حجت‌الاسلام مهدوی‌کنی: مشارکت در انتخابات موجب افزایش امنیت ملی می‌شود

کد خبر: 1276469

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق، با اشاره به این نکته که امنیت ملی دارای دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، گفت: بعد نرم‌افزاری امنیت ملی، از طریق مشارکت در انتخابات است که حاصل می‌گردد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌کنی: مشارکت در انتخابات موجب افزایش امنیت ملی می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی، عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق گفت: اهمیت مسئله مشارکت را باید در این جست‌وجو کرد که اگر ما بخواهیم، مشکلات و چالش‌های موجودمان را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، روابط بین‌الملل و... حل کنیم و منافع ملیمان را ارتقا بخشیم، راهی جز این نداریم که امنیت ملیمان را ارتقا بدهیم. امنیت ملی نیز دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد. وی ادامه داد: بعد سخت افزاری امنیت ملی، از طریق صنایع دفاعی تامین می‌شود؛ که الحمدلله پیشرفت‌های خوبی در این بعد حاصل شده است. اما بعد نرم‌افزاری آن، از طریق مشارکت در انتخابات است که حاصل می‌گردد.

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق تصریح کرد: به هر میزان که مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند، امنیت ملی ما نیز افزایش می‌یابد. مهدوی کنی توضیح داد: زمانی که امنیت ملی ما افزایش یابد، دولت و دولتمردان ما بهتر می‌توانند از منافع ملی حمایت کنند، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما را حل کنند و عزتمندانه، در روابط خارجی عمل نمایند.

رئیس پیشین دانشگاه امام صادق گفت: همه این مسائل، مرهون حضور پررنگ مردم و مشارکت بالاست.وی، در توضیح اهمیت مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: این مجلس، در عین آنکه شاید در بدنه عمومی چندان مطرح نباشد، بر اساس قانون اساسی، در ساختار قدرت جمهوری اسلامی، مهم‌ترین رکن است.

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق ادامه داد: براساس قانون اساسی، این مجلس خبرگان است که رأس هرم قدرت نظام را تعیین می‌کند؛ رأس هرمی که باعث اطمینان در حرکت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود. مهدوی کنی، توضیح داد: در کنار تعیین رهبری، ظرفیت دیگری که مجلس خبرگان از آن برخوردار است، در هیئت اندیشه‌ورز و برای رصد حرکت کلان جامعه می‌باشد. اگر بحث سیاستگذاری‌های کلان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه مطرح است، مجلس خبرگان در آن حوزه دارای وظیفه می‌باشد.

رئیس سابق دانشگاه امام صادق، در توضیح این مسئله خاطر نشان کرد: همانطور که در قانون اساسی، وظایف تقسیم بندی شده‌ است، مجلس خبرگان، وظیفه ورود به کارهای خرد و جزء را ندارد؛ خبرگان، باید حرکت کلان را رصد کرده، پس‌رفت‌ها و پیشرفت‌ها را ببیند و برای بهبود شرایط آن‌ طرح و برنامه بدهد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها