شب سخت جمهور

کد خبر: 1292119

شب سخت یا یکی از سخت‌ترین شب‌های مردم ایران. تا لحظه به زیرچاپ‌رفتن روزنامه خبر‌ها از سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان، امیدوارکننده نبود. سختی و حادثه برای سیدابراهیم رئیسی حتی رفتن تا لب مرز شهادت، امر بعید نبود. امر قریب بود. او خود را در معرض خطرات و سختی‌ها و شهادت قرار داده بود. برای او فداشدن در راه خدمت به مردم، و حتی شهادت در این راه، انتخاب متعالی و برگزیده‌شده معنا می‌یافت.

شب سخت جمهور

 شب سخت یا یکی از سخت‌ترین شب‌های مردم ایران. تا لحظه به زیرچاپ‌رفتن روزنامه خبر‌ها از سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان، امیدوارکننده نبود. سختی و حادثه برای سیدابراهیم رئیسی حتی رفتن تا لب مرز شهادت، امر بعید نبود. امر قریب بود. او خود را در معرض خطرات و سختی‌ها و شهادت قرار داده بود. برای او فداشدن در راه خدمت به مردم، و حتی شهادت در این راه، انتخاب متعالی و برگزیده‌شده معنا می‌یافت. معنای زیستن برای او رفتن در دل حوادث بود. آنچه می‌کرد، انتخاب‌شده و فهمیده شده انجام می‌داد. ابراهیم خود انتخاب کرد که جهادی باشد. خود انتخاب کرد که پیشمرگ ملت باشد. وجدان او در کار، وجدان یک شهید زنده بود. اراده او در خدمت، اراده محدود و مسدود نبود. تا آخرش را فکر کرده بود. همیشه در میان جمعیت بود. همیشه در سفر، در خطر. وقتی هم در حضر بود، بی‌تاب سرنوشت مردم می‌شد. به سرنوشت خودش کاری نداشت و این خصلت آنانی است که آن‌ها را در زمان حیات، شهید زنده می‌نامند. او بوی جهاد می‌داد؛ و پاداش خدمات او باید عالی می‌بود. خبر اگرچه هولناک است، اما رهبر فرزانه و حکیم انقلاب به مردم اطمینان داد که اختلالی در کار کشور به‌وجود نخواهد آمد. مردم ایران به آنچه اراده خداوند برای آنان رقم بزند، تسلیم هستند و رضای پروردگار را می‌جویند. هرچند دست از دعا تا نیمه‌های شب برنداشتند

سید ابراهیم رئیسی که دیروز برای افتتاح سد قیزقلعه‌سی در مرز میان ایران و آذربایجان وارد استان آذربایجان شرقی شده بود، پس از شرکت در مراسم افتتاح سد با حضور الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود، برای افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر عازم شده بود که بالگرد حامل وی در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

 بسیج امکانات برای جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور

با انتشار این خبر نهاد‌های مربوط همه امکانات خود را برای جست‌وجو و پیدا کردن رئیس‌جمهور و هیئت همراه او بسیج کردند. سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان به نیرو‌های مسلح دستور داد که همه ظرفیت‌های خود را به کار بگیرند. بعد از این دستور، نیرو‌های مسلح از جمله تیپ نوهد ارتش و تیپ ویژه صابرین سپاه علاوه بر نیرو‌های هلال احمر و بسیج به صورت گسترده عازم منطقه حادثه شدند. رئیس هلال احمر هم در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد که۴۰ تیم واکنش سریع به منطقه اعزام شدند. اما به دلیل اینکه شرایط جوی نامناسب و ناپایدار است جست‌وجو با کندی پیش می‌رود. کولیوند گفت: از پهپاد و امکانات هوایی استفاده کردیم ولی با توجه به شرایط جوی از تیم‌های پیاده واکنش سریع استفاده می‌کنیم. از تمام مسیر‌ها ۴۰ تیم ما به دنبال تیم رئیس‌جمهور هستند و خود بنده نیز در حال عزیمت به محل هستم.

اما خبر‌های امیدوارکننده را بین این همه خبر‌های مأیوس‌کننده، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور به مردم داد. او که به همراه تعدادی از وزرا عازم تبریز شده بود، اعلام کرد که تماس‌هایی با هیئت همراه رئیس‌جمهور گرفته شده است: «با دو نفر از همراهان رئیس‌جمهور در چند نوبت ارتباط برقرار کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که حادثه سختی نبوده است. میزان سختی حادثه خیلی بالا نبوده، دو تن از افرادی که در بالگرد رئیس‌جمهور بودند تماس‌هایی را انجام دادند.»

او در توصیف سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی گفت: «امروز (یک‌شنبه) از ساعت ۸ صبح رئیس‌جمهور در استان آذربایجان شرقی حضور داشتند؛ حوالی ساعت ۱۳ برای افتتاح پروژه‌ای عازم تبریز می‌شوند همزمان سه پرواز بلند می‌شوند، حوالی ساعت ۱۳:۳۰ ارتباط بالگرد رئیس‌جمهور با سایر بالگرد‌ها قطع می‌شود. این دو بالگرد نیم ساعت تلاش می‌کنند که جست‌وجو کنند، اما موفق نمی‌شوند چیزی پیدا کنند؛ میزان سختی حادثه خیلی بالا نبوده، دو تن از افرادی که در بالگرد رئیس‌جمهور بودند تماس‌هایی را انجام دادند، تقسیم کار صورت گرفته و گروه‌های امداد به منطقه رفتند.» معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان داشت: تا شعاع دو کیلومتری حادثه درحال پیگیری هستیم؛ امیدوارم خبر خوشی به مردم برسد.

اما واکنش مردم در این میان حضور در مساجد و مراکز مذهبی و دعا برای رئیس‌جمهور و هیئت همراه او است که با سلامت از این حادثه عبور کنند. مردم در تجمعات خود در حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) و دیگر مراکز مذهبی در شهر‌های مختلف کشورمان دعای توسل، دعای امن یجیب را قرائت کردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش که ساعت از ۲۳ یک‌شنبه شب گذشته بود، امدادگری برای پیدا کردن رئیس‌جمهور و همراهان او که وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بودند، ادامه داشت.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها