جواد لاریجانی:ان‌شاالله ایشان در سلامت هستند

کد خبر: 1292004

دبیر اسبق ستاد حقوق بشر گفت: اخباری که درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور می رسد اخبار خوبی نیست.

جواد لاریجانی:ان‌شاالله ایشان در سلامت هستند

محمد جواد لاریجانی رئیس اسبق ستاد حقوق بشر در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: من تا آخرین لحظه امیدم را از دست نمی‌دهم هرچند اخباری که به دست می‌رسد اخبار خوبی نیست.

وی ادامه داد: هرچند در میان ملت امام حسین شهادت در راه انجام خدمت احلی من عسل است.

جواد لاریجانی گفت: ان‌شاالله ایشان در سلامت هستند و من تا آخرین لحظه آمادگی ندارم امیدم را از دست بدهم.

رئیس اسبق ستاد حقوق بشر افزود: دشمن روی این چیزها سرمایه گذاری کرده بود و همیشه اشتباه می کرده است. این مملکت در گذشته نیز بزرگانی را شهید داده است.

وی افزود: امروز که ایران استقرار بی نظیر مدنی را شاهد است ملت ما باید مطمئن باشند که این کشتی در مسیر حرکت خود بدون هیچ تلاطمی پیش می‌رود. دشمنان ناکام خواهند بود در اینکه فکر کنند اوضاع مملکت بهم ریخته است.

جواد لاریجانی گفت: امیدوارم در آخرین لحظات خبرهای خوبی بشنویم ما باید برای همه چیز آماده باشیم. ملت ما آماده است.

رئیس اسبق ستاد حقوق بشر گفت: شرایط قانونی برای اداره کشور روشن است ما این مسیر را طی خواهیم کرد و کشور دچار هیچ آشوب و بهم ریختگی نخواهد شد اما پر کردن جای ایشان بسیار سخت است. البته حادثه کوچکی نیست و حادثه بسیار بزرگ است.

وی به برخی از شیطنت‌ها و خباثت‌های رسانه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: رفتار رسانه‌های دشمن کریه و زشت است اول اعلام کردند که این یک حادثه تروریستی بوده است در صورتی که چیزی بررسی نشده و اگر اعلام می‌کنند پس حتماً خودشان آلوده به این کار هستند.

جواد لاریجانی افزود: اگر روزی دستگاه‌های امنیتی و نظامی ما متوجه این کار شوند روزگار کسانی که آلوده شده اند سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم اینها تبلیغاتی برای بهم ریختن روحیه مردم ما هستند. اگر خدایی نکرده نتیجه نهایی این حادثه اعلام شود، ما غمگسار خواهیم بود و این چیزی نیست که ما به راحتی از آن بگذریم.

رئیس اسبق ستاد حقوق بشر گفت: در این حادثه چه ایشان به شهادت رسیده باشد چه زنده باشد در جهت احیای مکتب اهل بیت هستیم تاکید می‌کنم دشمنان ما باید بدانند که از این حادثه نفعی برای مقاصد آنها حاصل نمی‌شود بلکه برعکس است. انشاالله این سید جلیل القدر ما سلامت باشد.

وی افزود: مطابق قانون در زمانی که رئیس جمهور دچار حادثه شده باشد و وضعیت جسمی نامناسبی داشته باشد یا به شهادت رسیده باشد مملکت معطل نمی‌ماند رئیس دو قوه و معاون اول هستند و سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم سایه آرامبخشی هست و ملت ما نباید نگرانی داشته باشند. البته دل‌های ما سوخته است و برای اصل حادثه غمگین هستیم.

جواد لاریجانی در پاسخ به این سوال که در صورت اتفاق طبق قانونی اساسی چه شرایطی پیش بینی شده است؟ گفت: رؤسای دو قوه و معاون اول هدایت امور را در دست می‌گیرند تا انتخابات بعدی.

وی ادامه داد: البته من دوست ندارم درباره این مسائل به تفصیل صحبت کنم ولی ما در شرایط حقیقی زندگی می‌کنیم و مردم ما باید بدانند که مسائل در سیاق قانونی کشور طبیعی است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها