ناصر ایمانی در گفت‌وگو با «فردا»:

رادیکال‌ها عامل تضعیف مجلس می‌شوند

کد خبر: 1279560

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مواضع پرخاشگرانه و سلبی رادیکالها عامل تضعیف مجلس آینده نزد افکار عمومی می شود.

رادیکال‌ها عامل تضعیف مجلس می‌شوند

گروه سیاست سایت فردا: بعد از انتخابات مجلس یازدهم، خطر پدید آمدن احمدی‌نژادهای جدید بیش از پیش احساس می شود. گروهی با وجود عتاب رهبر معظم انقلاب مبنی بر بداخلاقی نکردن و تخریب نکردن، بدون اینکه به روی خود بیاورند به مسیر اشتباه خود ادامه می‌دهند.

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به رفتارهای نابودگر مجلس دوازدهم گفت: برخی سیاسی ها مواضع رادیکال می گیرند چون رویکردهای سلبی را دنبال می کنند. اگر آنها ارزیابی کنیم هیچ حرف ایجابی برای اثبات خودشان ندارند که بزنند و مطرح شدن خودشان را همواره در سایه حمله به دیگران دیده اند.

وی رادیکال ها با پرخاشگری و اتهام زنی به دیگران رشد می کنند و معروف می شوند، افزود: برخی از این رادیکال ها همچون ادوار گذشته در این دوره از انتخابات مجلس توانستند آرایی به دست بیاورند و به مجلس راه یابند. تا قبل از ورود به مجلس شاید رویکرد این افراد قابل اغماض باشد اما از بعد ورود به مجلس، دیگر رفتار و رویکردشان معنا پیدا می کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: مواضع پرخاشگرانه و سلبی رادیکالها عامل تضعیف مجلس آینده نزد افکار عمومی می شود چون مردم حرف یک نماینده مجلس را به مثابه کل مجلس برداشت می کنند. همچنین این مواضع مانع رسیدن مجلس به یک هیأت رئیسه قوی می شود چون در فضای رادیکالی افرادی بیشتر کاندیدای ریاست و سایر سطوح هیأت رئیسه می شوند که سابقه کمتری در حوزه اجرایی یا تقنینی داشتند. در واقع افراد وزین به دلیل ترس از تخریب شدن ترجیح می دهند کاندیدا نشوند.

ایمانی افزود: اکثریت نمایندگان از حوزه های انتخابیه تک نماینده هستند و خیلی شاید امکان مقابله با رادیکال ها را ندارند، در چنین فضایی آنها در تصمیم گیری و اتخاذ مواضع محافظه کار می شوند چون می ترسند از سوی این جماعت قلیل مورد هجمه قرار بگیرند. چنین مجلسی در نگاه مردم چهره خوبی از خود به جای نخواهد گذاشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها