گفت و گو با عباس سلیمی نمین درباره نامه جنبش عدالت خواه دانشجویی

این نامه نشان دهنده عدم درک سیاسی است

کد خبر: 1283769

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: جنبش عدالت خواه دانشجویی عملا خواستار حمله نظامی به اسرائیل است، در حالیکه عقل این را نمی‌گوید.

این نامه نشان دهنده عدم درک سیاسی است

گروه سیاست سایت فردا: بعد از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، تحلیل های مختلفی درباره نوع پاسخ به این حمله مطرح شد اما جنبش عدالت خواه دانشجویی رادیکال ترین موضع را اتخاذ کرد و در نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت «خط قرمز نظام نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و جمهوری اسلامی کجاست؟»

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره نامه اخیر جنبش عدالت خواه دانشجویی خطاب به رهبر انقلاب گفت: پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی جایش در رسانه ها نیست چون رسانه ای کردن پاسخ های احتمالی موجب هوشیاری دشمن می شود؛ پس عقلانیت و هوشمندی حکم می کند که ما مشت خودمان را برای دشمن باز نکنیم.

وی راهبرد نظام را نابودی و محکومیت صهیونیسم نزد افکار عمومی خواند و افزود: این راهبرد از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون گام به گام دنبال شد و امروز افکارعمومی جهان به خوبی می پذیرد که لبنان و سوریه حق دارند مقابل زیاده خواهی های صهیونیست ها مقاومت کنند و همچنین تأیید می کند که فلسطینی ها حق دارند برای بازپس گیری سرزمین اشغالی شان اقدام کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی پذیرش مقاومت نزد ملت های آگاه جهان را دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی خواند و یادآور شد: این عاقلانه ترین شیوه است اما آنچه از نامه جنبش عدالت خواه دانشجویی استنباط می شود این است که ما در میدان طراحی طرف مقابل عمل کنیم. این اصلا با منطق سازگاری ندارد. اگر ما زمان و مکان را برای زمین گیر کردن دشمن مشخص کنیم، پیروز خواهیم بود اما اگر غفلت کنیم و در میدان دشمن بازی کنیم، اوست که موفق می شود.

وی ادامه داد: اگر رژیم صهیونیستی امروز بتواند مسئله مقاومت ملت ها در برابر خودش را تبدیل به جنگ بین کشورها کند، اوست که برنده می شود. عقلانیت سیاسی حکم می کنم که ما بازی دشمن را نخوریم. امروز ما قوی ترین ضربه ها را به صهیونیسم زدیم چون ما میدان بازی را تعیین کردیم و از این رو مقاومت بزرگترین دستاوردها را به دست آورده است.

سلیمی نمین با بیان اینکه در مقابله با دشمن صهیونیستی نباید مبتنی بر احساس عمل کرد، یادآور شد: امروز رهبری به عنوان یک استراتژیست بزرگ به گونه ای عمل می کنند که دشمن روز به روز در تنگنا قرار می گیرد و رژیم، نه تنها افکارعمومی جهان را بلکه دولت های غربی طرفدار خودش را نیز نمی تواند به میدان بکشاند.

وی با بیان اینکه نامه اخیر نشان داد جنبش عدالتخواهی دانشجویی درک سیاسی ندارد، افزود: این جنبش عملا خواستار حمله نظامی به اسرائیل است، در حالیکه منطق این را نمی گوید. اگر ایران وارد جنگ با اسرائیل شود، آمریکایی ها نیز ادعا می کنند که چون ایران وارد شد ما نیز وارد جنگ می شویم.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به مشی امام و رهبری در مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: هرگز درباره مسائل سیاسی پیچیده نباید احساسی عمل کرد، جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل راهبردی را در پیش گرفت و تا به حال نیز بیشترین بهره را از آن برده است بنابراین تلاش برای مخدوش کردن این راهبرد نشانه منطق نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها