«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

فرصتها و تهدیدات یک مناظره /ترس مشترک بایدن و ترامپ

کد خبر: 1293084

برگزاری زودهنگام مناظره‌ها - برخلاف همیشه - پیش از گردهمایی ملی دو حزب همچنین از چند جهت به بایدن کمک کند.

فرصتها و تهدیدات یک مناظره /ترس مشترک بایدن و ترامپ

گروه بین‌الملل سیاست فردا - حنیف غفاری: هفته گذشته، برنامه برگزاری مناظره ریاست جمهوری میان جو بایدن و دونالد ترامپ از شایعه به واقعیت بدل شد.به این ترتیب دونامزد ریاست جمهوری آمریکا دومناظره سخت در مقابل یکدیگر خواهند داشت. هرچند جزئیاتی در مورد نحوه برگزاری هست که دو طرف باید حل و فصل کنند، اما به نظر می‌رسد که نامزدهای دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه دو بار در روزهای ۲۷ ژوئن و ۱۰ سپتامبر با هم روبرو خواهند شد. ترامپ که ماه‌هاست خواستار مناظره در «هر زمان و مکان» پیشنهادی بوده است، به خواسته خود رسید.رئیس جمهور آمریکا از اعلام موضع در مورد اینکه آیا قصد دارد مناظره با رقیبت جمهوری‌خواه را بپذیرد یا نه طفره می‌رفت و اگر آن را رد می‌کرد، اولین رئیس جمهور بعد از ریچارد نیکسون در سال ۱۹۷۲ می‌شد که چنین می‌کند.

با توجه به سوالات مکرر در مورد سن و قابلیت او برای انجام وظایف برای چهار سال دیگر، تصمیم برای طفره رفتن از مناظره ممکن بود افکار عمومی را قانع کند که او آماده انجام وظیفه نیست.او توانست شرایط مناظره را طوری تعیین کند که می‌تواند به نفع او باشد. دو رویداد به میزبانی سی‌ان‌ان و ای‌بی‌سی نیوز انجام می‌شود، نه فاکس نیوز، که به معنی پرهیز از یک مجری با گرایش آشکار جمهوریخواه است. مناظره ماه ژوئن در استودیوی سی‌ان‌ان در آتلانتا بدون حضور مخاطبان انجام می‌شود، که همچنین ممکن است به نفع رئیس جمهور آمریکا باشد، چون طرفداران او هیجان کمتری نسبت به هواداران رئیس جمهور سابق نشان می‌دهند. همچنین تضمین شد که طرفداران فلسطینی امکان مختل کردن سخنان او را ندارند، موضوعی که در ماه‌های اخیر به یک نگرانی در جریان حضور او در برنامه‌های عمومی بدل شده است.

برگزاری زودهنگام مناظره‌ها - برخلاف همیشه - پیش از گردهمایی ملی دو حزب همچنین از چند جهت به  بایدن کمک کند.

اول اینکه این به تیم او امکان می‌دهد هرچه زودتر انتخاب را به عنوان یک دوراهی بزرگ میان ترامپ و بایدن ترسیم کنند. مشاوران بایدن همواره بر این نظر بوده‌اند که وقتی رای‌دهندگان به طور جدی به امکان انتخاب مجدد ترامپ به ریاست جمهوری فکر کنند، پایگاه بایدن تقویت خواهد شد.دیگر اینکه انجام آن در ماه ژوئن به بایدن کمک می‌کند اگر عملکرد ضعیفی در مناظره داشت، فرصت بیشتری برای بهبود چهره خود داشته باشد.اما این برنامه برای او خالی از مخاطره هم نیست. اگر او در ماه اکتبر همچنان در نظرسنجی‌ها عقب باشد، دیگر فرصتی برای یک مناظره با ده‌ها میلیون مخاطب وجود نخواهد داشت، تا بتواند شرایط را عوض کند.

ترامپ برای قانع کردن حریف به انجام مناظره، امتیازات زیادی داد. اگر او در انتخابات ماه نوامبر، بایدن را قاطعانه شکست دهد، همانطورکه قول داده است، ثابت خواهد شد که دادن این امتیازات ارزش داشته است.فایده برنامه مناظره برای رئیس جمهور سابق روشن است. او فرصت خواهد داشت تمایز خود با حریف را به خوبی نزد افکار عمومی به کرسی بنشاند، و به طور بالقوه این تصور را جا بیاندازد که  بایدن کم‌توان است و او یک رهبر قوی‌تر و توانمندتر خواهد بود.

همان طور که در مورد بایدن استدلال شد، اگر ترامپ هم عملکرد ضعیفی در مناظره داشته باشد فرصت بیشتری برای بهبود از آن خواهد داشت.هرچند تیم بایدن گفته است که دو رویارویی تنها مناظره‌های انتخاباتی خواهد بود، اما ترامپ می‌تواند خواستار مناظره‌های بیشتر شود و  به خودداری بایدن از انجام آن به عنوان نشانه ضعف اشاره کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها