بازدید رئیسی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای وزارت ارتباطات/افتتاح 7 پروژه زیرساختی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

کد خبر: 1291076

رئیس جمهور هم‌زمان با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه آخرین اقدامات، خدمات و دستاوردهای این وزارتخانه دیدن کرد.

بازدید رئیسی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای وزارت ارتباطات/افتتاح 7 پروژه زیرساختی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز سه شنبه و در آستانه روز جهانی ارتباطات به منظور برگزاری جلسه نظارت ستادی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور یافت، از نمایشگاه آخرین اقدامات، خدمات و دستاوردهای این وزارتخانه در بخش‌های پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات دیدن کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات نتایج خدمات ارائه شده و دستاوردهای حاصله مطلع شد.

در بخش ابتدایی این نمایشگاه ربات‌های هوشمند تجزیه‌گر به نمایش درآمده بود که تا کنون 50 دستگاه از این ربات‌ها در مرکز تجزیه مبادلات پستی به‌کارگیری شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است با حمایت‌های دولت تعداد این ربات‌ها در آینده نزدیک به 400 دستگاه برسد.

این ربات‌ها کاملا ساخت داخل بوده و حاصل 2 سال و نیم تلاش 7 گروه فنی متشکل از 25 نفر از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف است که در طراحی آنها از نمادها و اِلمان‌های ایرانی از جمله خطوط شکسته نستعلیق نیز بهره گرفته شده است.

دستاورد بعدی به نمایش درآمده در این نمایشگاه صندوق‌های پستی هوشمند بودند که عملیات دریافت و تحویل مرسولات پستی به واسطه آنها به شکل هوشمند انجام می‌شود.

بر این اساس افراد می‌توانند مرسولات پستی خود را درون این صندوق‌ها قرار داده و اطلاعات مرسوله و آدرس و مشخصات گیرنده را وارد دستگاه کنند تا موزعین پستی مرسوله را به مقصد برسانند. همچنین پس از ارسال مرسولات پستی برای افراد و قرار گرفتن آنها در این صندوق‌ها، صاحب مرسوله از طریق یک کد از ارسال آن آگاه شده و با همان کد امکان دریافت مرسوله خود از صندوق‌های هوشمند را دارد.

نصب این صندوق‌ها در مجتمع‌های مسکونی،‌ دانشگاه‌ها و مراکز پرتردد آغاز شده و به سرعت در حال توسعه است.

در این نمایشگاه همچنین آخرین تجهیزات فنی ارتباطاتی، فناوری اطلاعاتی و زیرساختی بومی شده نیز به نمایش درآمده است.

بر اساس توافقی که سال گذشته و همزمان با روز جهانی ارتباطات منعقد شده بود، تولیدکنندگان داخلی تجهیزات ارتباطی و زیرساختی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید این تجهیزات را با استانداردها و در تراز کیفیت جهانی بومی‌سازی کرده و به سطح تولید انبوه رساندند.

امروز و هم‌زمان با جلسه نظارت ستادی رئیس جمهور قرارداد خرید تجهیزات از این تولیدکنندگان از سوی اپراتورهای داخلی به ارزش 2 هزار و 300 میلیارد تومان با 10 شرکت تولیدکننده منعقد ‌شد و قرار است تا پایان سال ارزش این قراردادها به 5 هزار میلیارد تومان برسد.

مودم‌های مخصوص فیبرنوری، تجهیزات پرظرفیت انتقال نوری، آنتن‌های ایستگاه‌های موبایل مورد نیاز اپراتورهای فیبرنوری و اینترنت سیار  از جمله این محصولات و تجهیزات هستند./ ایسنا

افتتاح 7 پروژه زیرساختی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهور

6 پروژه بزرگ و زیرساختی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و یک قرارداد خرید تجهیزات از تولیدکنندگان داخلی، در آستانه روز جهانی ارتباطات و هم‌زمان با حضور رئیس‌جمهور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح و آغاز شد.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه در آستانه 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات، در بیستمین مقصد از جلسات نظارت ستادی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت و 6 طرح مهم و بزرگ توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و یک قرارداد خرید تجهیزات از تولیدکنندگان داخلی را افتتاح کرد.

انعقاد 11 قرارداد خرید تجهیزات شبکه از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توسط اپراتورهای ارتباطی به ارزش بیش از 2 هزار میلیارد تومان با هدف حمایت از تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی با فناوری بالا و بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات و در راستای نامگذاری سال 1403 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در 20 شهر که در 3 ماه گذشته پوشش آنها کامل شده است.

همچنین آغاز عملیات اجرایی طرح در 50 شهر جدید، اتصال 7 هزار و 500 امین روستای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی کشور در دولت سیزدهم در راستای توسعه عدالت ارتباطی در اقصی نقاط کشور، افتتاح پروژه توسعه شبکه IP ملی در 6 نقطه جدید، افتتاح هزار و 800 امین سایت نسل پنجم تلفن همراه 5G، پروژه توسعه و ارتقاء پایداری شبکه انتقال با استفاده از توانمندی تولید داخل در راستای توسعه متوازن ظرفیت سایر بخش‌های شبکه ارتباطی کشور همگام با توسعه لایه دسترسی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها و توسعه نسل پنجم تلفن همراه به عنوان ضرورتی انکارناپذیر و پروژه افزایش نقاط حضور شرکت ارتباطات زیرساخت 7 طرحی بودند که در این مراسم و با حضور رئیس جمهور افتتاح شدند.

رئیسی همچنین در ابتدای ورود به محل این مراسم از نمایشگاه آخرین اقدامات و دستاورهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدن کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها