درحال تکمیل

گزارش لحظه به لحظه درباره سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور / هویت تمام شهدا مشخص شد/ جزئیات تشییع ‌پیکرهای مطهر شهدا ‌در تبریز و تهران+فیلم و تصاویر

کد خبر: 1291922

رئیس سازمان مدیریت بحران:پیکر شهدا با وجود اینکه سوخته بودند قابل شناسایی بود و توسط امدادگران به آمبولانس‌ها انتقال داده شد و به معراج شهدای تبریز منتقل شدند.

گزارش لحظه به لحظه درباره سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور / هویت تمام شهدا مشخص شد/ جزئیات تشییع ‌پیکرهای مطهر شهدا ‌در تبریز و تهران+فیلم و تصاویر

برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.

در این کاروان، 3 هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند.

شنیده شده است آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

 نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

افراد محلی میگویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور‌ حضور داشته‌اند.

با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.

آقایان محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

رئیسی امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه در سفری یک‌روزه به استان آذربایجان شرقی رفته بود و به‌همراه الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، سد قیزقلعه‌سی محصول مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را افتتاح کردند.

ساعت 17- وزیر کشور: گروه‌های امدادی به محل سانحه اعزام شدند

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبر صداوسیما، درباره سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی گفت: امروز افتتاح سد قیز قلعه‌سی را با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان داشتیم و بعد از آن، رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌شود.

وی افزود: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند ولی با توجه به مه‌آلود بودن و نامناسب بودن منطقه، ممکن است زمان ببرد تا به بالگرد برسند.

وحیدی گفت: با همراهان رئیس‌جمهور ارتباط داشته‌ایم ولی چون منطقه پیچیده است، مقداری ارتباطات سخت است و منتظریم گروه‌های امدادی به منطقه حادثه و نشست بالگرد برسند و به ما اطلاعات بدهند.

ساعت 17:45-جلسه هیات دولت و اعزام معاون رئیس جمهور به تبریز

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد که جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه بالگرد رئیس جمهور ارائه شد.

به گفته بهادری جهرمی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز به همراه برخی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

ساعت 18- کولیوند: 40 تیم واکنش سریع در منطقه حضور یافتند

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 40تیم واکنش سریع ما در منطقه در حال جست‌وجو هستند. شرایط جوی بسیار نامساعد است و محل صعب‌العبور است و با تمام تلاش اقدامات در حال انجام است.

وی افزود: از پهپاد و تجهیزات هوایی نیز استفاده کردیم اما با توجه به شرایط بد آب و هوایی، امکان جست‌وجوی کامل هوایی وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: از استان‌های  معین نیز نیروهایی برای کمک‌رسانی اعزام شدند.

ساعت 18:10- توقف جستجوی هوایی

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور متاسفانه به دلیل مه شدید در منطقه، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود و برای همین، تعداد 8 دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل سانحه شده‌اند.

تصاویری از وضعیت آب و هوایی منطقه سانحه

وی گفت: با توجه به فاصله محل احتمالی سانحه تا جاده، تیم‌های پیاده 3 نفره اورژانس تبریز با تجهیزات برای تجسس و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در منطقه هستند.

ساعت 18:30- آماده‌باش اورژانس هوایی در مهرآباد

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آماده‌باش اورژانس بالگردی در فرودگاه مهرآباد گفت: بالگرد اورژانس تبریز نیز در منطقه ورزقان در حالت استندبای قرار گرفته است.

ساعت 19- همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به محل وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور اعزام شده بود اظهار داشت: ما الان در منطقه هستیم و همه نیروهای امدادی مشغول جست‌وجو هستند اما به دلیل آن که منطقه شدیداً مه‌آلود بوده، امکان جست‌و‌جو سخت است.

وزیر بهداشت افزود:‌ همه امکانات درمانی را شامل نیروهای امدادی، متخصصان طب اورژانس، متخصص جراحی و آمبولانس‌ها را در منطقه مستقر کرده‌ایم و امیدواریم پس از یافت شدن بالگرد اقدامات درمانی انجام شود.

ساعت 19:20- دستور سرلشکر باقری برای امدادرسانی و تفحص بالگرد رئیس‌جمهور

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود.

ساعت20- تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی

علی رغم برخی شایعات، شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای در خصوص وقوع سانحه برای بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهانش برگزار نکرده و شایعات منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با تشکیل جلسه اضطراری از سوی این شورا نادرست است.

ساعت 20:45- رهبر انقلاب: امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

ساعت 20:54 - اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

پس از آنکه بعد از ظهر امروز بالگرد حامل رییس جمهور در جریان بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی دچار سانحه شد و هنوز هیچ خبری از وضعیت سلامت سرنشینان این بالگرد در دسترس نیست.

اعزام تیپ نیروهای ویژه صابرین پس از دستور سردار باقری به کلیه نیروهای مسلح برای کمک به جستجوی بالگرد حامل آیت الله رییسی صورت گرفته است.

ساعت 21:08- اعزام مرزبانان به محل سانحه فرود سخت بالگرد رئیس‌جمهور

سردار احمدعلی گودرزی؛ فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: از ابتدای دریافت خبر بروز سانحه برای بالگرد حامل ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان، دستورات لازم جهت اعزام مرزبانان به محل سانحه صادر گردید و مرزبانان در کنار دیگر تیم های امدادی در حال جست‌وجو هستند.

وی ادامه داد: تمامی امکانات و تجهیزات برای تسریع در عملیات جست‌وجو نیز به محل سانحه اعزام شده‌ است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: جغرافیای جنگلی و مرتفع منطقه و همچنین وضعیت آب و هوایی که بسیار مه آلود و همراه با بارش باران است، کار جست‌وجو را سخت کرده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرزبانان انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر اقشار جامعه دعاگوی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران هستند، صحت و سلامت ایشان و همراهانشان را از خداوند متعال خواستار شد.

ساعت 21:13-قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پی حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: "برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند به برکت دعای مؤمنین ایشان را از گزند بلایا حفظ کند.

در شب میلاد امام رئوف (ع) از صمیم قلب منتظر خبر صحت و سلامت کامل ایشان هستیم. إن‌شاءالله."

ساعت 21:20-منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی در خصوص حادثه بالگرد رئیس‌جمهور گفت: از ساعت 8 صبح امروز، آیت‌الله رئیسی برای افتتاح سد قلعه‌قیز در استان آذربایجان شرقی حضور داشتند و برنامه‌هایشان تا ساعت 13 طول کشید.

وی افزود: حوالی ساعت 13 برای افتتاح یک پروژه نفتی عازم تبریز شدند که به‌همراه کادر پرواز، وزیر خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار این استان حضور داشتند. سه بالگرد برای حرکت بلند می‌شود که نیم‌ساعت بعد از آغاز حرکت، ارتباط بالگرد رئیس‌جمهور با دو بالگرد دیگر قطع می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: این سه بالگرد با هم حرکت می‌کردند ولی ارتباط بالگرد رئیس‌جمهور قطع می‌شود. همان لحظه دو بالگرد دیگر عملیات جستجو را ادامه می‌دهند.

منصوری اظهار داشت: از نکات امیدوار کننده این بوده که با یکی از سرنشینان بالگرد رئیس‌جمهور و کادر پرواز ارتباط برقرار شده که نشان می‌دهد میزان سختیِ حادثه خیلی بالا نبوده؛ چون دو تن از افراد در چند نوبت با ما ارتباط گرفتند.

وی تصریح کرد: بلافاصله همه مجموعه‌های ذی‌ربط در منطقه حاضر شدند و اتاق فرماندهی شکل گرفته و عزیزان امدادگر به منطقه اعزام شده‌اند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به تمهیدات وزارت ارتباطات و هم‌چنین کار فنی دستگاه‌های امنیتی، محدوده حادثه تا شعاع دو کیلومتری مشخص شده و کار دنبال می‌شود.

منصوری بیان کرد: به دلیل شرایط خاص منطقه، کار مقداری کُند پیش می‌رود و هوا سرد و مه‌آلود است و دسترسی به منطقه سخت شده است.

وی گفت: امیدوارم شاهد اخبار خوبی خواهیم بود؛ شب میلاد امام رضا(ع) از مردم می‌خواهیم برای خادم‌الرضا(ع) آیت‌الله رئیسی دعای ویژه کنند تا خدا به ایشان و همراهان‌شان صحت عنایت کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور عنوان کردک در این گونه حوادث معمولا اخبار ضد و نقیض منتشر می‌شود و از مردم عزیزمان می‌خواهیم از مبانی رسمی و وزیر کشور اخبار را دنبال کنند تا بتوانیم در آرامش، کار امداد و نجات را انجام دهیم.

ساعت 21:28-روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق در پیامی در توییتر نوشت: در شب میلاد امام هشتم، از درگاه پروردگار متعال برای رئیس‌جمهور محترم و همراهان‌شان، سلامتی آرزومندم و صمیمانه امید دارم ایشان هرچه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد  

دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر:به دستور رئیس جمعیت هلال احمر همان لحظات اول سانحه بالگرد رییس‌جمهور، ستاد اضطراری تشکیل شد.

هر خبری از طریق این ستاد یا رئیس جمعیت هلال احمر منتشر خواهد شد و بقیه اخبار تأیید نمی‌شود. اخبار مبنی بر مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد و تکذیب می‌کنیم. 

حضور ۳ وزیر در محل سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور

وزرای نفت، راه و شهرسازی‌ و نیرو هم اکنون در محل سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور حضور دارند و وزیر کشور نیز پس از حضور در تبریز بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داده و پیگیر امور هستند.

هم اکنون علی‌رغم سردی هوا، بارش باران و صعب‌العبور بودن منطقه، جستجوی تیم مردمی و امدادی با قدرت ادامه دارد و هم‌اکنون ۴ تیم امدادی در مختصات احتمالی سانحه در حال جستجو هستند.

فرمانده سپاه عاشورا: گردان های امام علی، امام حسین و بسیجیان حوزه های شهری و روستایی از ۴ شهرستان ورزقان، اهر، تبریز و جلفا به منطقه اعزام شده‌اند.

بالگردهای ارتش هم ‌به محل سانحه اعزام شد

فرمانده پایگاه ششم‌ رزمی هوانیروز:بالگردهای پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز مطابق دستور جهت انجام عملیات امدادی در منطقهٔ ورزقان حضور پیدا کردند.

این بالگردها‌ به‌همراه گروه امدادی از ساعات اولیه به محل سانحه بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور اعزام شد.

متأسفانه به‌علت نامساعد بودن شرایط جوی در انجام عملیات ناموفق ماند.

آماده‌باش نیروهای امدادی

هم‌اکنون تمام بیمارستان‌ها و تیم‌های امدادی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

طبق اعلام مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی بارندگی و مه تا فردا شب در منطقه ورزقان ادامه دارد و هم‌اکنون هوا به شدت سرد است.

منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند 

توضیحات مهم معاون اجرایی رئیس‌جمهور از جزییات سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور:

از نکات امیدوار کننده این بوده که با یکی از سرنشینان بالگرد رئیس‌جمهور و کادر پرواز ارتباط برقرار شده که نشان می‌دهد میزان سختیِ حادثه خیلی بالا نبوده؛ چون دو تن از افراد در چند نوبت با ما ارتباط گرفتند.

با توجه به تمهیدات وزارت ارتباطات و هم‌چنین کار فنی دستگاه‌های امنیتی، محدوده حادثه تا شعاع دو کیلومتری مشخص شده و کار دنبال می‌شود.

به دلیل شرایط خاص منطقه، کار مقداری کُند پیش می‌رود و هوا سرد و مه‌آلود است و دسترسی به منطقه سخت شده است.

کولیوند: وضعیت جوی شرایط تجسس را پیچیده کرد 

درحال نزدیک‌شدن به محل سانحه هستیم

 رئیس جمعیت هلال احمر: ۶۵ تیم تخصصی در حال جست‌وجو هستند. شرایط منطقه شرایط پیچیده و سخت است و امکان جست‌وجو را کندتر کرده است.

به دلیل تاریکی شب و بارندگی که وجود دارد عملیات ما به سختی پیش برود.

با تمام توان درحال جست‌وجو هستیم و تقریبا درحال نزدیک‌شدن به محلی هستیم که فکر می‌کنیم محل سانحه است.

تکذیب پیدا شدن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور 

 اطلاعیه هلال احمر:

اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن بالگرد رئیسی و همراهان صحت ندارد.

تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه دیده تا کنون به نتیجه نرسیده است.

واکنش‌ مقامات کشورها به حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد.

هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم.

۳۰ درصد نیروهای نظامی در منطقه حضور دارند و بیش از این دیگر گنجایش حضور نیرو نیست.

خبر جدیدی از بالگرد رئیس‌جمهور وجود ندارد

تشریح آخرین وضعیت بالگرد رئیس‌جمهور:هوای منطقه جنگلی پیرداوود شهرستان ورزقان در زمان بروز سانحه بسیار نامساعد و مه شدیدی حاکم بوده است.

گروه‌های امدادی از استان‌ها مجاور حاضر شدند. به صورت پیاده عملیات جست‌وجو ادامه دارد. تا الان خبر جدیدی به دست ما نرسیده است.

فعال‌کردن خدمات ماهواره‌ای اروپا برای کمک به ایران 

کمیسیون اروپا در مدیریت بحران اعلام کرد که این نهاد در پی درخواست کمک از سوی ایران، خدمات نقشه برداری ماهواره‌ای را برای کمک به جستجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور و سایر مقام‌ها فعال می‌کند.

محل احتمالی بالگرد حامل رئیس‌جمهور کجاست؟

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر: 

با توجه به شرایط جوی که در منطقه داریم و گستردگی منطقه جغرافیایی بالغ بر ۲۰ کیلومتر می‌باشد و پستی و بلندی‌ها زیادی دارد دره های زیادی دارد و جنگل دارد و با بارش باران و برقرار بودن مه شدید عملیات نجات را با اختلال مواجه کرده است.

تیم رئیس جمهور با سه بالگرد به تبریز عازم بودند که در مسیر انتقال به تبریز در این مسیر دچار سانحه می‌شوند دو بالگرد به جست‌وجوی اولیه را انجام می‌دهند و با توجه به نامناسب بودن شرایط جوی اقدام به فرود می‌کنند.

توضیحات معاون وزیر امورخارجه درباره سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

مهدی صفری: در ابتدای حادثه ۲ بار توانستند با امام جمعه تبریز صحبت کنند و ایشان گفتند من حالم کمی بد است و صدای آمبولانس‌ها را می‌شنوم.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیسی رفت

فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.

هم اکنون نشست ستاد بحران با حضور جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه، معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان در ستاد مس سونگون در حال برگزاری است.‌

جستجو‌ی شبانه در‌ منطقه ‌آغجا قلعه ورزقان

‌‌اکیپ‌های امدادی و مردمی به همراه نیروهای هلال احمر ورزقان در ساعت ۲۳:۱۵ شب همچنان در حال جستجوی ‌جنگل‌های ‌آغجا قلعه ورزقان هستند تا خبری‌ از بالگرد رئیس جمهور به دست بیاورند.

علی رغم بارش شدید باران و سرمای هوا اما عملیات جستجو متوقف نشده و با قدرت ادامه دارد.

شناسایی محل جدیدی برای جست‌وجو بالگرد رئیسی

رئیس جمعیت هلال احمر:محل‌هایی که بیشتر فکر میکردیم جست‌وجو کردیم. شرایط سختی است و مه و باران است.

باتوجه به اطلاعاتی که داریم محل دیگری را شناسایی کردیم و تیم‌های جست‌وجو در آن منطقه هستند تا که بتوانیم خبرهایی به مردم بدهیم.

محدوده جستجو بالگرد حامل رئیس‌جمهور محدودتر شده است

استقرار تیم پزشکی با تجهیزات کامل در محل سانحه

وزیر بهداشت در منطقه ورزقان:تیم پزشکی با همه امکانات در نزدیکی محل حادثه مستقر شده است.

آمبولانس‌های فراوانی در محل حضور دارند تا پس از اعلام خبر یافتن مفقودین سریعا به محل بروند.

۲ اتوبوس‌آمبولانس و ۱۲ آمبولانس در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز از انها استفاده شود.

فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید

ارتش: درحال کاوش وجب به وجب ورزقان هستیم

قرارگاه شمال غرب ارتش:

به محض وقوع حادثه هوایی سانحه برای بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه، تیم‌های واکنش سریع تیپ ۲۵ نیروی مخصوص ارتش به منطقه اعزام شدند.

تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش، پس از اعلام آمادگی به استانداری، حسب دستور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده  نیروی زمینی، به عنوان یکی از نخستین یگان‌ها وارد عمل شد. 

هم اکنون نیز در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه در ورزقان هستیم و در صورت نیاز، با آمار بالاتری حضور خواهم یافت.

 منطقه وضعیت جوی بسیار سرد، بارانی ومه‌آلودی دارد و باران، رفته رفته دارد به برف تبدیل می‌شود با اینهمه چیزی مانع تلاش بی‌وقفه ما نخواهد شد تا ان‌شاالله خبر خوشی به مردم مملکت شریفمان ایران بدهیم.

ادامه جستجو براى یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

۶۵ تیم عملیاتى هلال احمر درحال جستجو در منطقه هستند.

قطع ارتباط مخابراتی، رادیویی و تلفنی ‌در منطقه سانحه 

امداگران در شرایط بسیار سختی در حال جستجو هستند و با توجه به اینکه در منطقه امکان حضور خودرو و موتور وجود ندارد، نیروها با پای پیاده در حال جستجو هستند.

وضعیت هوا اصلا خوب نیست و سرمای هوا به شدت آزاردهنده شده اما نیروهای امدادی و مردمی پا پس نکشیده و با قدرت در حال جستجو هستند.

نیروهای نظامی در منطقه حضور پرشماری دارند و طبق ماموریت محوله در حال عملیات جستجو هستند.

در منطقه سانحه برای بالگرد رئیس جمهور به علت دارا بودن ارتفاعات و کوه‌های زیاد، امکان هیچ‌گونه ارتباط مخابراتی، رادیویی، تلفنی و موبایلی وجود نداشته و عملیات با سختی در حال انجام است.

روایت رئیس هلال‌احمر از آخرین وضعیت عملیات جست‌وجو

رئیس جمعیت هلال احمر: تمام تیم‌های تخصصی با تمام توان و قدرت در حال جست‌وجو هستند. تقریبا محل‌های زیادی را جست‌وجو کردند. 

با توجه به برآوردها و مستنداتی که به دست آوردیم سعی کردیم محلی که بیشترین احتمال را دارد بالگرد دچار حادثه شده باشد در حال جست‌وجو آنجا هستیم و در ته دره کار جست‌وجو را انجام می‌دهیم. 

شرایط کوهستانی سخت، مه و باران است و انشاءالله در این جست‌وجو نتیجه بگیریم. 

با تمام تجهیزاتی و تیم‌های تخصص داریم در حال ادامه جست‌وجو هستیم و بارش و مه مانع کار ما نمی‌شود.

اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر

این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱. با توجه به استمرار عملیات جست‌وجو و نجات بالگرد حادثه‌دیده حامل رئیس جمهوری و همراهانش، اخبار رسمی در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های رسمی هلال‌احمر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود، انتشار اخبار از منابع و رسانه‌های غیر رسمی، صرفا گمانه زنی است.

۲. جمعیت هلال‌احمر بر اساس تکالیف ذاتی و انسانی خود و انتظارات آحاد مردم ایران از هیچ کوششی برای جست‌وجوی خادمان مردم فروگذار نخواهد کرد و تیم‌های تخصصی این جمعیت با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود،  در حال جست‌وجوی منطقه احتمالی وقوع حادثه هستند.

۳. در حال حاضر تعداد ۶۵ تیم امدادی، در شرق معدن مس سونگون و روستای اوزی در جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده هستند و به دلیل حساسیت شرایط، تعداد تیم‌های اعزامی آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان‌های مجاور به منطقه وقوع حادثه به ۲۱ تیم افزایش یافته است.

۴.شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی با کندی مواجه است.

۵. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

ویدئوی تلاش پهپاد ترکیه‌ای برای شناسایی محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور

نیروهای کوهستان در حال جست‌وجو منطقه هستند

خبرنگار صدا و سیما:همچنان عملیات امداد و نجات ادامه دارد و شرایط سخت‌تر شده است. 

نیروهای متخصص که به نیروهای کوهستان شهرت دارند در حال جست‌وجو  منطقه هستند.

تمام امکانات پزشکی در منطقه مستقر است که در صورت پیدا شدن بالگرد خدمات‌رسانی مطلوبی داشته باشد. خبر موثقی مبنی بر اینکه نشانه‌ای از بالگرد باشد مشخص نیست.

ویدئوی عکسبرداری پهپاد ترکیه از مناطق وقوع سانحه بالگرد

پهپاد Akinci ترکیه وارد حریم هوایی ایران شده و با توجه به دوربین‌های حرارتی و دید در شب بسیار پیشرفته (Thermal) در حال اسکن منطقه سقوط هلیکوپتر هست این پهباد همچنین توانایی حمل موشک‌های هوا به هوا و قابلیت مداومت پروازی ۲۵ ساعته را  دارد

رئیس هلال‌احمر: درحال اعزام به مکانی هستیم که نیروهای امدادی اعلام کردند بوی سوخت را حس کردند

بوی سوخت خودروها با سوخت بالگرد اشتباه گرفته شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر: بوی سوخت حس شده، بوی سوخت خود ماشین‌ها بوده است و همکاران ما بوی سوخت خودروها را با بوی سوخت بالگرد اشتباه گرفتند!

شناسایی محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس‌جمهور

«آکینجی» هواپیمای بدون سرنشین ترکیه منبع گرمایی را شناسایی کرده که گمان می‌رود مربوط به بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران باشد.

تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند

عالیشوندی معاون بین الملل جمعیت هلال احمر:

از همان ساعات اولیه ستاد ملی جمعیت هلال احمر شروع به کار کرده و لحظه به لحظه اطلاعات را از تیم های اعزامی دریافت می کند

تاکنون دو نقطه که اعلام شده بود مورد بررسی قرار گرفت که متأسفانه آثاری شناسایی نشد.

تیم‌های اعزامی

اما تیم‌هایی هم به مختصات هایی که پهپاد ترکیه ای اعلام کرده است اعزام شده اند که باید تا به الان به آن مختصات ها رسیده باشند و ما به محض کسب اطلاع اخبار لازم را اعلام خواهیم کرد.

دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر با بین اینکه عملیات جست‌وجو برای بافتن بالگرد حامل رئیس جمهور بی وقفه ادامه دارد، گفت:تیم های اعزامی باید تا الآن به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه ای رسیده باشند.

به گزارش ایرنا، راضیه عالیشوندی بامداد دوشنبه اظهار داشت: از همان ساعات اولیه ستاد ملی جمعیت هلال احمر شروع به کار کرده و لحظه به لحظه اطلاعات را از تیم های اعزامی دریافت می کند.

وی ادامه داد: تا کنون دو نقطه که اعلام شده بود، مورد بررسی قرار گرفت که متأسفانه آثاری شناسایی نشد.

عالیشوندی اظهار داشت: اما تیم هایی هم به مختصات هایی که پهپاد ترکیه ای اعلام کرده است اعزام شده اند که باید تا به الان به آن مختصات ها رسیده باشند و ما به محض کسب اطلاع اخبار لازم را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل رئیس‌جمهور روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد. عملیات امدادی از ۱۵ ساعت گذشته تاکنون‌ بی وقفه ادامه دارد.

برف و باران در محل وقوع سانحه

هواشناسی:تا ساعت آینده در محل وقوع سانحه در ورزقان بارش برف و باران را خواهیم داشت.

همچنان دید افقی منطقه در حد ۲-۳ متر خواهد بود.

اعزام اولین هواپیمای امدادرسان روسیه به تبریز

اولین هواپیمای امدادرسان روسیه برای کمک به یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور عازم تبریز شد.

لاشه بالگرد پیدا شد

بعد از اعلام مختصات احتمالی محل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور، بلافاصله تیم‌های امدادی به محل مورد نظر رفتند اما‌ خبری از بالگرد نبود.

اما عملیات جستجو در مسیر روستای خویلار به کلم ادامه پیدا کرد.‌

لاشه بالگرد

محل یالگرد

اخبار غیر رسمی از پیدا شدن لاشه بالگرد در‌ ارتفاع یک تپه حکایت دارد و تاکنون مسئولان این موضوع را رسما تایید نکرده‌اند.

کولیوند: محل بالگرد رئیس‌جمهور پیدا شد

رئیس جمیعت هلال احمر: محل بالگرد رئیس‌جمهور پیدا شد. فاصله نیروهای هلال‌احمر تا محل ۲ کیلومتر است و تا دقایقی

امدادگران به محل بالگرد سانحه‌دیده رسیدند

رئیس جمعیت هلال‌احمر:

تیم‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر به محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور رسیده‌اند.

با توجه به رسیدن نیروهای امدادی هلال‌احمر به محل سانحه هواپیما، در حال عزیمت به محل هستیم.

  ۷۳ تیم امدادی، در منطقه جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده در روستای طویل به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی حضور دارند.

تیم‌های امدادی هلال‌احمر با وجود شرایط جوی منطقه، صعب‌العبور بودن و همچنین تاریکی شب، لحظه‌ای از تلاش نایستادند.

هوا مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی از سوی تیم‌های امدادی ادامه از عصر روز گذشته ادامه یافته است.

حرکت تیم‌های امدادی هلال‌احمر به سمت محل احتمالی سقوط بالگرد

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه شماره ۵، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را اعلام کرد؛

۱. با توجه به شناسایی ۲ نقطه حرارتی توسط پهباد ترکیه‌ای در روستای طویل، تیم‌های امدادی هلال‌احمر به سمت محل احتمالی فرود بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در حرکت هستند.

۲. در حال حاضر تعداد ۷۳ تیم امدادی، در منطقه جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده در روستای طویل حضور دارند که از این تعداد، ۲۳ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) هستند که به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان‌های مجاور به منطقه وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

۳. شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی از سوی تیم‌های امدادی ادامه یافته است.

اولین تصاویر از لحظه پیدا شدن بالگرد رئیس‌جمهور

تصاویر و اطلاعات اولیه از بررسی مختصات بالگرد رئیس‌جمهور

فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد

فرمانده سپاه عاشورا به خبرنگار تسنیم: تا دقایقی دیگر به بالگرد می‌رسیم؛ فعلاً هیچ چیز درباره سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد.

تصاویری از محل دقیق سقوط بالگرد /فیلم اولیه ریزپرنده‌ها از محل سانحه

هنوز اطلاعات دقیقی از سرنوشت مسافران بالگرد وجود ندارد

کولیوند: آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است

رئیس جمعیت هلال احمر: با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

برخی از پیکرهای شهدا متاسفانه سوخته‌اند

فرمانده سپاه عاشورا گفت: برخی از پیکرهای شهدا متاسفانه سوخته‌اند و قابل شناسایی نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اصغر عباسقلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برخی از پیکرهای شهدا متأسفانه سوخته‌اند و قابل شناسایی نیستند.

وی ادامه داد: پیکر ۳ تن از شهدا در دره افتاده است.

ادامه‌ تلاش برای شناسایی پیکر تمام شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

آخرین اخبار از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیات همراه حاکیست که تلاش‌ها برای شناسایی پیکر همه شهدای این سانحه ادامه دارد و پس از شناسایی پیکر همه‌ی سرنشنیان موضوع جمع‌بندی خواهد شد.

متاسفانه اثر حیاتی از هیچ یک از سرنشینان این بالگرد یافت نشده است و نشانه‌ها از شهادت همه‌ی آنها حکایت دارد.

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی،  سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی سرنشینان این پرواز بوده‌اند./ تسنیم

آیت‌الله رئیسی به ملکوت اعلی پیوست

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب کشورمان در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به شهادت رسید و به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و آقای مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی نیز جزو شهدای این سانحه هستند.

آیت‌الله رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد./ تسنیم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به انتشار اخباری از وضعیت نهایی وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور و همراهانش واکنش نشان داد.

محسن منصوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از آیه «انا لله و انا الیه راجعون» و هشتگ «سیدالشهدای خدمت»، به انتشار اخباری از وضعیت نهایی وقوع سانحه برای هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش واکنش نشان داد.

رئیسی

اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهدای تبریز است

رئیس جمعیت هلال احمر: اجساد مطهر شهدای سقوط بالگرد ریاست جمهوری از محل حادثه در حال انتقال به داخل آمبولانس‌ها هستند و به معراج شهدای تبریز منتقل می‌شوند.

کار جست و جوی اجساد به پایان رسید. از دیروز تمام تیم‌های متخصص جست‌وجو در منطقه حضور پیدا کردند

ما در تاریکی و مه و باران جست‌وجو را متوقف نکردیم و وقتی با پهپاد خودمان لاشه بالگرد را کشف کردیم به سمت محل دقیق سقوط بالگرد حرکت کردیم.

مراسم تشییع پیکر رییس جمهور و همراهان وی فردا در تبریز برگزار می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی گفت: مراسم تشییع پیکر رییس جمهور و همراهان وی فردا در تبریز برگزار می‌شود.

«حسن حقیقیان»، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پیکر شهدای بالگرد سانحه دیده در منطقه ورزقان در حال اعزام به تبریز است، افزود: پیکر شهدا به پزشکی قانونی منتقل می شوند.

سپاه عاشورا نیز به مناسبت شهادت خادمان ملت با صدور بیانیه ای شهادت آیت الله رئیسی، آیت الله آل هاشم، امیر عبداللهیان و مالک رحمتی را محضر قلب و قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنافداه و مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، ملت شهید پرور ایران اسلامی و به ویژه مردم آذربایجان شرقی تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است، قلب ملت سلحشور ایرانِ اسلامی، ساعاتی پیش داغدار غمی بزرگ و اندوهی سنگین گردید.

شهادت رییس جمهور انقلابی و خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، امام جمعه مردمی تبریز آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، وزیر امور خارجه کشورمان دیپلمات انقلابی امیر عبداللهیان و استاندار جوان و جهادی مالک رحمتی و دیگر همراهان در سانحه سقوط بالگرد، غبار غم و اندوه در چهره مردم عزیز ایران نشاند.

شهدای این حادثه همگی نشان و مهر خدمتگزاری داشتند و مشی مردمی ایشان تا سال‌ها بر پیشینه پرافتخار انقلاب اسلامی، به‌ مانند سروقامتانی که ایستاده در عهد خدمت، هم‌عهد با حضرات معصومین شدند، ماندگار خواهد بود.

سپاه عاشورا در این بیانیه با درود بر روح پرفتوح رییس جمهور و وزیر خارجه شهیدمان و خاصه امام جمعه شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم و استاندار شهید مالک رحمتی، آورده است، این شهیدان عزیز با مجاهدت‌های خود، بارقه‌ای از امید و خدمت را دل مردم زنده کرده بودند و جلوه ای از مسئولین تراز جمهوری اسلامی را به منصه ظهور و ثبوت رساندند.

بی گمان مشی مردمی و رفتار پدرانه آیت الله آل هاشم با بسیجیان و پاسداران استان در حافظه تاریخی مردم آذربایجان شرقی ماناست. خداوند آن عزیز سفرکرده را با پیر و مراد بسیجیان محشور فرماید.

اولین تصویر هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور و همراهانش

تصویر هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور و همراهانش

هویت تمام شهدا مشخص شد/ نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی نیست

رئیس سازمان مدیریت بحران:پیکر شهدا با وجود اینکه سوخته بودند قابل شناسایی بود و توسط امدادگران به آمبولانس‌ها انتقال داده شد و به معراج شهدای تبریز منتقل شدند.

تنها پیکر آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز از نظر ظاهری وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهدا داشت و کمتر دچار سوختگی شده بود چرا که وی بعد از سانحه هوایی تا یک ساعت زنده بوده و حتی با آقای غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ارتباط تلفنی برقرار کرده بود.

هیچ کدام از پیکر شهدا به آزمایش DNA منتقل نشد چرا که کاملاً قابل شناسایی بودند.

 ‌جزئیات تشییع ‌پیکرهای مطهر شهدا ‌در تبریز و تهران

وزیر کشور با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، گفت: پیکرهای مطهر شهدا روز سه‌شنبه ۱ خرداد از میدان شهدا تا مصلای تبریز بدرقه و سپس جهت مراسم‌های پیش‌بینی‌شده به تهران منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد وحیدی پس از شرکت در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بدرقه پیکرهای مطهر شهدای سانحه سقوط بالگرد، گفت: شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور محترم و مردمی و خستگی‌ناپذیر و شهید آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعه محترم تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان و شهید امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و شهید مالک رحمتی استاندار محبوب و پرتلاش آذربایجان شرقی و همچنین ریاست تیم حفاظت و کادر پرواز را به محضر رهبر انقلاب و مردم شریف ایران و مردم شهیدپرور استان آذربایجان شرقی و تبریز تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به انتقال پیکرهای مطهر شهدا از محل حادثه به تبریز، گفت: پیکرهای مطهر شهدا به تبریز منتقل شده و مراحل قانونی کار انجام می‌شود.

وحیدی افزود: مراسم باشکوه بدرقه پیکرها فردا از ساعت 9:30 صبح از میدان شهدا تا مصلّای تبریز برگزار خواهد شد و سپس پیکر این شهیدان جهت مراسم‌های پیش‌بینی شده به تهران منتقل خواهد شد.

وزیر کشور گفت: امیدواریم مردم شریف به پاس قدردانی از این شهدا در مراسم فردا و سایر مراسم‌ها که اطلاع‌رسانی خواهد شد، شرکت کنند.

جزئیات تشییع پیکر شهدا در تهران

رئیس کمیته تشییع شهدا:فردا صبح در تبریز و فردا بعد از ظهر در قم مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی و همراهان برگزار می‌شود؛ فردا شب هم مراسم وداع با شهدا در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

پنجشنبه صبح مراسم تشییع در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله رئیسی پنجشنبه عصر در حرم امام رضا برگزار خواهد شد.

دستور بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در اولین ساعات صبح امروز هیئت عالی رتبه‌ای را با مسئولیت سردار خلبان علی عبدالهی (معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح) به همراه کارشناسان متخصص و فنی کشوری و لشکری مامور بررسی ابعاد و علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور کرد که در محل وقوع حادثه در آذربایجان‌شرقی حاضر شده و بررسی سانحه را آغاز کردند.

 اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»

اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت» منتشر شد.

در این اطلاعیه آمده است:

«به استحضار مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند در پی شهادت خادم الرضا، خادم مردم ایران رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران، سید الشهداء خدمت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان در سانحه هوایی روز یکشنبه، ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان (عج) و نایب عظیم الشأن ایشان حضرت آیت الله خامنه ای، برنامه برگزاری مراسم بزرگداشت و تشییع این شهدای عزیز به شرح ذیل با حضور آحاد ملت شهید پرورایران اسلامی برگزار خواهد شد:

۱- مراسم تشییع در استان آذربایجان شرقی سه شنبه ۹:۳۰ صبح در شهر تبریز از میدان شهدا تا مصلی.

۲- مراسم تشییع در استان قم سه شنبه ساعت ۱۶ در شهر قم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران.

۳- مراسم وداع مردم با پیکر شهدای گرانقدر خدمت، سه شنبه ساعت ۲۱:۰۰ مصلی امام خمینی(ره) تهران.

۴- مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدا و تشییع با حضور عموم مردم در تهران، چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی.

۵- مراسم گرامیداشت شهدا با حضور هیأت‌های عالی رتبه خارجی، چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰

٦- مراسم تشییع و وداع مردم خونگرم استان خراسان جنوبی با رئیس جمهور محبوب، پنجشنبه از ساعت ۸:۰۰ بیرجند.

۷- مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی، پنجشنبه ظهر مشهد مقدس.

نکات حائز اهمیت که به جهت تسهیل حضور مردم عزیز و عاشق رئیس جمهور شهید در هیات دولت تصمیم گیری شد به شرح ذیل است:

۱- روز چهارشنبه ۲ خرداد ماه در کل کشور تعطیل رسمی اعلام می‌شود.

۲- در استانهایی که مراسم تشییع شهدا برگزار می‌شود، در خصوص تعطیلی استان با تدبیر استاندار محترم تصمیم گیری می‌شود.

۳- کلیه امتحانات آموزش و پرورش تا انتهای این هفته لغو و زمان بعدی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

از عموم ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی دعوت می‌شود همانطور که در تمام سفرهای استانی دور اول و دوم دولت سیزدهم، خادم خود را مورد محبت قرار دادند، با حضور در این مراسمات با رئیس جمهور شهید نظام اسلامی و راه و رسم مردمی ایشان تجدید عهد نمایند.»/ایسنا

تصاویری از اولین لحظات پیداشدنِ بالگرد رئیس‌جمهور

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها