شکست دیپلماتیک رژیم خبیث

کد خبر: 1285774

نشست شورای امنیت که برای بررسی عملیات ایران علیه اسرائیل و به درخواست این رژیم تشکیل شده بود بدون صدور هیچ بیانیه و قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد

شکست دیپلماتیک رژیم خبیث

در کمتر از 24 ساعت پس از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه داد تا شاید بتواند اندکی از رسوایی شکست میدانی اسرائیل از ایران را در میدان دیپلماتیک بکاهد اما جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز نتوانست دفاع مشروع ایران بر اساس بند 51 منشور ملل متحد را نادیده بگیرد و در پایان نشست طولانی خود که با سخنرانی همه اعضای عضو و غیر عضو و نیز نمایندگان ایران و سوریه و اسرائیل همراه بود بدون صدور حتی یک بیانیه محکومیت به پایان رسید.

اسرائیل

دلیل چنین عدم موفقیتی تناقض کاری کشورهای غربی در فاصله دو هفته بود. دو هفته قبل و پس از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران،  جلسه شورای امنیت تشکیل شد تا اقدام اسرائیل را که خلاف فاحش کنوانسیون‌های ژنو بود محکوم کنند اما 5 کشور غربی یا نزدیک به غرب اجازه تصویب بیانیه محکومیت را ندادند و همین سیاست متناقض و ریاکاری حقوقی انگیزه‌ای برای ایران شد تا پاسخ خود را در میدان بدهد. 

اسرائیل

آن‌چه به عنوان خروجی این جلسه می توان بدان استناد کرد استیصال مدعیان صلح جهانی و نهادهای بین المللی در نحوه مواجهه با شرایط تنش آلود موجود است که تل آویو مسئول به وجود آوردن آن محسوب می شود. از این رو تنها اقدامی که حامیان غربی صهیونیست ها می توانستند در شرایط فعلی و در جلسه مذکور شورای امنیت برای آن‌ها انجام دهند محکوم کردن و بهانه تراشی برای مصونیت‌بخشی به تل آویو آن هم در حد سخن و شعار بود که عملا بی نتیجه بودن آن با پایان و اتمام جلسه مشخص شد.

شورای امنیت

خراسان

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها