حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با |«فردا»:

قرار نیست مردم فقط تاوان برهه‌های خاص را پس بدهند

کد خبر: 1275214

فلاحت‌پیشه گفت: برخی برهه خاص را فرصتی می دانند تا نفت کشور را ارزان بفروشند، شرکت های دلالی و واسطه ای درست کنند و به پول های بادآورده برسند.

قرار نیست مردم فقط تاوان برهه‌های خاص را پس بدهند

گروه سیاست سایت فردا: «در این برهه خاص ...» جمله ای است که ایرانیان با آن خاطره ها دارند و دیگر می توان گفت هر روزشان را در چنین برهه ای می گذرانند اما سئوال اصلی آن است که مختصات برهه خاص چیست و چطور می توان آن را پشت سر گذاشت، به طوری که شرایطی عادی و مطلوب فراهم آید.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار فردا درباره مختصات برهه خاص گفت: این واژه بیشتر به حوزه سیاست خارجی ایران اشاره دارد. چالش ها تا زمانی واقعی هستند که امکان عبور نداشته باشند. متأسفانه عده ای در کشور منافع خودشان را در ادامه تنش و چالش می بینند؛ به همین دلیل با آنکه بارها فرصت عبور از تنش ها و چالش ها وجود داشت فرصت سوزی کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی جریانات و افراد از برهه های خاص سود می برند، افزود: قرار نیست مردم فقط تاوان برهه‌های خاصی را پس بدهند که برای یک عده محل کاسبی و کسب منفعت است. این افراد برهه خاص را فرصتی می دانند تا نفت کشور را ارزان بفروشند، شرکت های دلالی و واسطه ای درست کنند و به پول های بادآورده برسند.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به نزدیکی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نخست باید مسئولان برگزاری انتخابات شرایط و برهه خاص کنونی را درک می کردند اما آنها چنین نکردند. 

وی با بیان اینکه تجربه جهانی نشان می دهد وقتی کشورها بخواهند از برهه خاصی عبور کنند امکان مشارکت عمومی در انتخابات را فراهم می کنند، افزود: در سال های اخیر مالیات ها، گرانی ها و تورم چندین برابر شد بنابراین شرایط اقتضا می کرد که نشانه های شکل گیری مجلسی قوی به جامعه منعکس شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تبعات برهه های خاص به زیان منافع ملی است و هزینه هایش متوجه مردم می شود، گفت: آنها که در داخل از تنش حمایت می کنند اما در ظاهر از مردم انتظار دارند در این برهه خاص پای صندوق رأی بیایند در واقع می خواهند امکان مشارکت را کاهش دهند چون سودشان در تداوم همین وضعیت است. اینها تناقضاتی است که باید برای مردم روشن شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها