ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با فردا:

اکثریت یافتن تندروها در مجلس آینده یعنی تکرار مجلس ششم

کد خبر: 1279811

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر اکثریت مجلس آینده دست جریان تندرو باشد تکرار مجلس ششم را خواهیم داشت که دود تنش زایی ها به چشم مردم می رود و غربی ها نیز با دیدن اختلاف ها و تنش های داخلی برای اعمال فشارهای بیشتر ترغیب می شوند.

اکثریت یافتن تندروها در مجلس آینده یعنی تکرار مجلس ششم

گروه سیاست سایت فردا: تکلیف 48 کرسی مجلس دوازدهم در مرحله دوم انتخابات مشخص می شود که این مسئله می تواند علاوه بر معادلات داخلی نهاد قانونگذاری بر نوع تعامل قوا نیز اثر گذار باشد.

ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره تأثیر نتایج مرحله دوم انتخابات بر تعامل مجلس و دولت گفت: اگر 48 منتخبی که قرار است در دو دوم انتخابات به مجلس راه پیدا کنند از فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب باشند قطعا این مسئله بر ترکیب هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون های تخصصی مجلس اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: البته اگر منتخبان مرحله دوم انتخابات مجلس بیشتر از گرایش جریان تندرو باشند، دوره دوازدهم با مجلس تندرو مواجه خواهیم بود که در این صورت نگرانی هایی درباره اختلافات داخلی نیز از جمله تقابل با دولت به وجود می آید چون طیف تندرو قطعا به سوی مقابله با دولت خواهد رفت.

این فعال سیاسی یادآور شد: استدلال تندروها آن است که چون منتقد و معترض بودند با اقبال بیشتری از طرف جامعه مواجه شدند، در صورتی به اعتقاد من این طور نیست. آنها رأی آوردند چون اولا سطح رأی تهران پایین بود و ثانیا به علت آنکه آرا بین فهرست ها پخش شد. آقای نبویان منتخب اول تهران است اما آرای او نسبت به دوره گذشته که منتخب چندم تهران بود کاهش یافته است.

وی ادامه داد: راهیابی منتخبان منطقی و معقول به مجلس در دور دوم هم بر روابط قوا به ویژه مجلس و دولت اثر مثبت می گذارد و هم پشتوانه محکمی خواهد بود تا حرکت به سوی اهداف جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی قوی دنبال شود چون وقتی وحدت کلمه و همدلی و هماهنگی باشد گام ها بلندتری می توان در این حوزه برداشت.

این نماینده ادوار با اشاره به اهداف اولویت دار داخلی اظهار کرد: موضوعات معیشت، کنترل تورم، مسکن و اشتغال با همدلی بیشتر می تواند به نتایج خوبی برسد اما اگر اکثریت مجلس آینده دست جریان تندرو باشد تکرار مجلس ششم را خواهیم داشت که دود تنش زایی ها به چشم مردم می رود و غربی ها نیز با دیدن اختلاف ها و تنش های داخلی برای اعمال فشارهای بیشتر ترغیب می شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها