گلرو: پیروزی در عملیات وعده صادق نتیجه هماهنگی هوشمندانه دیپلماسی و میدان بود

کد خبر: 1286039

رییس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی در عملیات وعده صادق برای پاسخگویی به اقدام اسرائیل علیه منافع ملت ایران در سوریه در برابر صهیونیست‌ها نتیجه هماهنگی و ارتباط هوشمندانه نیروهای نظامی و دستگاه دیپلماسی بود.

گلرو: پیروزی در عملیات وعده صادق نتیجه هماهنگی هوشمندانه دیپلماسی و میدان بود

عباس گلرو در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: پیروزی در برابر صهیونیست‌ها را به نیروهای نظامی و دستگاه دیپلماسی کشور تبریک می‌گویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در عملیات پیروزمندانه وعده صادق شاهد تعامل و ارتباط هوشمندانه میان نیروهای نظامی و دستگاه دیپلماسی بودیم ،میدان و دیپلماسی ارتباط دائم و برخط و هوشمندانه داشتند.

وی افزود: در زمانی که حمله موشکی به خاک سرزمین‌های اشغالی فلسطین صورت گرفت نماینده ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به دبیرکل و شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این حمله طبق منشور ملل متحد و در دفاع از خود انجام شده است و سازمان ملل را در جریان جزئیات این موضوع به طور کامل قرار داد.

گلرو خاطرنشان کرد: پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه ایران درخواست نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل را مطرح کرده که در آن نشست همه اعضای غیر دائم شورای امنیت با مواضع ایران همراهی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در هر دو نشست شورای امنیت که پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران و چه پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل دیپلماسی فعال کشور ما باعث شد تا هر دو جلسه شورای امنیت بدون نتیجه و ثمری برای رژیم صهیونیستی به پایان برسد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در نشست شورای امنیت سعی داشت تا این گونه القا کند که در حمله به کنسولگری ایران یک مقر و محل نظامی را هدف قرار داده چرا که مستشاران نظامی ایران در آنجا مستقر بودند اما با دیپلماسی و رایزنی دیپلمات‌های ما و توجیه اعضای شورای امنیت این تلاش مذبوحانه رژیم صهیونیستی به نتیجه‌ای نرسید و شورای امنیت با مواضع این رژیم همراهی نکرد.

به گزارش ایرنا،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه - ۲۶ فروردین ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آنها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها