روایت اسلامی از نقش فناوری هسته‌ای در زندگی مردم

کد خبر: 1293057

رییس سازمان انرژی اتمی با تبیین نقش فناوری هسته‌ای در زندگی مردم کشور اعلام کرد در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار دولت سیزدهم، نخستین گام سند جامع راهبردی برای سازمان انرژی اتمی ایران را تهیه کردیم.

روایت اسلامی از نقش فناوری هسته‌ای در زندگی مردم

رییس سازمان انرژی اتمی با تبیین نقش فناوری هسته‌ای در زندگی مردم کشور اعلام کرد در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار دولت سیزدهم، نخستین گام سند جامع راهبردی برای سازمان انرژی اتمی ایران را تهیه کردیم.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی عصر جمعه، چهارم خردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تسلیت واقعه جانگداز شهادت آیت‌ الله رئیسی و همراهان ایشان اظهار کرد: آیت الله رئیسی یکی از ذخیره‌های اخلاقی و ارزشی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و رییس‌جمهور همواره مبادی آداب و پایبند به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی بود.

وی تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی حتی یک لحظه از پیگیری حاکمیت ارزش‌ها غفلت نمی‌ورزید؛ خدمت به مردم، پیگیری و تلاش برای رسیدگی به امور مردم، ولایت‌مداری و اخلاق‌مداری همواره نزد ایشان مهم بود و در زمینه اجرای فرامین مقام معظم رهبری حداکثر تلاش را به‌کار می‌بست. 

وی در این دیدار از شهید آیت الله آل هاشم نیز به عنوان الگوی اخلاق یاد کرد و گفت: مردم آذربایجان شرقی همانند پروانه دور شمع وجودی ایشان می‌چرخیدند.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین از شهید امیرعبداللهیان به عنوان مردی با اخلاق و با تدبیر یاد کرد و افزود: در این دوره کار مشترک پرونده هسته‌ای را با ایشان پشت سر گذاشتیم. این شهید بزرگوار در ماه‌های گذشته موفق شد صدای مظلومیت مردم فلسطین را بعد از 75 سال و با وجود تسلط رسانه‌ای دنیا به گوش جهانیان برساند. تلاش‌های صورت گرفته موجب شده تا اکنون مساله فلسطین به مساله نخست جهان تبدیل شود.

وی در این نشست با اشاره به اینکه فناوری هسته‌ای دامنه بسیار گسترده‌ای دارد، تاکید کرد: فناوری هسته‌ای در حوزه سلامت، امنیت غذایی، حوزه محیط زیست و صنعت تاثیرگذار است.

اسلامی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در تبیین نقش فناوری هسته‌ای در زندگی مردم کشور توضیح داد: بر اساس مطالعات جامع انجام شده، در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار دولت سیزدهم در نخستین گام سند جامع راهبردی برای سازمان انرژی اتمی ایران را تهیه کردیم که بر مبنای آن افق 20 ساله این سازمان و صنعت هسته‌ای را به تصویر کشیدیم. این سند در 20 فروردین 1401 توسط آیت الله رئیسی رونمایی شد و اهداف و سیاست‌های این سند را در ریل‌گذاری و ترسیم کردیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: در این سند به مساله فناوری هسته‌ای در حوزه سلامت، غذا، کشاورزی توجه شده و پرتودهی مواد غذایی و محصولات کشاورزی در اولویت قرار گرفته است، بر اساس مطالعات صورت گرفته و تبادل اطلاعات و نظا‌م‌نامه آماری وزارت جهاد کشاورزی، کانون‌های اصلی تولید را شناسایی کرده و بر این اساس 12 قطب تولید در کشور تعریف شد که یکی از این قطب‌ها در استان مازندران قرار دارد.

دیدار رییس سازمان انرژی اتمی ایران با مادر شهید خدمت

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین، در جریان مراسم تشییع و خاکسپاری شهید آیت الله رئیسی در شهر مشهد، با مادر این شهید خدمت دیدار کرد و ضمن دلجویی از وی این ضایعه بزرگ را به او و خانواده این شهید تسلیت گفت.

همچنین اسلامی پیش از مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه فقید کشورمان که در جریان سقوط هلیکوپتر حامل رییس جمهور به درجه رفیع شهادت نائل آمد، دیداری با همسر و فرزندان این شهید داشت‌.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران فقدان این شهید را ضایعه‌ای بزرگ برای دستگاه دیپلماسی کشور دانست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها