کیهان: به ازای هر روز ادامه جنگ غزه نقش آمریکا و متحدانش در نظم نوین جهانی کمرنگ‌تر می‌شود

کد خبر: 1284131

کیهان نوشته: شکستی که آمریکا و متحدانش در جبهه سیاسی و بین‌المللی از طوفان‌الاقصی خورده‌اند به اندازه درماندگی نظامی رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه مهم است.

کیهان: به ازای هر روز ادامه جنگ غزه نقش آمریکا و متحدانش در نظم نوین جهانی کمرنگ‌تر می‌شود

گروه سیاست سایت فردا - یک دیپلمات ارشد از اعضای گروه هفت کشور صنعتی جهان با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به فایننشال‌تایمز گفته: «ما قطعا نبرد در حوزه جهان جنوب (کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته) را باخته‌ایم. تمامی تعاملاتی که بر سر اوکراین با بلوک جهان جنوب انجام داده بودیم نقش بر آب شد. دیگر قوانین و نظم جهانی را فراموش کنید. آن‌ها دیگر حتی حاضر نیستند به حرف ما گوش دهند.» 

روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: شکستی که آمریکا و متحدانش در جبهه سیاسی و بین‌المللی از طوفان‌الاقصی خورده‌اند به اندازه درماندگی نظامی رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه مهم است.  

تا پیش از 7 اکتبر 2023 آنها می‌خواستند نظم جدیدی با حفظ نقش محوری خود در جهان ایجاد کنند؛ پس از 7 اکتبر همه چیز تغییر کرد. البته آمریکا و متحدانش اکنون نیز در حال ایجاد نظمی جدید در جهان هستند با این تفاوت که به ازای هر روز ادامه جنگ غزه و حمایت از اسرائیل نقش خود را در جهان آینده کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها