همشهری مطرح کرد: اقدامات راهگشای مجلس یازدهم/ رای دادن می‌تواند گره‌‌‌گشای چالش‌های کشور باشد

کد خبر: 1274976

همشهری نوشت: بعضی جریان‌ها و رسانه‌ها می‌کوشند با موج‌سواری روی برخی تنگناهای اقتصادی، با القای این گزاره که «رای دادن نمی‌تواند گرهی از گره‌های بیکاری در کشور بگشاید»، جامعه را از حضور پای صندوق‌های رأی ناامید کنند.

همشهری مطرح کرد: اقدامات راهگشای مجلس یازدهم/ رای دادن می‌تواند گره‌‌‌گشای چالش‌های کشور باشد

گروه سیاست سایت فردا - یکی از ادعاهای پرتکرار از سوی جریان‌هایی که در داخل و خارج به دنبال مایوس کردن مردم هستند بی‌اثر دانستن آرای مردمی است.

روزنامه همشهری در این زمینه نوشته: بعضی جریان‌ها و رسانه‌ها می‌کوشند با موج‌سواری روی برخی تنگناهای اقتصادی، با القای این گزاره که «رای دادن نمی‌تواند گرهی از گره‌های بیکاری در کشور بگشاید»، جامعه را از حضور پای صندوق‌های رأی ناامید کنند.

به‌گواه آمار و ارقام رسمی منتشر شده از سوی نهادها و دستگاه‌های مسئول، همگرایی ایجاد‌شده میان مجلس یازدهم و دولت ‌سیزدهم در بخش‌های مختلف اقتصادی، دستاوردهای قابل‌توجهی به‌ویژه در حوزه کاهش نرخ بیکاری برای کشور به‌همراه داشته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد ریل‌گذاری راهبردی از سوی مجلس و اجرای مناسب از سوی دولت، توانسته روزنه‌های امیدوارکننده‌ای به‌سوی رفع چالش‌های گریبانگیر کشور بگشاید.

طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که در بهار1401از سوی شورای ‌نگهبان به تأیید نهایی رسید و وارد فاز اجرایی شد، ازجمله مصوبات راهگشای مجلس یازدهم در حوزه اشتغال‌زایی بوده ‌است که به اذعان کارشناسان نقش مؤثری در کاهش نرخ بیکاری در کشور طی سال‌های 1401 و 1402داشته ‌است.

تغییر نظام مالیاتی به نفع تولید که کاهش مالیات واحدهای تولیدی را به‌دنبال داشت، از دیگر اقدامات راهبردی مجلس یازدهم در این عرصه به شمار می‌رود. تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و تسهیل کار صادرکنندگان خوش‌حساب از دیگر اقدام‌های راهگشای مجلس یازدهم در زمینه رونق اشتغال‌زایی در کشور به شمار می‌رود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها