جام جم: اسرائیل در وضعیتی نیست که جبهه جدیدی از جنگ با ایران باز کند

کد خبر: 1283856

جام جم نوشت: اسرائیل توانایی حمله به ایران را ندارد تا بخواهد که به اقدام ایران جواب بدهد. صحبت‌های نتانیاهو مبنی بر آمادگی برای حمله ایران نیز مثل اهداف اعلامی برای حمله به غزه بر‌اساس توهمات وی است.

گروه سیاست سایت فردا - رژیم صهیونیستی آن‌قدر زمینگیر شده و خود را در سراشیبی سقوط می‌بیند که برای تداوم بقای ننگینش، مُصر است تا دامنه جنگ را گسترده کرده و اذهان جامعه جهانی را از مسأله فلسطین که ماه‌هاست مبدل به اولویت نظام بین‌الملل شده است، منحرف کند. 

روزنامه جام جم با این مقدمه نوشته: تحلیل‌ها و نگرانی‌هایی در‌خصوص گسترده‌شدن دامنه جنگ در صورت حمله نیروهای ایرانی به مواضع اسرائیل وجود دارد که بنا به دلایلی که در ذیل به آن پرداخته می‌شود، می‌توان این فرضیه را رد کرد. 

اسرائیل توانایی حمله به ایران را ندارد تا بخواهد که به اقدام ایران جواب بدهد. صحبت‌های نتانیاهو مبنی بر آمادگی برای حمله ایران نیز مثل اهداف اعلامی برای حمله به غزه بر‌اساس توهمات وی است. 

آمریکا هیچ تمایلی به افزایش تنش در منطقه ندارد و به‌دنبال توسعه تنش نیست؛ بنابر‌این روند آمریکایی‌ها نیز مخالف هرگونه وضعیت جنگی در منطقه و ورود ایران به تحولات فعلی هستند.  

اسرائیل در وضعیتی نیست که بخواهد جبهه جدیدی از جنگ، آن هم با ایران باز کند. این رژیم اکنون در غزه آنچنان گرفتار شده که هم ادامه جنگ و هم خروج از آن به منزله شکست خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها