احیای دریاچه ارومیه و رسوایی مدعیان اصلاحات

کد خبر: 1290686

در دولت سیزدهم، مدعیان اصلاحات به یاد مشکلات کشور از جمله خشکی دریاچه ارومیه افتادند و با رسانه‌های معاند برای تزریق ناامیدی در مردم و حتی نادیده گرفتن این دستاورد دولت رئیسی همصدا شدند.

پادوهای رسانه‌ای غربی- صهیونیستی سال‌هاست به دنبال تخریب چهره و تزریق ناامیدی در ایران هستند. رسانه‌هایی که رسالت خود را در تحریف و انتشار اخبار کذب قرار داده و نان و جیره خود را در وطن‌فروشی به غرب یافته است.

چه خبر از دور اول کنکور سیل‌زدگان؟!

پس از بارش قابل توجه باران در کشور، برخی شهرستان‌ها دچار طغیان رودخانه و بسته شدن جاده‌ها شدند. به دنبال این اتفاق، برخی دانش‌آموزان به علت بسته شدن و آبگرفتگی جاده به محل برگزاری آزمون نرسیدند. همین مسئله بهانه‌ای شد تا وطن‌فروشان و پادوهای خارج از کشور از این موضوع برای خوشحال کردن اربابانشان استفاده کنند و دور اول کنکور را برای دانش‌آموزان تمام شده نشان دهند تا بلکه ناامیدی را در کشور ایجاد کنند. فیلم‌هایی از‌ گریه دانش‌آموزان در صبح روز کنکور پخش کردند و به قول خودشان تحلیلگران و دغدغه‌مندان آموزش را به برنامه‌هایشان آوردند تا بیشتر اشاعه ناامیدی کنند. چند روز پیش کنکور دور اول مجددا برای کسانی که به علت سیل و طغیان رودخانه‌ها از کنکور جامانده بودند برگزار شد اما یک خبر یا حتی یک تیتر مبنی بر این موضوع در کانال‌هایشان نگذاشتند و از آن دریغ کردند.

چه خبر از دریاچه ارومیه؟!

اما مسئله دیگری که ایران درگیر آن بود خشکی روزافزون دریاچه ارومیه بود. برخی رسانه‌های داخلی و مدعیان اصلاحات انگار در دوره دولت سیزدهم به یاد دریاچه ارومیه افتادند. گویا قبل‌ از آن این مسئله وجود نداشته و با ریاست جمهوری آقای رئیسی شروع شده است.

دولت سیزدهم با رویکرد حل خشکسالی دریاچه ارومیه اقدامات گسترده‌ای در حوزه انتقال آب به این دریاچه و جلوگیری حفر چاه‌های غیرقانونی انجام داد. نمونه آن سد کانی‌سیب است که دولت سیزدهم با افتتاح آن و انتقال آب شور این سد به دریاچه ارومیه قدم بزرگی برای احیای این دریاچه برداشت.

با وجود کاهش بی‌سابقه بارش باران در ایران و همچنین در کشورهای همسایه، امسال شاهد احیای دریاچه ارومیه و به راه افتادن قایق‌های تفریحی در این دریاچه هستیم.

اما رسانه‌های مدعی اصلاحات یک گزارش از این دستاورد دولت سیزدهم کار نکردند و تحلیلگران محیط زیستی‌شان همچون قبل به تشریح وضعیت دریاچه ارومیه نپرداختند.

رسانه‌های معاند هم که واضح است، قبل از احیای دریاچه ارومیه اخبار کذب همچون فروش نمک دریاچه ارومیه و خشک شدن قریب‌الوقوع آن را پخش می‌کردند. این همصدایی رسانه‌های مدعی اصلاحات با پروژه‌بگیران وطن‌فروش خارج از کشور در پخش ناامیدی غیرقابل قبول است و اینکه با شروع دولت سیزدهم، مدعیان اصلاحات به یاد مشکلات کشور افتاده‌اند، قابل تأمل است.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها