در ۱۱ اسفند اگر حماسه‌ای پرشورتر از ۲۲ بهمن نیافرینند کمتر از آن نخواهند آفرید. ان شاءالله حضور مردم امید را به دوستان انقلاب و گرد ناامیدی را بر چهره دشمنان انقلاب خواهد نشاند.

وزیر سابق اطلاعات حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را موجب سنگین‌تر شدن وظیفه مسئولان دانست و افزود: مسئولان باید همیشه تمام تلاش شان را در جهت حل مشکلات مردم در هر زمینه بکار بگیرند. اگر مشکلاتی وجود داشته باشد که توسط دشمنان ایران برای مردم به وجود آمده باشد مردم آن را درک می کنند و در برابر آن صبر و بردباری از خود نشان می‌دهند. همین که مسئولان درک کنند که تمام تلاش و دلسوزی‌شان را برای رفع مشکلات جامعه بکار بگیرند برای مردم بسیار اهمیت دارد./ ایسنا

شریعتمداری: راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در انتخابات هر دو برای تایید نظام است

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: جنس راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در انتخابات یکی و هر دو برای تایید نظام است و در هر دو باید حضور پیدا کرد.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان صبح یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه مراسم راهپیمایی سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور پر شور مردم در این راهپیمایی گفت: الحمدلله می‌بینیم که مردم مثل همیشه پر شمار و با حال و هوای انقلابی آمدند.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا نیست که سالگرد پیروزی خود را به این شکل بار دیگر به عرصه قضاوت مردم گذاشته باشد؛ ممکن است در سالنی جشنی بگیرند اما به این شکل هرگز نبوده است.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: ما همه ساله ۲۲ بهمن‌مان را با عظمت برگزار می‌کنیم و حضور مردم و اعتقاد و اعتماد مردم به نظام اسلامی را به رخ همه می‌کشیم.

شریعتمداری همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در این انتخابات عنوان کرد: جنس راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در انتخابات یکی و هر دو برای تایید نظام است و در هر دو باید حضور پیدا کرد./ ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها