انواری در گفت‌وگو با «فردا»:

ترک‌ها و شکاف‌ها در اصلاحات مشهود است

کد خبر: 1275636

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دیگر یکپارچگی در این جریان نمی بینیم و ترک ها و شکاف های عمیق بین دو طیف اصلاح طلبان مشهود است و آنها با هم منازعه دارند.

ترک‌ها و شکاف‌ها در اصلاحات مشهود است

گروه سیاست سایت فردا: از بیانیه 110 نفره اصلاح طلبان موافق مشارکت دو تعبیر متفاوت شد؛ برخی آن را نشانه شکاف جدی بین دو گروه اصلاح طلبان تفسیر کردند اما در مقابل برخی سیاسیون نیز معتقدند این بازی پشت پرده اصلاح طلبان است تا زیر بار شکست در انتخابات نروند، در عین حال اگر پیروزی نسبی کسب کردند از مواهبش بهره مند شوند.

حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره سرنوشت جریان اصلاحات بعد از انتخابات 11 اسفند گفت: عده ای از اصلاح طلبان معقول و منطقی هستند، گرچه نقد و اعتراض دارند اما عقلانیت شان مخدوش نشده است. آنها با آن بیانیه عاقلانه عمل کردند و فهم سیاسی خودشان را نشان دادند.

وی حضور و رقابت در انتخابات را اصلی جدانشدنی از حرکت جریان های سیاسی خواند و افزود: وقتی فهم و عقلانیت سیاسی معیار اتخاذ تصمیم قرار گیرد، حرکت این گروه تأیید می شود و معتقدند آنها به بهترین شکل عمل کردند. آن دسته از اصلاح طلبانی که اعتقادی به مشارکت ندارند معارض نظام هستند یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار کرد: گروهی از اصلاح طلبان که خط خودشان را از گروه معارض نظام جدا کردند هر چند به نقدها، تحلیل ها و نوع تفکرشان کاری ندارم اما معتقدم راه درست سیاست ورزی را پیش گرفتند. گروه دوم اصلاح طلبان چند دهه با همین قانون و مقررات بر مسند کار بودند و برخی خرابی های کنونی نیز به دست همین ها صورت گرفته است، حالا معترض به کل نظام شدند که باید در عقلانیت شان تردید کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره بروز انشقاق در اردوگاه اصلاحات بعد از انتخابات بیان کرد: دیگر یکپارچگی در این جریان نمی بینیم و ترک ها و شکاف های عمیق بین دو طیف اصلاح طلبان مشهود است و آنها با هم منازعه دارند. البته بعد از انتخابات مجلس، مجموعه های سیاسی آماده انتخابات ریاست جمهوری می شوند، شاید گروه معارض وقتی نتیجه انتخابات اسفندماه امسال را ببینند متنبه شوند و به مدار عقلانیت برگردند، با این حال حتما بخش کوچکی از آنها همچنان معارض باقی خواهند ماند و با براندازان همراهی خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها