لاوروف: روابط مستحکم مسکو و تهران ادامه می‌یابد

کد خبر: 1292425

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز سه‌شنبه در کنفرانس خبری بعد از نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در آستانه پایتخت قزاقستان، بر تداوم روابط مستحکم بین روسیه و ایران تاکید کرد.

لاوروف: روابط مستحکم مسکو و تهران ادامه می‌یابد

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز سه‌شنبه گفت که در گفت‌وگویی که با معاون وزیر امور خارجه ایران (مهدی صفری) در نشست امروز وزیران خارجه شانگهای داشت، بر تداوم روابط دو کشور تاکید شد.او همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت که «تحریم‌های هوانوردی آمریکا و ممنوعیت تامین قطعات یدکی از جمله علیه ایران، (جان) مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد. ایالات متحده عمداً به شهروندان عادی آسیب می‌رساند».

رئیس‌جمهور روسیه در پیام تسلیت دیروز به خاطر شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و هیأت همراهشان در سانحه سقوط بالگرد، با بیان اینکه رئیسی در توسعه روابط حسن همجواری بین دو کشور سهم ارزشمندی داشت، تصریح کرد «وی به عنوان یک دوست واقعی روسیه، مشارکت شخصی ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهای ما داشت و تلاش زیادی برای رساندن آن‌ها به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد».پوتین شهادت رئیسی را را یک تراژدی بزرگ برای مردم ایران خواند و افزود «او سیاستمداری برجسته بود که تمام زندگی‌اش وقف خدمت به میهن بود».

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها