بهره‌برداری از هزار میلیارد تومان طرح‌های آبرسانی در خوزستان

کد خبر: 1279052

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خوزستان، ۱۹۵۲ میلیارد تومان طرح‌های آبرسانی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از هزار میلیارد تومان طرح‌های آبرسانی در خوزستان

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خوزستان، ۱۹۵۲ میلیارد تومان طرح‌های آبرسانی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

استان خوزستان از آغازین روزهای کار دولت سیزدهم مورد توجه جدی این دولت قرار گرفت، به‌ طوری‌ که رئیس‌ جمهور در نخستین گام به این استان سفر کرده و طرح‌های متعددی در بخش آب و برق این استان افتتاح کرد.

این روند ادامه یافت تا اینکه رئیس جمهور در آخرین ماه سال ۱۴۰۲ نیز سفر دیگری به استان خوزستان داشته باشد و مقرر است روز جمعه ۱۸ اسفند ماه آیت الله رئیسی و هیات دولت مجدد به این استان سفر کنند تا طرح‌های متعددی را به بهربرداری برسانند که در بخش آب طرح‌های مهمی افتتاح خواهد شد.

احداث آبگیر و تصفیه‌خانه اندیمشک باهدف تأمین و انتقال آب با ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و ۳۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز یکی از طرح‌هایی است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، پروژه توسعه و تکمیل تصفیه‌خانه آب دارخوین (تصفیه‌خانه جامع شهرستان شادگان) باهدف تولید، تصفیه و انتقال آب شرب باکیفیت به میزان ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای شهرها و روستاهای تحت پوشش تصفیه‌خانه دارخوین افتتاح می‌شود.

افتتاح خطوط تأمین آب کوی آزادگان و شهر سیاه منصور شهرستان دزفول به طول ۱۷ کیلومتر و نیز تجهیز ۵ حلقه چاه کوپیته دزفول باهدف تأمین و افزایش ظرفیت آب شرب به میزان ۲۵۰ لیتر در ثانیه انجام می‌شود.

تجهیز چاه‌های جدید کف علی شوشتر و اجرای خط انتقال آب از سایت جدید کف علی تا مخازن ذخیره گلزار باهدف افزایش ظرفیت انتقال آب پاک به میزان ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و تأمین آب شرب پایدار جهت شهر شوشتر و ۱۲ روستای تابعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

طرح آبرسانی به شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، شادگان، فدک و کوثر به بهره‌برداری خواهند رسید.

استان خوزستان یکی از استان‌هایی بود که تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم درگیر مسائل مربوط به تأمین آب بود و مردم نگرانی از بابت تأمین آب موردنیاز خود و محصولات خود بودند .

براین‌اساس دولت سیزدهم و از همان ابتدا هم‌وغم خود را بر ساماندهی وضعیت تأمین آب قرارداد.

نخستین طرح در این زمینه بهره‌برداری از طرح آبرسانی غدیر بود که آب باکیفیت از سد دز را در اختیار مردم قرارداد.

اکنون و با بهره‌برداری از این طرح‌ها بخش دیگری از تأمین آب استان به وضعیت پایدار خواهد رسید و دیگر مردم نگرانی از تأمین آب نخواهند داشت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها