جهان به زبان فارسی «مرگ بر اسرائیل» می‌گوید

کد خبر: 1290683

جنبش ضدصهیونیستی خود را از همه حصار‌های جغرافیایی رها کرده و امروز جغرافیای مختلف دنیا شاهد تظاهرات گسترده ضد اسرائیلی است. نکته جالب توجه در این میان شنیده شدن شعار‌های فارسی «مرگ بر اسرائیل» در تجمعات کشور‌های غربی است. شهر‌های مختلف ایتالیا، بارسلونای اسپانیا و دانشگاه شیکاگو امریکا از جمله این مراکز و شهر‌ها هستند که در آن‌ها تجمع کنندگان شعار «مرگ بر اسرائیل» را به زبان فارسی سر می‌دهند.

جهان به زبان فارسی «مرگ بر اسرائیل» می‌گوید

جنبش ضدصهیونیستی خود را از همه حصار‌های جغرافیایی رها کرده و امروز جغرافیای مختلف دنیا شاهد تظاهرات گسترده ضد اسرائیلی است. نکته جالب توجه در این میان شنیده شدن شعار‌های فارسی «مرگ بر اسرائیل» در تجمعات کشور‌های غربی است. شهر‌های مختلف ایتالیا، بارسلونای اسپانیا و دانشگاه شیکاگو امریکا از جمله این مراکز و شهر‌ها هستند که در آن‌ها تجمع کنندگان شعار «مرگ بر اسرائیل» را به زبان فارسی سر می‌دهند. به عبارت دیگر، علاوه بر صدور پیام انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین، زبان مورد استفاده انقلاب اسلامی هم صادر شده است!

مسئله مخالفت با رژیم صهیونیستی و اقدامات جنایت‌بار آن در غزه امروز به اصلی‌ترین موضوع وحدت‌آفرین در میان افکار عمومی دنیا در عین تکثر و تفاوت افراد و جوامع تبدیل شده است. یعنی شاهد وحدت در عین کثرت هستیم. جوی خونی که از شهادت مردم مظلوم غزه به راه افتاده در حال غرق کردن همه ادعا‌های غربی‌ها در مورد آزادی، عدالت و برابری و بی‌اعتبارسازی آن چیزی است که می‌توان آن را بی‌اعتباری نظام لیبرال دموکراسی و ذبح کردن آرمان‌های غربی پای صهیونیزم نامید. اکنون دوربین‌های تلویزیونی تصاویر مردمان را با زبان‌های مختلف در کشور‌های مختلف نشان می‌دهد که همگی با زبان فارسی علیه اسرائیل و در حمایت از غزه شعار می‌دهند!

 زبان فارسی عنصر مشترک مخالفت با رژیم صهیونیستی

همزمان با گسترش جنایت‌های رژیم صهیونیستی و بی‌اعتباری بیشتر مدعا‌های حقوق بشری غرب، جنبش ضد صهیونیزم و حمایت از آرمان فلسطین در حال رسیدن به یک اشتراک هویتی و گستره جغرافیایی عظیم است. جنبش مخالفت با صهیونیزم خود را از همه حصار‌های جغرافیایی رها کرده و امروز جغرافیای مختلف دنیا شاهد تظاهرات گسترده ضد اسرائیلی است. دانشگاه‌های امریکایی و اروپایی و خیابان‌های شهر‌های مختلف این کشور‌ها در چند ماه اخیر شاهد گسترده‌ترین تظاهرات ضد اسرائیلی است.

نکته جالب توجه در این میان شنیده شدن شعار‌های فارسی «مرگ بر اسرائیل» در تجمعات کشور‌های غربی است. شهر‌های مختلف ایتالیا، بارسلونای اسپانیا و دانشگاه شیکاگو امریکا از جمله این مراکز و شهر‌ها هستند که در آن‌ها تجمع کنندگان شعار مرگ بر اسرائیل را به زبان فارسی سر می‌دهند. به عبارت دیگر، علاوه بر صدور پیام انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین، زبان مورد استفاده انقلاب اسلامی هم صادر شده است و ما شاهد یک اشتراک هویتی بر سر آرمان فلسطین در افکار عمومی دنیا هستیم. همچنین حامیان آرمان آزادی فلسطین در یکی از شهر‌های امریکا میدانی را به یاد شهدای مقاومت به عنوان «میدان شهدا» نامگذاری کردند. بومرنگ پروژه انزوای ایران امروز در جوامع غربی کاملاً آشکار است. اتفاقی که در سخنان رئیس قوه قضائیه هم بازتاب داشت. محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به همین مسئله می‌گوید «این بیداری که امروز در همه کشور‌های دنیا کم یا زیاد مشاهده می‌شود و شور این جهش و این جنبشی که امروز در سطح دانشجو و استاد فراگیر شده است و این تنفر و انزجار عمومی که نسبت به ظالم و ظلم رژیم صهیونیستی و امریکا و حامیان این رژیم اتفاق افتاده، سابقه ندارد».

 محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم بیان می‌کند «دانشجویان امریکایی و اساتید دانشگاه در دل امریکا و در بعضی از کشور‌های غربی به زبان مادری خود شعار نمی‌دهند بلکه به زبان آن شعاری که در ایران اسلامی سر داده می‌شود از جنایت‌های صهیونیست‌ها و حامیان آن از جمله امریکا اعلام انزجار می‌کنند و آرمان فلسطین را با صدای رسا فریاد می‌زنند.»

 خیزش نخبگان علیه اسرائیل

از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه مخالفت افکار عمومی با اقدامات ضد انسانی این رژیم شروع شد، اما در جنبش مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی خیزش نخبگان و دانشگاهیان امریکایی در سه هفته اخیر را باید اتفاقی بی‌سابقه و به عنوان تسریع‌کننده فراگیری جنبش ضد صهیونیزم مورد توجه قرار داد. موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های امریکا بعد از دستگیری صد‌ها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشور‌های دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از ۱۷ آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهاد‌های اسرائیلی که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر امریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف- از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان- گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند. اعتراضات کم سابقه‌ای که باعث شد ضد انقلاب آن را کار ایران و دستگاه تبلیغاتی ایران بنامد. سخنانی که نشان می‌دهد پیام انقلاب اسلامی گستره وسیعی پیدا کرده است.

اگر تأثیر انقلاب اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین و گسترش جنبش مخالفت با رژیم صهیونیستی تا دیروز یک تحلیل بود امروز با سردادن شعار‌های مرگ بر اسرائیل در قلب غرب این تحلیل تبدیل به یک تصویر واضح و قابل مشاهده برای همگان شده است.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها