صف‌آرایی تحریم‌طلبان و مشارکت‌جویان در اردوگاه اصلاحات

کد خبر: 1274953

بررسی مطالب مطرح شده از طیف‌های مختلف جریان اصلاحات پس از بیانیه ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح‌طلب برای شرکت در انتخابات بیانگر آن است که مباحث تند و تحکم‌آمیزی از سوی اصلاح‌طلبان تحریمی نسبت به طیف اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو شکل گرفته است.

صف‌آرایی تحریم‌طلبان و مشارکت‌جویان در اردوگاه اصلاحات

 در این زمینه باید جدی‌ترین مطلب را از سوی حجاریان دانست که ضمن تأکید بر تحریم انتخابات تلاش کرد از تحریم قبح‌زدایی و آن را یک کنش سیاسی تعریف کند. حجاریان کوشیده ضمن هژمون ساختن دیدگاه عدم مشارکت در انتخابات طیف اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو را اقلیت تعریف و تفسیر کند. از سوی دیگر مطالب و اظهارت برخی از امضاکنندگان بیانیه ۱۱۰ نفر نشان می‌دهد که آنان بخش‌های دیگری از فشار‌های اصلاح‌طلبان تحریمی را آشکار ساخته‌اند.

در این خصوص الیاس حضرتی در مطلبی ضمن اشاره به واکنش‌های مختلف در جریان اصلاحات نسبت به بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب از برخی مطالب مبنی بر متهم‌سازی این افراد به ایجاد شکاف در جبهه اصلاحات سخن به میان آورده و خواستار «ضرورت پذیرش تعدد گفتمانی در درون اردوگاه اصلاح‌طلبان» شده است. بررسی این مطالب بیانگر آن است که مسئله تحریم انتخابات که با صراحت از سوی حجاریان و طیف اصلاح‌طلبان ساختاری بیان شده به رغم برخی ادعا‌ها مبنی بر عدم اعتقاد جبهه اصلاحات به تحریم انتخابات، ثابت شده و بیانگر آن است که تحریم و کاهش مشارکت پروژه اصلی جبهه اصلاحات و اصلاح‌طلبان ساختاری می‌باشد. بیانیه ۱۱۰ تن از فعالان اصلاح‌طلب برای مشارکت در انتخابات بیانگر آن است که تصمیم عدم مشارکت در انتخابات از سوی جبهه اصلاحات بر اساس یک خرد جمعی انجام نشده و بر اساس بازی‌های فراکسیونی و محفلی رادیکال‌های جبهه اصلاحات با مدیریت تاج‌زاده برای کلیت جریان اصلاحات طراحی و دیکته شده است.

 اصلاح‌طلبان که خود را همواره حامی دموکراسی و صندوق رأی معرفی می‌کردند هم اکنون از سوی رادیکال‌های خود به نقطه‌ای رسیده‌اند که سخن از مشارکت در انتخابات را به تعبیر الیاس حضرتی با فحاشی و تمسخر پایان می‌دهند.

روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها