دستیار شهید امیرعبداللهیان:شهید امیرعبداللهیان یک بسیجی فرهیخته بود

کد خبر: 1293015

عبدالله سهرابی گفت: نگاه به آفریقا، نگاه به اوراسیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای همسایه، حمایت از ایرانیان خارج از کشور که سرمایه‌های بسیار بالایی هستند، از موضوعات مورد توجه آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بود.

دستیار شهید امیرعبداللهیان:شهید امیرعبداللهیان یک بسیجی فرهیخته بود

عبدالله سهرابی گفت: نگاه به آفریقا، نگاه به اوراسیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای همسایه، حمایت از ایرانیان خارج از کشور که سرمایه‌های بسیار بالایی هستند، از موضوعات مورد توجه آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بود.

«عبدالله سهرابی» ، با اشاره به شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه گفت: رئیس جمهور والامقام کشورمان هشتمین رئیس جمهور ایران بود و در روز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به ملکوت اعلی پیوست؛ آنهم در مسیری که برای حل مشکل آب کشور در تلاش بودند. این یک سرمایه برای کشورمان بود که رئیس جمهور عزیزمان در راستای تأسی از فرهنگ عاشورا به دنبال خدمت به مردم بود.

دستیار وزیر امور خارجه اضافه کرد: نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، یک استاندار جوان خدوم و متدین که قائم مقامی آستان قدس را با خود به همراه داشتند. رئیس دستگاه دیپلماسی کشور که یک بسیجی فرهیخته‌ای که قرار بود، در سالروز ولادت امام رضا (ع) قرار بود توفیق پوشیدن لباس خادمی داشته باشند؛ اما شهادت بر قامت استوار این دیپلمات برجسته ایران اسلامی که شصت‌وششمین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بود نشست و توانست مدال افتخار اولین وزیر امور خارجه شهید در جمهوری اسلامی ایران را بر سینه خود داشته باشد و در کنار رئیس جمهور خودش به اعلی علیین و یار دیرینه خود، شهید سلیمانی و ابومهدی برسد.

وی ادامه داد: درمورد شخصیت رئیس جمهور باید خیلی حرف‌ها زده شود؛ اولا جایگاه ایشان، جایگاه یک عالم برجسته‌ای که هم نماینده خبرگان رهبری بودند و هم مسئولیت‌هایی در حوزه قضایی، به ویژه در تولیت آستان قدس رضوی داشتند که منشاء خدمات برجسته‌ای بود که همیشه تأکید می‌کردند باید خدمات را از حرم به حریم ببریم. تفکر خادم‌یاری، خدمت‌رسانی به نیازمندان و گشوده شدن سفره‌های حضرت، دست مردم را در مناسبت‌ها به سفره حضرت رساندن و متقابلاً فراهم کردن بستر برای کار از اقدامات ایشان بود.

سهرابی خاطرنشان کرد: در نتیجه در آخر، آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی و تدارک وسیعی که برای نوکری مردم شب و روز فرصت را غنیمت شمردند. در سفرهای استانی و خارجی و ۲۰۳ موافقتنامه که توانستند با کشورها در رویکرد سیاست خارجی که همواره متوازن، فعال، پویا و هوشمند را طراحی کردند، توانستند با همسایگان روابط خوبی را شروع کنند. پیوستن به شانگهای، بریکس و مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که با نگاه اقتصادی برای تسهیلگری امور مردم انجام شد و در نهایتا در یک حادثه همه مزدشان را گرفته و در کنار سایر شهدا و امام شهیدان آرامش گرفتند و امروز همه ایران برای تشییع این شهدای والامقام انجام وظایف کردند.

این دیپلمات با سابقه کشورمان تأکید کرد: امروز یک وظیفه سنگینی که بردوش همه ماست، نگاهی است که مقام معظم رهبری ترسیم کردند و فرمودند کارها نباید متوقف شود و ما هم در وزارت خارجه براساس دستورالعمل‌ها و دستوراتی که گرفته شد، همه مهیا شدیم و کمرها را برای خدمت مضاعف به فرهنگ ایران اسلامی محکمتر بستیم.

دستیار وزیر امور خارجه با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم، بیان داشت: نگاه به آفریقا، نگاه به اوراسیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای همسایه، حمایت از ایرانیان خارج از کشور که سرمایه‌های بسیار بالایی هستند، از موضوعات مورد توجه آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بود. در مجموع همه وزارت امور خارجه مهیا هستیم و توافق داریم که خدمت به نظام و دستاوردهای انقلاب و یادگاران امام و مقام معظم رهبری بتوانیم حرکت کنیم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها