اجتماع بزرگ علویون در رشت برپا شد

کد خبر: 1282718

اجتماع بزرگ علویون همزمان با سالروز شهادت امیرمومنان حضرت علی(ع) در رشت برپا شد.

اجتماع بزرگ علویون در رشت برپا شد

جمع کثیری از اقشار مختلف مردم شهرستان رشت با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه و اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز با حضور در اجتماع بزرگ علویون در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت در سالروز شهادت حضرت علی(ع) به عزاداری پرداختند.

عزاداران که در میدان شهدای ذهاب و پیاده راه فرهنگی رشت اجتماع پرشوری را تشکیل داده بودند در رثای امام اول شیعیان به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند و مسافران حاضر در منطقه نیز به جمع عزاداران پیوستند.

امام جمعه رشت و استاندار گیلان و برخی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در این مراسم حضور داشتند و همراه با سایر اقشار مختلف مردم به عزاداری پرداختند.

حضور پرتعداد پسران و دختران نوجوان و جوان که در سالروز شهادت حضرت علی(ع) به همراه سایر اقشار مختلف با پیراهن‌های مشکی در این مراسم حضور یافته بودند، یکی از نکات بارز مراسم عزاداری ۲۱ ماه مبارک رمضان همزمان با روز ۱۳ فروردین در رشت بود.

در پایان مراسم عزاداری و اجتماع بزرگ علویون در رشت، عزاداران نماز ظهر را به صورت جماعت به امامت آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پیاده‌راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب رشت برپا کردند.

همزمان با سالروز شهادت مولی‌الموحدین امام نخست شیعیان جهان، مراسم عزاداری متعددی در جای جای گیلان اعم از شهر و روستا برپا شد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها