«فردا» گزارش می‌دهد؛ واکنش‌های جهانی به حمله ایران به رژیم صهیونیستی

از حمایت روسیه تا افسوس ترامپ و رویکرد اروپایی‌ها

کد خبر: 1285197

انگلیس در بیانیه‌ای تند و با نادیده گرفتن جنایات متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به کنسولگری ایران: حمله جسورانه رژیم ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم می‌کنیم

از حمایت روسیه تا افسوس ترامپ و رویکرد اروپایی‌ها

گروه سیاست سایت فردا - حمله ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی همان طور که انتظار می‌رفت با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد. 

 

بایدن: به حملهٔ ایران پاسخ دیپلماتیک یکپارچه می‌دهیم

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن محکوم‌کردن پاسخ نظامی قانونی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: با نتانیاهو گفت‌وگو کردم تا بر تعهد شدید ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کنم. برای هماهنگی جهت پاسخ دیپلماتیک واحد به حمله ایران با رهبران گروه ۷ جلسه خواهم داشت. ما در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم ماند و از اتخاذ همهٔ اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.

بایدن همراستا با ادعای محافل صهیونیستی و بدون توجه به ویدیوهای متعدد از فلسطین اشغالی از اصابت دقیق موشک‌ها به اهداف، مدعی شد: «تقریبا تمامی پهپادها و موشک‌ها سرنگون شدند!»

 

چین: وضعیت فعلی از تبعات جنگ غزه است

در پی پاسخ نظامی قانونی ایران به رژیم صهیونیستی، یک سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به وضعیت کنونی ابراز نگرانی عمیق کرد و افزود: این وضعیت «سرریز (تبعات) درگیری غزه است و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس در غزه است باید بدون تاخیر اجرایی شود».

 

حماس: حمله ایران پاسخی شایسته به اسرائیل بود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که حمله نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق طبیعی و پاسخی مناسب به جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق بود.

 

وزیر دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

وزیر دفاع آمریکا: عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل بی سابقه بود. ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم، اما از هیچ اقدامی برای حفاظت از نیروهای خود و دفاع از اسرائیل دریغ نخواهیم کرد.

 

واکنش اتحادیه اروپا

جوسپ بورل شنبه شب (به وقت محلی اروپا) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه را نادیده گرفت و ادعا کرد: اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کند.

وی پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه را تشدید بی‌سابقه‌تنش‌ها توصیف کرد که طبق ادعای او، امنیت منطقه غرب آسیا را تهدید خواهد کرد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز در واکنش مشابهی گفت: باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تلاش کرد. همچنین باید از خونریزی بیشتر جلوگیری کرد. وی افزود: ما به پیگیری اوضاع از نزدیک با شرکای خود ادامه خواهیم داد.

 

حمایت روسیه از ایران

 پوتین: کوچکترین حمله آمریکا به خاک ایران ما را مجبور به حمایت از ایران خواهد کرد

 

توییت ترامپ

ترامپ در توییتر نوشت: اسرائیل زیر حمله است! اگر رئیس جمهوری بودم این اتفاق هیچ گاه نمی افتاد!

 

بیانیه شدیداللحن انگلیس علیه ایران

 ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در بیانیه‌ای مدعی شده ایران بار دیگر نشان داد که خواهان پاشیدن تخم آشوب در حیاط خلوت خود است.

او گفته انگلستان به حمایت‌های خود از امنیت اسرائیل و دیگر شرکای منطقه ای خود از جمله عراق و اردن ادامه می‌دهد.

ریشی سوناک گفته: هیچکس خواستار دیدن ریختن خون‌های بیشتر نیست.

 

واکنش فرانسه، آلمان و انگلیس به حملات ایران

سه کشور اروپایی حامی اسراییل به حملات ایران واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

این سه کشور در چند رو زاخیر تلاش فراوانی کرده بودند تا ایران را از حمله اسراییل منصرف کنند

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها