جزئیات سرقت فرش‌های سعدآباد در دولت روحانی

کد خبر: 1291419

امیدواریم پیگیری های قضایی هم منجر به بازگشت این فرش‌ها و هم مجازات کسانی شود که در دولت گذشته این فرش‌ها را از کاخ سعدآباد خارج کردند

جزئیات سرقت فرش‌های سعدآباد در دولت روحانی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به پیگیری‌های جدی دستگاه قضایی در پرونده فرش‌های گمشده سعدآباد در دولت گذشته، اعلام کرد: برای دستگاه قضایی اصل وقوع جرم محرز شده و در این‌ باره از چند نفر از متهمان نیز بازجویی شده است.

محمد دهقان روز گذشته در حاشیه نشست هیأت دولت، با اشاره به اینکه با پیگیری‌های معاونت حقوقی، مرجع قضایی که موضوع فرش‌های کاخ سعدآباد را پیگیری می‌کرد به نتیجه خوبی رسیده است، اظهار کرد: اصل جرم برای مرجع قضایی کاملاً محرز شده است، تعدادی از متهمان را نیز دعوت و از آنان بازجویی کردند؛ بزودی نیز قاضی پرونده از مکان سابق این فرش‌ها بازدید می‌کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هرچه زودتر قاضی این پرونده به رأی برسد یا اینکه امکان استرداد این فرش‌ها فراهم شود، اضافه کرد: البته باید با کسانی که مرتکب جرم شدند، در هر مقامی که باشند، برخورد شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه حتماً باید با کسانی که این فرش‌ها را از کاخ سعدآباد بیرون بردند برخورد شود، گفت: دستگاه قضایی این گمان را دارد که این فرش‌ها به خارج از کشور منتقل شده باشند، اما در هر صورت تصمیم با قاضی است و امیدواریم پیگیری‌های دستگاه قضایی هم منجر به بازگشت این فرش‌ها و هم مجازات کسانی شود که در دولت گذشته این فرش‌های نفیس را از کاخ سعدآباد خارج کردند.

اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که افکار عمومی ایران در جریان گم‌شدن فرش‌های نفیس مجموعه سعدآباد قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد این ماجرا به زمان آغاز کار دولت سیزدهم باز می‌گردد، یعنی زمانی که گزارش «خروج غیرقانونی اموالی نظیر 48 تخته فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت از ساختمان حافظیه سعد‌آباد» ارجاع شد. به گزارش فارس، پس از آن کارشناسان ارزش نسبی این فرش‌ها را معادل 127 میلیارد تومان اعلام کردند. در این میان دو نکته وجود داشت؛ نخست اینکه این فرش‌های نفیس در سال‌های 1392 تا 1395 از این مجموعه خارج شد و دیگر اینکه ساختمان حافظیه سعدآباد متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و ربطی به موزه سعدآباد یا مجموعه وزارت گردشگری ندارد.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها