جام جم: شائبه انسداد مسیر تغییر در داخل کشور باطل شد

کد خبر: 1278285

جام جم نوشت:‌ انتخابات مجلس دوازدهم، ظرفیت‌های دموکراتیک سیستم سیاسی در ایران را آشکار کرد، به‌گونه‌ای که حالا حتی رسانه‌های معاند نیز با نظر به اخبار رسمی انتخابات، به تحلیل وزن‌کشی سیاسی در کشور می‌پردازند.

جام جم: شائبه انسداد مسیر تغییر در داخل کشور باطل شد

گروه سیاست سایت فردا - انتخابات مجلس، پیام‌های مهمی درخود نهفته داشت. پیام‌هایی که نادیده گرفتن آنها، نمی‌تواند اهمیت انتخابات را به‌خوبی نشان دهد. 

روزنامه جام جم با طرح این موضوع نوشته:‌ انتخابات مجلس دوازدهم، ظرفیت‌های دموکراتیک سیستم سیاسی در ایران را آشکار کرد، به‌گونه‌ای که حالا حتی رسانه‌های معاند نیز با نظر به اخبار رسمی انتخابات، به تحلیل وزن‌کشی سیاسی در کشور می‌پردازند. این ظرفیت دموکراتیک، این شائبه که مسیر تغییر در داخل کشور مسدود است را باطل کرد وتنوع بالای منتخبان مجلس نشان داد که با دموکراسی و ازطریق صندوق‌های رأی می‌تواند تغییراتی جدی ایجاد کرد. 

در ساعات گذشته از اعلام نتایج مشارکت مردم، رسانه‌های معاند کوشیدند با اشاره به عدم مشارکت حدود ۶۰‌درصد واجدان شرایط، آن را نشانه بی‌اعتمادی مردم به صندوق رأی معنا کنند اما با نگاهی به آمار مشارکت انتخاباتی در ادوار گذشته مجلس به‌خوبی می‌توان دریافت که نه فقط آمار مشارکت کاهش معناداری نسبت به قبل نداشته، بلکه نتایج این دوره انتخابات نشان می‌دهد مردم با چشم و گوشی بازتر، ورای لیست‌ها و پروپاگاندای انتخاباتی کمپین‌های نامزدها، به کاندیداهای موردنظر خود رأی داده و اسیر فشارهای رسانه‌ای و القائات بیرونی نشدند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها