امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «فردا»:

به رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده داده می‌شود اما با تدبیر

کد خبر: 1283847

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نظام با تدبیر در این موضوع رفتار می‌کند تا ثابت کند اگر به خاک ما ولو به کنسولگری‌مان حمله شود بی‌پاسخ نمی‌ماند.

به رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده داده می‌شود اما با تدبیر

گروه سیاست سایت فردا: پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دشمق برخی گروه‌ها سعی دارند چنین القاء کنند که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی دچار تسامح شده است. مثلا برخی که خود را جنبش عدالتخواهی می‌دانند خطاب به رهبر انقلاب اسلامی نوشته‌اند که «خط قرمز نظام نسبت به تجاوزات رژیم غاصب علیه غزه و جمهوری اسلامی کجاست؟» اما آیا این دست مواضع اصولی است و نادیده گرفتن دستاورهای محور مقاومت نیست؟

امیررضا واعظ آشتیانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «هوشمندی نظام در همین است که با تدبیر پاسخ لازم را به رژیم صهیونیستی بدهد. رهبر انقلاب هم اشاره داشتند که کار صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند و به تعبیر معظم‌له دوران بزن و در رویی تمام شده است؛ ضمن اینکه صهیونیست‌ها برای رهایی خود از شرایط بحرانی که دارند، پای ما را هم به این جنگ باز کنند. البته جمهوری اسلامی ایران با یک تدبیر و محاسبات کامل اقدام لازم را انجام می‌دهد تا نتیجه مطلوب گرفته شود».

او ادامه داد: «امروز که رژیم صهیونیستی حمله کرده است و ما مثلا فردا عین همان کار را تکرار کنیم شاید ما را به نتیجه مطلوب نرساند. رژیم صهیونیستی نقض قوانین بین‌المللی کرده است و به نوعی تجاوز نظامی به یک کشور را انجام داده است زیرا سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها در حکم خاک یک کشور محسوب می‌شوند؛ بنابراین حق برخورد متقابل برای ما وجود دارد. رژیم صهیونیستی اعلان جنگ کرده است و همه مسئولان نظامی و امنیتی کشور پاسخ محکمی به رژیم صهیونیستی بدهند اما با تدبیر لازم نه شتاب‌زده».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «رژیم صهیونیستی هم می‌داند که ایران پاسخ لازم را می‌دهد اما ما می‌خواهیم پاسخ طوری کوبنده و به‌جا باشد که دیگر هوس انجام چنین کارهایی به سر صهیونیست‌ها نزند. این را هم بگویم که رد پای آمریکا در قضیه اخیر هم دیده می‌شود و باید برخورد با رژیم صهیونیستی طوری باشد که آمریکایی‌ها هم حساب کار دستشان بیاید. نظام با تدبیر در این موضوع رفتار می‌کند تا ثابت کند اگر به خاک ما ولو به کنسولگری‌مان حمله شود بی‌پاسخ نمی‌ماند».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «افرادی هستند که چون خودشان عصبانی هستند می‌خواهند نظام را هم در حالت عصبانیت قرار دهند در صورتی که نظام با عصبانیت پاسخ نمی‌دهد بلکه پاسخ کوبنده نظام با تدبیر، خردمندی و درایت خواهد بود و حتما این پاسخ کوبنده تحت تأثیر این افراد قرار نخواهد گرفت و تردید نکنید که چنین پاسخی چنان دندان‌شکن خواهد بود که از ذهن صهیونیست‌ها فراموش نشود».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها