واکنش کنعانی به اظهارات ناقض حقوق بشری سناتور آمریکایی

کد خبر: 1291103

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اظهارات ناقض قواعد بشردوستانه از سوی یک سناتور آمریکایی در توجیه و تشویق بکارگیری بمب هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی، نشان از میزان توحّش این طیف جنگ‌طلب و بی‌اعتنایی کامل آنها به حق حیات انسان‌ها و عدم احترام به اعلامیه جهانی حقوق بشر دارد.

واکنش کنعانی به اظهارات ناقض حقوق بشری سناتور آمریکایی

 ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اظهارات وحشتناک و ناقض تمامی قواعد، ارزشها و اصول بشردوستانه از سوی یک سناتور آمریکایی در توجیه و تشویق بکارگیری بمب هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی، نشان از میزان توحّش این طیف جنگ‌طلب و بی‌اعتنایی کامل آنها به حق حیات انسان‌ها و عدم احترام به اعلامیه جهانی حقوق بشر دارد. بویژه آنکه چنین اظهاراتی توسط سناتوری مطرح می‌شود که کشورش علاوه بر سابقه بکارگیری بمب اتمی، همواره مدعی پرچمداری حقوق بشر است و خود را دارای صلاحیت ارزش‌گذاری و قضاوت درباره میزان رعایت حقوق بشر در دیگر کشورها می‌داند!

کنعانی افزود: جامعه جهانی می‌بایست با نگرانی تمام ضمن محکوم کردن شدید حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی، در مقابل اینگونه اظهارات اهریمنی بایستد تا هر چه زودتر از گستردگی روز افزون نسل‌کُشی و فجایع انسانی در نوار غزه جلوگیری بعمل آورد.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز یکشنبه ضمن مقایسه حمله به غزه با حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی گفت: به اسرائیل هر بمبی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» اظهار کرد: ما وقتی که پس از حمله «پرل هاربر» با تخریب مواجه شدیم و با آلمان ها و ژاپنی‌ها جنگیدیم، تصمیم گرفتیم که با بمباران هیروشیما و ناکازاکی با سلاح‌های هسته‌ای به جنگ پایان دهیم. این تصمیم درستی بود.

وی افزود: به اسرائیل بمب‌هایی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید. آنها نباید شکست بخورند.

این سناتور حامی رژیم صهیونیستی گفت: آیا کار صحیحی بود که آمریکا ۲ بمب هسته‌ای روی هیروشیما و ناکازاکی بیاندازد و به تهدید وجودی آنها پایان دهد؟ به نظرم بله، این کار درست بود.

گراهام خطاب به رژیم صهیونیستی افزود: هر کاری برای بقا به عنوان یک دولت یهودی انجام بدهید؛ هر کاری که لازم است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها