دریادار تنگسیری: به دنبال ارتقای قدرت دریایی خود در دوردست‌ها هستیم

کد خبر: 1274755

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر حمایت همه جانبه از دانش بنیان‌ها گفت: با کمک دانش‌بنیان‌ها ساخت انواع شناورهای تندرو را آغاز کرده‌ایم.

 دریادار تنگسیری:  به دنبال ارتقای قدرت دریایی خود در دوردست‌ها هستیم

 فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقتدار و توانمندی نیروی دریایی سپاه در شناورسازی پیشرفته و تندرو گفت: امروز نیروی دریایی سپاه بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به توانمندی بالایی رسیده‌ایم.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری صبح امروز در همایش ملی شناورهای تندرو با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه فرمانده کل سپاه بر برقراری ارتباط با دانشگاه و دانشجویان تاکید دارند اظهار داشت: ارتباط با جامعه علمی و جوانان دانشمند و نخبه که آینده کشور محسوب می‌شود از اولویت برنامه‌های نیروی دریایی سپاه است.

وی با بیان اینکه در همایش ملی شناورهای  تندرو جوانان رشته‌های مختلف دریایی مشارکت و حضور دارند تصریح کرد: نخستین همایش ملی شناورها در بهمن سال 1389 با 37 مقاله علمی برگزار شد و در ششمین همایش در سال 1398 تعداد مقاله‌های علمی به 389 مقابله رسید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه محور این مقاله‌ها راهبردی و واکنشی دانست و تصریح کرد: مقاله‌های همایش ملی شناورهای تندرو نقش راهی برای نیروی دریایی سپاه است.

دریادار تنگسیری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به فعالیت و تشکیل نیروی دریایی سپاه بر اساس تراز انقلاب اسلامی تأکیدات فراوانی دارند گفت: مرز انقلاب اسلامی فراتر از مرز کشورمان است.

وی با یادآوری خاطراتی از دوران 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه آن دوران علیرغم امکانات و تجهیزات و سلاح‌های اندک در شرایط سخت ولی اقتدار رزمندگان خدشه بر دشمن وارد کرد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در دوران 8 سال دفاع مقدس جزیره خارگ همواره مورد حمله هوایی دشمن بعثی قرار می‌گرفت که با تلاش و رشادت رزمندگان نگذاشتیم  حتی یک روز صادرات نفت و فعالیت اقتصادی متوقف شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکستن شدن هیمنه آمریکا در خلیج‌ فارس خبر داد و بیان کرد: شهید نادر مهدوی و دیگر همرزمان نیروی دریایی سپاه در 16 مهر سال 1366 در نبرد مستقیم ضربه مهلکی به آمریکا وارد کردند و این درحالی است که شهیدان اسدالله رئیسی و اسحاق دارا در عملیات 29 فروردین 1367 در خلیج فارس در رویارویی مستقیم با نظامیان آمریکای جهانخوار اقتدار آفریدند.

دریادار تنگسیری با اشاره به اقتدار و توانمندی نیروی دریایی سپاه در شناورسازی پیشرفته و تندرو تصریح کرد: امروز نیروی دریایی سپاه بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به توانمندی بالایی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه شناورهای ساخته شده به امکانات پیشرفته تجهیز شده است، اضافه کرد: جنس بدنه شناورهای تندرو که در داخل کشور ساخته شده از کربن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و بیان کرد: 103 شرکت دانش‌بنیان در حوزه ساخت تجهیزات نیروی دریایی سپاه فعال شده و در مجتمع و موسسۀ صنعتی، دریایی شهید محلاتی سپاه در بوشهر شناورهای بالاتر از 68 متر ساخته شده است.

دریادار تنگسیری اضافه کرد: شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانمند بالایی در ساخت شناور و تجهیزات دریایی با بدنه کربن و آلومینیوم دارد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها