مرعشی: جایگزینی جز انتخابات نیست / مشارکت بالا به نفع همه است

کد خبر: 1275756

دبیر حزب کارگزاران سازندگی گفت: اکثر خانوارها امروز به لحاظ اقتصادی دچار مشکل هستند اما باید مردم به میدان بیایند و صندوق رای را جدی بگیرند.

مرعشی: جایگزینی جز انتخابات نیست / مشارکت بالا به نفع همه است

حسین مرعشی شامگاه یکشنبه در نشست انتخاباتی به میزبانی اصلاح طلبان با عنوان گردهمایی اهالی شهرستان‌ های کرمان مقیم مرکز استان با اشاره به انتخابات رقابتی در این استان اظهار داشت: استان شرایط مناسب تری نسبت به سایر نقاط کشور دارد و حدود ۸۰ درصد کرسی های مجلس در استان رقابتی است.

وی تاکید کرد: جناح های اصولگرا، اصلاح طلب و خط امامی در استان کرمان ریشه دار هستند و در شرایط فعلی دوستان اصلاح طلب فرصت دارند که پنج کرسی مجلس شورای اسلامی را در اختیار بگیرند.

ضرورت وحدت نامزدها

دبیر حزب کارگزاران سازندگی افزود: در شهرستان هایی که چند نامزد وجود دارد، باید به وحدت برسیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی در زمان کاندیداتوری خودشان را در مجلس می بینند اما جناح مقابل ما، نیرومند، با برنامه و برای ما محترم است.

مرعشی ادامه داد: وقتی می توان در هشت کرسی استان کرمان از ۹ کرسی رقابت داشت حیف است بین خودمان رفاقت نداشته باشیم.

رای ندادن رضایت به وضع موجود است

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس فعلی نتوانستند اندکی تورم را کاهش دهند و باید به مردم بگوییم که رای ندادن یعنی رضایت و تثبیت وضعیت موجود است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در سال ۸۴ به دلیل اشتباه اصولگرایان و اصلاح طلبان ترکیبی از ارتجاع، جهل و احتمالا رگه هایی از نفوذ باعث شد تا منافع زیادی از کشور از بین برود.

باید شکرگزار خداوند باشیم که در سخت ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی در ۸۰ درصد کرسی ها رقابت و شانس داریم

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۴ تا به امروز در استان کرمان کار توسعه ای جدیدی شکل نگرفته و هر ایده جدیدی متوقف شده است؛ اگر کرمانی ها بخواهند ایده ای تمدن‌ساز به عمل برسد، باید نماینده های جدیدی را به مجلس بفرستند.

مرعشی گفت: تجربه قبل نشان داده که ما می توانیم در استان کرمان خلق ثروت کنیم؛ معادن بسیار خوبی در کرمان وجود دارد و ۲۰ سال قبل کسی فکر نمی کرد منطقه شهداد گردشگر جذب کند، اما در شهداد خلق مزیت شده است.

وی تاکید کرد: اگر دوستان اصلاح طلب فعالیت کنند، بسیاری از الگوهای فعلی موفق توسعه در سایر شهرهای استان نیز اجرا می شود.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی در ادامه همچنین اظهار داشت: باید شکرگزار خداوند باشیم که در سخت ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی در ۸۰ درصد کرسی ها رقابت و شانس داریم.

فشار دشمنان برای ناامید کردن مردم

به گزارش ایرنا علی باقری نماینده اهل رفسنجان مقیم مرکز کرمان نیز بیان کرد: دشمنان نظام حداکثر قدرت خودشان را برای ناامیدی مردم به کار گرفته اند تا انتخابات پر شور برگزار نشود.

وی با اشاره به مبارزات ملت ایران در برابر استبداد و استعمار بیان کرد: مشارکت سیاسی به‌سادگی به دست نیامده است و در رژیم قبل، بحرین بخشی از کشور بدون دخالت مجلس جدا شد و مجلس در تصمیم های مهم اثر نداشت.

جایگزینی جز انتخابات نیست

باقری تصریح کرد: هر زمان مجلس قوی وجود داشت، اثرات مثبتی را شاهد بودیم و در حال حاضر جایگزین دیگری در نظام سیاسی جمهوری اسلامی به جز انتخابات وجود ندارد؛ گزینه های بعد از مردم سالاری استبداد، دیکتاتوری و هرج و مرج است.

وی تاکید کرد: عدول از مجلس ناقض حق مردم و تشکیل مجلس است و هیچ کس حق ندارد این حق قانونی را از مردم بگیرد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: مشارکت ضعیف راه را برای ورود به افراد نالایق فراهم می کند و حضور حداکثری باعث راه یافتن افراد شایسته به مجلس و انتخاب اصلح می شود.

باقری افزود: مطالبه گری و نظارت همه جانبه توسط عامه مردم نیز از دیگر فواید مشارکت بالا در انتخابات مجلس محسوب می شود.

مجلس قوی، قانونگذاری قوی

علی امینی نیز به عنوان نماینده مردم بافت مقیم کرمان گفت: نامزدهایی که در انتخابات شرکت کرده اند در شرایط فعلی شجاعت به خرج داده اند که وارد میدان رقابت شده اند.

وی بیان کرد: برخی قوانین ضعیف در مجلس فعلی وضع شده است و اگر در انتخابات شرکت نکنیم باید منتظر قوانین ضعیف تری باشیم.

امینی ادامه داد: اصلاح طلبان نباید مثل انتخابات دوره قبل بی تفاوت باشند و در انتخابات امسال پر شور شرکت کنند.

محمد فکری از اهالی شهرستان بم و مقیم کرمان نیز بیان کرد: جاده ترانزیتی بم به کرمان تصادف زیاد و خسارات فراوانی دارد، که باید برای تعریض آن اقدام شود.

وی افزود: خط ریلی راه آهن زاهدان به بم - کرمان افتتاح شده و این فرصت خوبی برای اتصال به بندر چابهار و تجارت بین المللی فراهم شده است.

فکری تاکید کرد: نامزدهای انتخابات مجلس به جز حوزه انتخابیه خود، نماینده ملت ایران هستند و باید نمایندگان مثل مدرس رفتار کنند.

وی تصریح کرد: اگر قوانین خوبی بخواهیم داشته باشیم، باید نمایندگان شجاعی برای نظارت در امور مملکت انتخاب کنیم و امیدواریم در مجلس آینده به همه اصول قانون اساسی توجه شود.

مشارکت بالا به نفع همه است

نماینده جمعی ازورزشکاران کرمان نیز در این نشست گفت: مشارکت بالا به نفع ما خواهد بود و پیروزی جریان اصلاح طلبی را در پی خواهد داشت؛ همه باید در این جهت تلاش کنیم.

علیرضا شیخ اسدی افزود: عمل به اصل ۴۳ قانون اساسی، معیشت و اقتصاد دغدغه مهم امروز جامعه است و باید راهکارهایی برای مردم ارائه کنیم که از این شرایط اقتصادی خارج شویم.

وی تاکید کرد: اقتصاد به عنوان زیر بناست، اگر مدیریت شود همه مشکلات از جمله مسائل حوزه ورزش نیز حل خواهد شد.

معین رضوی از جوانان راور نیز با بیان اینکه این شهرستان به دلیل بی توجهی در محرومیت به سر می برد تاکید کرد: اگر نامزدها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند وعده های خود را فراموش نکنند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها