امیر خواجه فرد: تحریم ها صنعت هوایی ایران را متوقف نکرده است

کد خبر: 1279210

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ایران بیش از ۴۰ سال است که در صنعت هوایی مورد تحریم قرار گرفته است ،گفت:با وجود این تحریم ها، صنعت هوایی کشورمان متوقف نشده است.

امیر خواجه فرد: تحریم ها صنعت هوایی ایران را متوقف نکرده است

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ایران بیش از ۴۰ سال است که در صنعت هوایی مورد تحریم قرار گرفته است ،گفت:با وجود این تحریم ها، صنعت هوایی کشورمان متوقف نشده است.

امیر افشین خواجه فرد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام مستقر در استان البرزدر گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز در حال برطرف کردن نیازهای خود در این حوزه هستیم، تصریح کرد: توانمندی های کشورمان در حوزه هوایی روز به روز در حال افزایش است‌.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت هوایی پیام اظهارکرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با آخرین دستاوردهای صنعت هوایی کشور است؛ این در حالی است که کارهای زیادی در این حوزه شروع شده و البته نتایج بسیار خوبی نیز کسب کردیم.

خواجه فرد با بیان اینکه همچنین برنامه هایی را نیز در حوزه هوایی تدوین کردیم، تاکید کرد: توانمندی های کشورمان امروز به مرحله ای رسیده که بخشی از آنها را در این نمایشگاه شاهد هستیم که توانمندی های امروز آرزوی ۱۰ سال پیش ما بود.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در صنعت هوایی در کشور در حال رخ دادن است، گفت: مسیر بسیار سختی برای رسیدن به آنچه که انتظار داریم در پیش رو است.

خواجه فرد با اشاره به اینکه توانمندی های کشورمان در حوزه زیر ساختی صنعت هوایی انگیزه ها را افزایش داده است، گفت: این انگیزه به سمت و سویی ما را می برد که در آینده نزدیک شرکت های فعال در این حوزه را در قالب کنسرسیوم با هدف انجام کارهای بزرگ دور هم جمع کنیم.

وی با اشاره به تحریم های صورت گرفته در طول ۴۰ سال گذشته در بخش صنعت هوایی کشورمان بیان کرد: با وجود این تحریم ها اما این صنعت در کشور ما زمین گیر نیست که همین مهم به خوبی جایگاه ما را در دنیا نشان می دهد.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح ادامه داد: امروز جوانان ما با علم به روزشان فناوری های دنیا را ضربه فنی کرده و در آینده خبرهای خوبی از صنعت هوایی کشور خواهید شنید.

خواجه فرد با اشاره به اینکه امروز هواپیمای ترابری چهار تا ۶ تن ساخت ایران پس از یک دهه تلاش به صورت آزمایشی در حال پرواز است، بیان کرد: در جهان اسلام پس از اندونزی دومین کشوری هستیم که این هواپیما را بدون کمک گرفتن از هیچ کشوری ساخته ایم.

وی ادامه داد: امروز نیز موفق به ساخت جت آموزشی پیشرفته ای شده ایم که در حال پرواز است که همین دستاوردها به خوبی جایگاه ما را در صنعت هوایی دنیا نشان می دهد.

خواجه فرد گفت : موتور این جت به دلیل تحریم ها به ما فروخته نمی شود اما رکت های دانش بنیان داخلی آن را تولید کردند که برای ساخت این موتور بیش از۴۰ شرکت دانش بنیان را به کار گرفتیم‌.

وی با اشاره به اینکه سازمان هوایی به دنبال استفاده هر چه بیشتر از توان شرکت های دانش بنیان است، عنوان کرد: امروز وابستگی در صنعت هوایی به این شرکت ها است و هدفمان این است که این وابستگی را افزایش دهیم.

نمایشگاه صنعت هوایی پیام از ۱۶ تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در فرودگاه بین‌المللی پیام از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در حال برگزاری است ؛ علاقمندان برای حضور و بازدید از این نمایشگاه می‌بایست با مراجعه به سایت www.payamairshow.com ثبت‌نام کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها