«فردا» گزارش می‌دهد؛

کودتای زودهنگام ترامپ

کد خبر: 1280444

نگاه بالا به پایین ترامپ به حزب جمهوریخواه، نسبت به سال 2016 میلادی کمترین تغییری نکرده و وی کماکان خود را همه کاره این حزب قلمداد می کند.

کودتای زودهنگام ترامپ

گروه بین‌الملل سایت فردا - محمد مهرعلی: رئیس جمهور سابق آمریکا خود را برنده قطعی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 قلمداد می کند که البته با توجه به روحیات خاص ترامپ چنین تصوری چندان از وی بعید به نظر نمی رسد! با این حال به نظرمی رسد سران حزب جمهوریخواه نیز به پیش بینی ترامپ باور دارند! گویا نظرسنجی هایی که در سطوح ایالتی و عمومی صورت گرفته، این باور را در میان مخالفان بایدن و کاخ سفید تقویت کرده است. در این میان، تسویه حساب ترامپ با سران حزب جمهوریخواه و برخی چهره های آن آغاز شده است. اخیرا یک منبع آگاه خبر داد مایکل واتلی رئیس تازه برگزیده شده کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکا و فرد مورد حمایت ترامپ، فرآیند برکناری 60 مقام در این نهاد را آغاز کرده است.این اقدام به وضوح نشان می دهد که ترامپ جنگ درون حزبی با جمهوریخواهان را نیز کلید زده و در این مسیر مصمم است. در جریان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، برخی جمهوریخواهان ناراضی تصمیم گرفتند آرای خود را به سود رقیب ترامپ یعنی بایدن به گردش در آورند. همین مسئله منجر به شکست ترامپ در ایالات آریزونا و جورجیا شد.

اعضای کمیته ملی جمهوری خواهان هفته گذشته، مایکل واتلی رئیس جمهوری خواهان کارولینای شمالی را به عنوان رئیس جدید این کمیته و لارا ترامپ عروس دونالد ترامپ را به عنوان معاون این نهاد انتخاب کردند. این انتخاب ممکن است نقش مهمی در جهت گیری رای دهندگان و کمک های مالی آنها پیش از انتخابات 5 نوامبر داشته باشد.نزدیکان رئیس جمهور سابق آمریکا معتقدند این 60 مقام، برای تضمین کارآمدی بیشتر کمیته ملی جمهوری خواهان و کمپین ترامپ و پرهیز از دوباره کاری برکنار می شوند.این در حالی است که نشریه پولیتیکو پیشتر این خبر را اعلام و اظهار کرد این مقامات به بخش های سیاسی، ارتباطاتی و اطلاعاتی فرستاده می شوند.در گزارش ماهانه کمیته ملی جمهوری خواهان برای کمیسیون انتخاباتی فدرال، این کمیته در ماه ژانویه 208 عضو در فهرست حقوق بگیران خود داشته است. این اقدام، نوعی تسویه حساب آشکار میان ترامپ و جمهوریخواهان سنتی ( جمهوریخواهان مخالف ترامپ) تلقی می شود. به نظر می رسد هر اندازه قطعیت پیروزی رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو افزایش یابد، سرعت این تسویه حساب نیز بیشتر خواهد شد. 

بر این اساس، یکی از مهم ترین اقدامات رئیس جدید کمیته موضوع مالی است. این کمیته در سال گذشته کمترین رقم کمک های مالی را در یک دهه اخیر جمع آوری کرد و در پایان ماه ژانویه سال جاری نیز کمتر از 9 میلیون دلار در حساب بانکی خود داشته است که این رقم اندکی بیشتر از یک سوم حساب 24 میلیون دلاری حزب ملی دموکرات هاست.پیشتر زمانی که دونالد ترامپ در مناظره های انتخاباتی درون حزبی جمهوری خواهان شرکت نمی کرد تهدید کرد که اگر جمهوری خواهان به برگزاری مناظره های انتخاباتی که تاکنون در آن شرکت نکرده، ادامه دهد، کمیته ملی جمهوری خواهان را اصلاح خواهد کرد.این رویکرد ترامپ نشان می دهد که نگاه بالا به پایین وی به حزب جمهوریخواه، نسبت به سال 2016 میلادی کمترین تغییری نکرده و وی کماکان خود را همه کاره این حزب قلمداد می کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها