واکنش فرماندهان ارتش و سپاه به احتمال حماقت دوباره صهیونیست‌ها /سردار حاجی‌زاده: صد در صد می‌زنیم

کد خبر: 1286249

رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران فرصتی بود برای خبرنگاران تا پاسخی از فرماندهان درباره اظهارنظر‌های متناقض و از سر ترس صهیونیست‌ها بگیرند. با آنکه در اردوگاه صهیونیست‌ها ناتوانی در تصمیم و دوگانگی و تشتت وجود دارد و هربار چیزی می‌گویند در این‌سو فرمانده نیروی هوایی ارتش و فرمانده نیروی هوافضای سپاه مقتدر و با شجاعت از پاسخ قطعی و ویرانگر ایران سخن گفتند

واکنش فرماندهان ارتش و سپاه به احتمال حماقت دوباره صهیونیست‌ها /سردار حاجی‌زاده: صد در صد می‌زنیم

 پس از عملیات موفق «وعده صادق» که واکنشی مشروع به اقدام ماجراجویانه و مغایر حقوق و مقررات بین‌المللی رژیم صهیونیستی، در حمله موشکی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود، دستگاه رسانه‌ای و تبلیغی دشمن، که ضربه هولناک و غیرقابل جبرانی در حوزه سخت و نرم از جمهوری اسلامی ایران خورده و هیمنه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی آن فرو ریخته، طی چند روز گذشته تمام توان خود را بر این نکته متمرکز کرده تا با رجزخوانی و عملیات روانی پرفشار از یک سو و کوچک شمردن این عملیات، از بار روانی شکست خود، بکاهد. رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران فرصتی بود برای خبرنگاران تا پاسخی از فرماندهان درباره اظهارنظر‌های متناقض و از سر ترس صهیونیست‌ها بگیرند. با آنکه در اردوگاه صهیونیست‌ها ناتوانی در تصمیم و دوگانگی و تشتت وجود دارد و هربار چیزی می‌گویند، در این‌سو فرمانده نیروی هوایی ارتش و فرمانده نیروی هوافضای سپاه مقتدر و با شجاعت از پاسخ قطعی و ویرانگر ایران سخن گفتند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این نکته که نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده‌تر از همیشه است، از آمادگی صددرصدی این نیرو گفت و هشدار داد همان‌طور که فرمانده ارتش اعلام کرد، اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.

امیر سرتیپ حمید واحدی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است اسکادران‌های SU ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند، گفت: ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب‌افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با SU ۲۴ هستیم و از همین‌جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند. او گفت: جوابی که سپاه به آن‌ها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می‌کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را از سوی نیرو‌های مسلح ایران انجام دهیم.

پاسخ سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه به خبرنگاران در خصوص تکرار حماقت رژیم صهیونیستی هم قاطع، کوتاه و کوبنده بود. سردار حاجی‌زاده که عملیات «وعده صادق» را فرماندهی کرده است، در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه المسیره یمن که پرسیده اگر تعرضی به خاک ایران داشته باشند، جمهوری اسلامی چه خواهد کرد، گفت: صددرصد می‌زنیم.

 رئیسی: قدرت تار عنکبوتی رژیم صهیونیستی ثابت شد

رئیس‌جمهور، اما در مراسم رژه روز ارتش به تحلیل عملیات «وعده صادق» پرداخت و این عملیات را فرور ریختن هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل توصیف کرد: بعد از طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.

سید ابراهیم رئیسی با تبریک روز ارتش، این نهاد را در کنار ملت ایران توصیف کرد و گفت: ارتش برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام می‌کند. ارتش ما خود را از سایر ارتش‌های دنیا ممتاز کرده است با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی. ارتش ما ارتش بامهارت و آموزش‌دیده است، اطلاعات نظامی‌اش به‌روز است و این مهارت ارتش ما را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری‌ها و فناوری‌های به‌روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به‌دست کشور‌های دیگر باید نگهداری می‌شد، امروز به‌دست توانای نیرو‌های مسلح و ارتش ما به‌روز می‌شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به‌برکت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نیرو‌های مسلح پیدا شده است.

 اقتدار ایران عاریتی نیست

رئیس‌جمهور افزود: ساخت جنگنده‌ها، شناور‌های سطحی و زیرسطحی، تانک‌ها و خودرو‌های زرهی، سامانه‌های هوشمند قدرت نظامی ما را نه‌فقط در منطقه بلکه در جهان می‌تواند به‌عنوان قدرت برتر مطرح کند، این اقتدار نه عاریه‌ای بلکه بومی است، این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است. ارتش مجهز و به‌روز، سپاه مقتدر و نیرو‌های مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند، نیرو‌های منطقه می‌توانند به نیرو‌های مسلح ما اتکا کنند. وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم، گفت: نیرو‌های مسلح از مردم و کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی کنار مردم و غمخوار مردم هستند و در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی مقابل گروه‌های تروریستی و حفاظت از مرز‌های کشور از ویژگی‌های نیرو‌های مسلح ماست، مردم منطقه و دنیا به نقش نیرو‌های مسلح ما واقف هستند.

رئیسی خاطرنشان کرد: بعداز طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تارعنکبوتی است. این عملیات دقیق و حساب‌شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت‌های به‌ظاهر مجهز، به امریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیرو‌های مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرمانده‌کل قوا هستند.

وی تأکید کرد: وعده صادق اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می‌دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و با مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک‌ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود برخوردی سهمگین و شدید با آن‌ها خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ادبیات امریکایی‌ها دیگر سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به‌خاطر اقتدار نیرو‌های مسلح ماست، تصریح کرد: شکست رژیم صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی، نظامی بود، اما بالاتر از این‌ها شکست راهبردی بود. برخی کشور‌ها دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، اما الآن پیش ملت‌های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود. وی ادامه داد: امروز از همه روز‌ها حمایت از مقاومت و تنفر از امریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما.

 قدرت ایران، گزینه نظامی دشمنان را به زیر کشید

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در حاشیه این مراسم با اشاره به رصد پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح ایران توسط دشمنان گفت: به همین خاطر مدت هاست که رجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف‌های جدیدی روی آوردند.

 امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی گفت:در حال حاضر ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه امروز در سراسر کشور به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده‌باش هستند در رژه حضور نداشتند. فرمانده کل ارتش تأکید کرد: هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد. فرمانده کل ارتش در پایان خاطرنشان کرد: این روز‌ها همه نیرو‌های ما در سنگر‌های دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

 تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نیرو

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در حاشیه رژه ۲۹ فروردین ارتش در گفت‌وگویی اظهار کرد: به لطف خداوند همه تجهیزات، سلاح‌ها، آموزش‌و نگهداری‌ها و هر آنچه ما امروز در ارتش مشاهده می‌کنیم و علاوه بر محصولاتی که در گذشته در اختیار داشتند، محصولات نوین ارتش همگی دسترنج و تلاش ذهنی و مجاهدت‌های فرماندهان و دانشمندان این نیروی عظیم الهی است.

وی عنوان کرد: امیر حیدری یکی از فرماندهان بسیار موفق، مدبر، توانمند و از فرماندهان بسیار عزیز عالی‌رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و تلاش‌و مجاهدت‌های ایشان در حفظ و حراست از تمامیت ارضی این سرزمین و دستاورد‌های باشکوه نظام ما قابل تقدیر و تحسین است.

 اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم گفت: ناوگروه‌های نداجا برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام مأموریت هستند و هم‌اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این مأموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری رژه روز ارتش، در گفتگو با تسنیم، درخصوص وضعیت مأموریت ناوگروه‌های نداجا در آب‌های بین‌المللی اظهار داشت: ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام مأموریت هستند و هم‌اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این مأموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

وی افزود: ما کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم و آماده‌ایم تا از کشتی‌های کشور‌های دیگر نیز حفاظت کنیم. دریادار ایرانی با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: مدت‌هاست که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است و با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان کنار هم یک حرف می‌زنند و آن حرف، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است. با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه یک قدرت واقعی و یک قدرت پوشالی در صحنه عمل می‌کنند.

منبع: روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها