پیام تبریک لوکاشنکو ب رئیسی

کد خبر: 1274211

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس با ارسال پیامی به آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

پیام تبریک لوکاشنکو ب رئیسی

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس با ارسال پیامی به آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران،  فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سفارت ایران در مینسک، الکساندر لوکاشنکو در این پیام تصریح کرد:‌ در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران بر حق حرکت در مسیر توسعه که به طور مستقل انتخاب شده‌ است، تاکید کرده‌اند.

رئیس جمهوری بلاروس خاطرنشان کرد: بلاروس و ایران بر اساس اصول احترام و درک متقابل به طور سیستماتیک در حال گسترش همکاری‌های سودمند متقابل و همکاری هماهنگ در مجامع چند جانبه هستند.

لوکاشنکو در ادامه این پیام با اشاره به پیوستن جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس افزود: امیدوارم تماس‌های مینسک و تهران در این چارچوب‌های همکاری بین‌المللی نیز به تلاش‌های ما برای ایجاد یک مشارکت راهبردی کمک کند.

رئیس‌جمهوری بلاروس در این پیام همچنین باری دیگر از میهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران از وی و هیأت بلندپایه همراه در سفر مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) به تهران قدردانی کرده و افزوده است:‌ اطمینان دارم که تمام توافقات به دست آمده در این سفر به طور موثر اجرا خواهد شد.

لوکاشنکو در ادامه با اشاره به دعوت قبلی خود از آیت الله رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای سفر به بلاروس، باری دیگر از وی برای سفر به مینسک و تبادل نظر برای تقویت همکاری‌ها دعوت به عمل آورده است.

رئیس جمهوری بلاروس در پایان این پیام، برای ملت ایران صلح، سعادت و موفقیت در ساختن کشوری قدرتمند را آرزو کرده است.

جمهوری بلاروس، سرزمین محصور در خشکی در اروپای شرقی است که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی هم‌مرز است. پایتخت آن شهر مینسک است.

به گزارش ایرنا، اسفندماه ۱۴۰۱ و در پایان مذاکرات رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و الکساندر لوکاشنکو، روسای جمهوری اسلامی ایران و بلاروس، نقشه راه همکاری های همه‌جانبه دو کشور را امضا کردند.

همچنین مقامات ارشد ایران و بلاروس در حضور رئیسی و لوکاشنکو اسناد همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، حمل و نقل، کشاورزی، فرهنگی و هنری، انتقال محکومان و سند برنامه اجرایی به مناسبت سی‌امین سال برقراری روابط دو کشور را به امضا رساندند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها