صبح نو: «وعده صادق» چگونه موجب اتحاد جریان‌های سیاسی شد؟

کد خبر: 1286036

شاهدیم در عرصه سیاست داخلی، این وحدت در خصوص مسأله انتقام از رژیم صهیونیستی تبدیل به یک رفتار بالغانه سیاسی و پلتفرم واحد در گفتمان رجل سیاسی شده است.

گروه سیاست سایت فردا - صرفنظر از ابعاد بین‌المللی و نظامی تنبیه رژیم خبیث اثری که این اقدام بر نیروهای سیاسی داخلی گذاشته جالب توجه است. 

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته: در کمتر از یک هفته از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاب وحدت در ابعاد اجتماعی و سیاسی، اکنون شاهدیم در عرصه سیاست داخلی، این وحدت در خصوص مسأله انتقام از رژیم صهیونیستی تبدیل به یک رفتار بالغانه سیاسی و پلتفرم واحد در گفتمان رجل سیاسی شده است. 

رسانه‌های اپوزیسیون در تلاش بودند با شانتاژ و شیطنت‌های غیرحرفه‌ای رسانه‌ای، دیدگاه برخی از چهره‌های سیاسی مانند اصلاح‌طلبان را نسبت به اقدام مشروع جمهوری اسلامی ایران، دیدگاه ناهمراه و متشاکی نشان دهند و حتی با اشاره به عدم واکنش سید محمد خاتمی به‌عنوان یکی از چهره‌های مشهور اصلاح‌طلبی، او را منتقد عملیات «وعده صادق» بدانند و به این واسطه بتوانند اصلاح‌طلبان را هم تحریک کنند. 

حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق کشورمان ساعاتی پس از اقدام موشکی ایران، در دیدار نوروزی خود با سیاسیون ضمن تأکید بر اینکه رژیم اسرائیل آغازگر جنگ بوده، گفت: «ایران فقط پاسخ داد. امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند، تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند.» 

هرچند که واکنش خاتمی نسبت به هم‌قطارانش با تأخیر مطرح شد؛ اما همین واکنش‌ها را می‌توان به‌عنوان مثالی در وحدت ملی ایران در مواجهه با برهه‌های سرنوشت‌ساز تعبیر کرد.  

دعواهای سیاسی، تفرقه‌افکنی‌ها و چالش‌سازی‌هایی که علاوه بر تفرق، در جهت دلسرد کردن و ناامیدسازی مردم هستند، موضوعی است که مورد نقد طیف وسیعی از افراد قرار گرفت و مقام معظم رهبری هم در اسفندماه سال گذشته نسبت به این چالش‌ها تذکر دادند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها