«فردا» گزارش می‌دهد:

کدام نامزدها در دوره دوم رقابت می‌کنند؟

کد خبر: 1278527

در گزارش پیش رو به بررسی آراء و پایگاه سیاسی چهارده نفری که توانستند حدنصاب آراء برای ورود به مجلس و نیز به معرفی افرادی که باید در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت کنند، می‌پردازیم.

کدام نامزدها در دوره دوم رقابت می‌کنند؟

گروه سیاست نامه‌نیوز: تا اینجای کار 14 نامزد انتخابات توانستند با کسب حد نصاب آراء به عنوان منتخب مردم تهران جواز حضور در مجلس دوازدهم را به دست بیاورند و 32 نامزد دیگر برای الباقی کرسی‌های تهران در دور دوم به رقابت می‌پردازند. در گزارش پیش رو به بررسی پایگاه سیاسی 14 فرد منتخب و معرفی افرادی که در دور بعد رقابت خواهد کرد، می‌پردازیم.

نبویان

سید محمود نبویان توانست با کسب ۵۹۷۷۷۰ رأی نفر اول برگزیدگان تهران شود. او در پی ائتلاف شورای ائتلاف با جبهه پایداری مورد حمایت لیست مشترک این دو گروه سیاسی قرار گرفت. نبویان از اعضای جبهه پایداری است. او در دوره‌های نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نماینده بوده و در این دوران یکی از مخالفان سرسخت برجام و FATF محسوب می‌شد.

ثابتی

امیرحسین ثابتی منفرد با کسب ۴۸۷۹۸۲ رأی نفر دوم تهران شد. او مورد حمایت لیست امناء ایران قرار داشت. پیش از این همه ثابتی را به عنوان مجری شبکه افق می‌شناسند. ثابتی ۳۵ساله، عضو جبهه پایداری است و از افراد نزدیک به سعید جلیلی محسوب می‌شود.

رسایی

حمید رسایی با کسب ۴۸۵۷۱۱ رأی نفر سوم تهران شد. نام او هم مانند ثابتی در لیست امناء به چشم می‌خورد؛ لیستی با محوریت گروه شریان که یکی از اعضای اصلی‌اش خود رسایی بود. گروه شریان در انتخابات این دوره با محوریت مهرداد بذرپاش شکل گرفت که به نوعی به حامیان دولت معروف شد. این گروه با گروه‌های دیگری مانند رزما به لیست مشترکی رسیدند که نامش را امناء گذاشتند که البته همین لیست توانست بیشترین سهم را به دست آوردن کرسی‌های تهران به دست آورد.

درباره حمید رسایی هم گفتنی است او پیشتر عضو جبهه پایداری و از حامیان محمود احمدی‌نژاد بوده است و در  دوره‌های هشتم و نهم مجلس حضور داشت. رسایی یکی از رادیکال‌ترین‌ نیروها در عرصه سیاسی محصول می‌شود. او مدیرمسئول هفته‌نامه ۹دی است.

قالیباف

محمدباقر قالیباف با ۴۴۷۹۰۵ رأی نفر چهارم تهران شد. قالیباف سرلیستِ لیست شورای ائتلاف بود و نماینده گفتمان نواصولگرایی. موافقان و مدافعان نگاه عقلانیت انقلابی همه و همه به قالیباف رأی دادند. قالیباف پیش از چهار سال ریاستش بر مجلس، شهردار تهران بود که در آنجا هم بر اساس آمار و خاطره جمعی مردم تهران عملکرد بسیار خوبی داشت.

تقی‌پور

رضا تقی‌پور انوری با کسب ۴۲۴۹۴۵ رأی نفر پنجم شد. تقی‌پور در لیست شورای ائتلاف قرار داشت. او هم مورد حمایت دو لیست امناء و صبح ایران قرار داشت. تقی‌پور از نزدیکان جبهه پایداری است و روزگاری وزیر ارتباطات دولت احمدی‌نژاد بوده است.

ایزدخواه

روح‌الله ایزدخواه با کسب ۴۰۷۳۰۳ رأی نفر ششم شد. او در دو لیست امناء قرار داشت. ایزادخواه نماینده مجلس یازدهم بوده است.

آقاتهرانی

مرتضی آقاتهرانی با ۴۰۵۷۰۷ نفر هفتم شد. از آن جایی که جبهه پایداری با شورای ائتلاف یک لیست منتشر کردند او فقط در لیست ائتلاف حضور داشت. آقاتهرانی از سال ۹۰ تا ۹۹ دبیرکل جبهه پایداری بود و از زمانی که محصولی دبیرکل شد، ریاست شورای مرکزی را برعهده گرفت. آقاتهرانی در دوره‌های هشتم، نهم و یازدهم مجلس نماینده تهران بوده است. او که از شاگردان مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی به شمار می‌رود.

متکی

منوچهر متکی با کسب ۴۰۴۶۱۵ رأی نفر هشتم تهران شد. متکی سرلیستِ لیست شورای وحدت بود. او در دولت‌های نهم و دهم وزیر امور خارجه بود و بعد از پایان مسئولیتش تا امروز هیچ مسئولیت رسمی بر عهده نگرفت. متکی از زمان آغاز فعالیت شورای وحدت، سخنگوی این تشکیلات بوده است.

کوثری

اسماعیل کوثری توانست با کسب ۳۸۶۷۷۳ رأی نفر دهم تهران شود. او مورد حمایت لیست ائتلاف قرار داشت. کوثری از فرماندهان جنگ بوده و در دوره‌های هشتم نهم و یازدهم نماینده مجلس بوده است. او در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ به‌عنوان جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله فعالیت می‌کرد.

کوچک‌زاده

مهدی کوچک زاده با ۳۸۶۷۷3 رأی نفر دهم تهران شد. او در لیست امناء قرار گرفت. کوچک‌زاده از نزدیکان جبهه پایداری و تقریبا تیپ سیاسی‌اش شبیه به حمید رسایی است. او روزگاری از مدافعان سرسخت محمود احمدی‌نژاد و در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس از تندترین مخالفان برجام، اصلاح‌طلبان و میانه‌روها بود. کوچک‌زاده در انتخابات مجلس دهم شصت‌وچهارم شد و از راه‌یابی به مجلس بازماند.

یزدی‌خواه

سید علی یزدی‌خواه با ۳۳۳۳۰۸ نفر یازدهم تهران شد. او هم مورد حمایت لیست امناء قرار گرفت. او نماینده مجلس یازدهم است و سابقه عضویت در احزاب مؤتلفه، جامعه اسلامی فرهنگیان و جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی را داشته است.

خضریان

علی خضریان با کسب ۳۳۳۱۰۳ نفر دوازدهم تهران شد. او در دوران دانشجویی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بوده‌است و به همراه جمعی از ادوار این اتحادیه دانشجویی اقدام به تأسیس «خبرنامه دانشجویان ایران» کرد و تا سال ۱۳۹۶ مسئولیت آن را برعهده داشت. او در عرصه رسانه‌ای پس از آن سابقه فعالیت در روزنامه فرهیختگان به عنوان سردبیر و سپس قائم مقام مدیرمسئول را داراست. خضریان همچنین در سال96 سخنگوی ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را بر عهده داشت.

شریعتی

مالک شریعتی با کسب ۳۳۱۵۱۰ رأی نفر سیزدهم تهران شد. او مورد حمایت لیست شورای ائتلاف قرار داشت. شریعتی نماینده یازدهمین مجلس شورای اسلامی بود. او عضو هیئت علمی پژوهشگاه نیرو است و در حوزه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی، تحقیقات و پژوهش‌های نیز انجام داده ‌است.

غضنفری

کامران غضنفری با کسب ۳۱۶۳۷۴ رأی نفر چهاردهم تهران شد. او هم با لیست امناء وارد عرصه انتخابات شد. غضنفری را بیشتر به عنوان پژوهشگر تاریخ معاصر می‌شناسند.

چه کسانی در دور دوم به رقابت می‌پردازند؟

اسامی ۳۲ نفر نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس

۱. احمد نادری با ۳۰۲۵۹۰ رأی

۲. ابراهیم عزیزی با ۲۸۷۴۲۴ رأی

۳. پیمان فلسفی با ۲۷۶۰۴۱ رأی

۴. سمیه رفیعی با ۲۷۰۷۴۶ رأی

۵. ابوالفضل ظهره‌وند با ۲۶۹۲۵۷ رأی

۶. حسین نجابت با ۲۶۷۸۹۵ رأی

۷. عبدالحسین روح‌الامینی با ۲۶۵۴۸۲ رأی

۸. محمد سراج با ۲۶۳۱۷۰ رأی

۹. ابوالقاسم جراره با ۲۶۲۹۲۵ رأی

۱۰. زهره سادات لاجوردی با ۲۵۵۶۲۶ رأی

۱۱. زینب قیصری با ۲۵۱۶۷۵ رأی

۱۲. علیرضا سلیمی با ۲۴۴۷۸۸ رأی

۱۳. زهره طبیب‌زاده با ۲۴۲۰۶۷ رأی

۱۴. ریحانه اخلاقی با ۲۴۰۹۲۷ رأی

۱۵. صالح اسکندری با ۲۲۷۲۲۳ رأی

۱۶. محمدحسین حسین‌زاده بحرینی با ۲۲۶۶۷۹ رأی

۱۷. سید مرتضی محمودی با ۲۲۱۳۳ رأی

۱۸. حسن خجسته باقرزاده با ۲۱۶۱۵۱ رأی

۱۹. مهدی عسگری با ۲۰۵۴۱۴ رأی

۲۰. مجتبی زارعی با ۲۰۲۶۵۵ رأی

۲۱. بیژن نوباوه با ۱۹۷۳۲۶ رأی

۲۲. سمیه گلپور با ۱۹۳۰۱۶ رأی

۲۳. علی اصغر پورمحمدی با ۱۹۱۵۹۰ رأی

۲۴. علی طهرانی مقدم با ۱۸۷۹۵۴ رأی

۲۵. سید نظام الدین موسوی با ۱۸۴۴۷۶ رأی

۲۶. فاطمه قاسم‌پور با ۱۷۶۱۵۹ رأی

۲۷. حسین صمصامی با ۱۷۵۳۷۳ رأی

۲۸. مجتبی رحماندوست با ۱۷۴۷۳۴ رأی

۲۹. عطا بهرامی با ۱۷۳۹۲۵ رأی

۳۰. مهدی شریفیان با ۱۷۲۳۵۱ رأی

۳۱. سعید آجورلو با ۱۶۷۱۱۴ رأی

۳۲. غلامحسین رضوانی با ۱۵۸۲۱۶ رأی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها