رایزنی کاظمی قمی با همتای سعودی و گوترش در دوحه

کد خبر: 1276038

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در حاشیه اجلاس دوحه با دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی کاظمی قمی با همتای سعودی و گوترش در دوحه

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: شب گذشته با دبیرکل محترم سازمان ملل در چارچوب اجلاس دوحه دیدار داشتم؛ دو طرف ضمن بررسی مسایل امنیتی، اجتماعی و سیاسی موجود در موضوع افغانستان و مسائل مرتبط با مهاجرین در ایران دیدگاه های مشترکی داشتیم.

کاظمی قمی همچنین نوشت: گفت‌وگوی صریح و سازنده‌ای صورت پذیرفت و هر دو طرف بر ضرورت حل مسایل افغانستان با رویکرد منطقه‌ای اتفاق نظر داشتیم./ایسنا

کاظمی قمی

رایزنی کاظمی قمی با همتای سعودی خود در دوحه

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان با اشاره به دیدارش با همتای سعودی خود، ابراز خرسندی کرد که محتوای رایزنی‌ دیپلماتیک با ایران قالبی تازه دارد.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت کشورمان در کابل در توییتی نوشت: در دیداری که به دعوت همتایم جناب عبدالله بن خالد صورت پذیرفت، گفت‌وگویی صمیمانه و جدی انجام شد.

وی همچنین اظهار داشت که عربستان سعودی با آسیب‌شناسی روابط سه دهه قبل، مصمم است رویکردی تازه را مبنا قرار دهد.

کاظمی قمی تاکید کرد: مشورت ما سازنده بود. خرسندم پس از پیشرفت ابتکار ‎کمیته تماس منطقه‌ای، ‎کنفرانس کابل و اکنون ‎دوحه محتوای رایزنی‌ دیپلماتیک با ایران قالبی تازه دارد.

نشست دوحه درباره افغانستان به ابتکار سازمان ملل، طی چند روز اخیر برگزار شد و در آن نمایندگان کشورهای همسایه از جمله ایران، چین، روسیه، عربستان و... حضور داشتند تا درباره پیشنهادات فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان درباره پیوستن این کشور به جامعه بین‌المللی، مسیرهای تعامل با حکومت سرپرست در کابل و تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان تصمیم‌گیری کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها