تاکید امیرعبداللهیان بر ارائه طرح‌های برنامه محور جهت گسترش روابط ایران و پاکستان

کد خبر: 1290823

وزیر امور خارجه خواستار شناسایی نقاط ضعف و قوت و مشکلات و ظرفیت‌ها و ارائه طرح‌های برنامه محور و قابل اجرا در جهت گسترش روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با پاکستان شد.

تاکید امیرعبداللهیان بر ارائه طرح‌های برنامه محور جهت گسترش روابط ایران و پاکستان

وزیر امور خارجه خواستار شناسایی نقاط ضعف و قوت و مشکلات و ظرفیت‌ها و ارائه طرح‌های برنامه محور و قابل اجرا در جهت گسترش روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با پاکستان شد. 

نشست هم اندیشی در امور کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در پاکستان به همت معاونت کنسولی، مجلس و ایرانیان با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان در این نشست با تاکید بر اهمیت توسعه روابط با پاکستان برای جمهوری اسلامی ایران، سفر اخیر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به پاکستان را بسیار مفید و سازنده توصیف کرد.

وی ضمن اشاره به وجود پاره ای مسایل و موانع بر سر راه توسعه مناسبات دو کشور، خواستار شناسایی نقاط ضعف و قوت و مشکلات و ظرفیت ها و ارائه طرح های برنامه محور و قابل اجرا در جهت گسترش روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با پاکستان شد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور با تاکید بر اهمیت خدمات و تسهیلات کنسولی در تقویت ارتباطات مردمی و همکاری‌های اقتصادی و تجاری، از تلاش‌های بعمل آمده در این زمینه تشکر کرد و بر اهتمام بیشتر برای رفع مشکلات و نواقص تاکید کرد.

در ابتدای این نشست نیز علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با تاکید بر نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به کشور پاکستان و همچنین دستورات آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در این خصوص، بر ضرورت بسیج همه امکانات، متناسب با سیاست همسایه محوری دولت سیزدهم برای توسعه ارتباطات مردمی بین دو کشور به خصوص ارائه تسهیلات لازم به زوار اهل بیت (ع) تاکید کرد و افزود: توسعه مناسبات و ایجاد تحول در روابط دوجانبه با پاکستان نیاز به برنامه‌ریزی در دو حوزه کلان و خُرد دارد که با همکاری مشترک دو کشور می‌توان به این مهم دست یافت.

رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز فعالیت پنج نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان را نشانه اهمیت این کشور و وجود ظرفیت بالای کار در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی در راستای تقویت تعامل سازنده‌ و ارتباط بین دو کشور و ملت دانست و افزود: اراده مشترک دو دولت و علایق مشترک دو ملت سرمایه‌ای ارزشمند است که با تکیه بر آن می توان به توسعه مناسبات دوجانبه و بالا بردن کیفیت همکاری‌ها بین دو کشور همسایه و مسلمان بسیار امیدوار بود.

در بخش دیگر نشست رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن طرح ظرفیت‌ها و نیز برخی محدودیت‌ها و موانع، تبادل هیات‌های مشترک، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های حمل و نقل و گمرک و هماهنگی دستگاههای اجرایی داخلی با وزارت امور خارجه در پیشبرد امور و پیوستگی هر چه بیشتر روابط دو کشور را خواستار شدند. /ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها