سهم فهرست ها از مجلس دوازدهم

کد خبر: 1279394

بررسی ها نشان می دهد این تصور که فهرست مصاف یا امنا برده یا فهرست شانا شکست خورده، کاملا غلط است و اساسا از فهرست مستقل مجموعه مصاف حتی یک نفر در میان منتخبان دور اول انتخابات تهران قرار ندارد

سهم فهرست ها از مجلس دوازدهم

بررسی آمار آرای منتخبان دور اول و نیز فهرست نامزدهای راه یافته به دور دوم نشان می دهد   این تصور که فهرست مصاف یا امنا برده یا فهرست قالیباف شکست خورده، کاملا غلط است و اساسا از فهرست مستقل مجموعه مصاف حتی یک نفر در میان منتخبان دور اول انتخابات تهران قرار ندارد. عجیب تر این که از فهرست امنا (نزدیک به مهرداد بذرپاش) و به سرلیستی حمید رسایی نیز به جز خود او که به صورت مشترک در فهرست مصاف و امنا قرار داشته هیچ منتخب دیگری به مجلس راه نیافته است و در حقیقت این فهرست ها به صورت مستقل شکست خورده اند.

در میان منتخبان دور اول انتخابات در تهران به جز سید محمود نبویان که در سه فهرست حضور داشته و امیرحسین ثابتی و منوچهر متکی که چهره های شناخته شده و شهره هستند، اگر تعدادی از اعضای دو فهرست امنا و مصاف، مشترک نبود، این شکست به صورت مطلق برای این دو فهرست اتفاق می افتاد.

هم اکنون از جمع راه یافتگان به مجلس در تهران به جز نبویان، ثابتی، متکی و  تقی پور که مشترک لیست های متفاوت بوده اند، 5 نفر از فهرست شانا به سرلیستی قالیباف و 6 نفر از فهرست مشترک امنا و مصاف وارد مجلس شده اند و در میان 32 نامزد دور دوم هم 13 نفر از فهرست شانا، 11 نفر از فهرست مشترک امنا و مصاف، 3 نفر از فهرست مستقل مصاف و 4 نفر از فهرست مستقل امنا هستند که قدرت رای مستقل این فهرست ها را نشان می دهد.

این گزاره ها به خوبی نشان از شکست پروژه های سنگین اجرا شده علیه شخص قالیباف و حتی لیست شانا دارد؛ موضوعی که در دور دوم انتخابات، احتمالا بسیار پررنگ تر خواهد شد.

 جالب اینجاست که با مشخص شدن نتایج سایر حوزه های انتخابیه، بررسی فهرست منتخبان استان ها نیز نشان می دهد که فهرست مستقل امنا و مصاف نتوانسته کاری از پیش ببرد و  ترکیب سایر منتخبان مجلس نیز به جز تعدادی افراد سرشناس نسبتی با سوپر انقلابی گری ندارد / خراسان

c01be8a3-d5fd-4775-93ab-2311e2d57de7

c7d3a78d-f883-4c2f-98fb-95681f57b72d

27e773b2-dd25-4886-a1e4-6cf8cc45253c

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها