طحان نظیف: هیچ جایی مشکل کمبود تعرفه نداریم

کد خبر: 1277994

سخنگوی شورای نگهبان در محل ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در هیچ جایی مشکل کمبود تعرفه نداریم و عزیزان ما در ستاد انتخابات مکررا در حال پیگیری موضوعات هستیم

طحان نظیف: هیچ جایی مشکل کمبود تعرفه نداریم

 هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در محل ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به فضل خداوند از همان ابتدای آغاز فرای ند رأی گیری شاهد حضور خوب مردم‌مان پای صندوق‌های اخذ رأی بودیم.

وی بیان کرد: طبیعتاً در ابتدای فرایند اخذ رأی ممکن است که نیاز به هماهنگی‌های بیشتر باشد و ممکن است در صندوقی اشکالی جزئی وجود داشته باشد که با هماهنگی‌هایی که به عمل آمد، الحمدالله همه شعب مشغول اخذ رأی از مردم شریف مان هستند.

وی افزود: بنده حسب اطلاعی که کسب کردم، باید بگویم که شاهد حضور خوب مردم پای صندوق‌های اخذ رأی بودیم و در برخی از شعب ازدحام وجود دارد که نشان‌دهنده پیگیری مردم و حضور باشکوه آنان برای رأی دادن هستیم.

طحان نظیف تاکید کرد: نکته بعدی آن است که حسب اطلاعی که از ۴ حوزه‌ای که انتخابات تمام الکترونیکی در آن برگزار می‌شود، کسب کردیم به فضل خداوند فرایند رأی‌گیری در آن ۴ حوزه انتخابیه نیز کاملاً روان در حال انجام است و با رضایت بالایی در ۴ حوزه انتخابیه رشت، آبادان، قم و ملایر در حال انجام است.

طحان‌نظیف تاکید کرد: در هیچ جایی مشکل کمبود تعرفه نداریم و عزیزان ما در ستاد انتخابات مکرراً در حال پیگیری موضوعات هستند. گزارش‌هایی را هم از سامانه مردم ناظر داشتیم که به تفکیک استان‌ها مواردی که به آنان گزارش می‌شود و تخلفات احتمالی را در حال پیگیری هستند، اما همچنان تخلف خاصی را شاهد نبودیم و موارد طبیعتاً به ما گزارش می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره تمهیدات اندیشیده شده برای اخذ رأی از مردم در نقاطی که برودت هوا و بارش برف شدید است، گفت: همکاران اجرایی و نظارتی در حال تمهید موضوعات هستند و مقدماتی را فراهم کردند و اگر نکته‌ای باشد، پیگیری خواهند کرد. تمام تلاش ما این است که ان‌شالله رأی همه رأی دهندگان اخذ شود و مردم رأی خود را به صندوق‌های رأی بیاندازند.

وی درباره آمار مشارکت مردم در انتخابات تا این لحظه، گفت: به فضل خداوند میزان مشارکت خوب است، اما باید یک مقدار جلوتر برویم تا آمارها دقیق باشد. در برخی از شعب اخذ رأی ازدحام جمعیت را داریم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: تاکنون تخلف خاصی را که بر نتیجه انتخابات تأثیر داشته باشد و نتیجه را تغییر دهد، نداشتیم‌. وظیفه ناظر انتخابات و شورای نگهبان آن است که همه موارد را بررسی کند. سامانه مردم ناظر فعال است و برخی موارد به ما گزارش می‌شود، جایی ممکن است نسبت به داوطلب و جایی ممکن است نسبت به عوامل اجرایی یا نظارتی تخلفاتی باشد که ضوابط قانون مشخص است و اگر موردی باشد، با مردم در میان می‌گذاریم./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها