دومینوی کناره گیری سیاستمداران انگلیس از عرصه سیاسی

کد خبر: 1293191

در حالی که نخست وزیر انگلیس تاریخ برگزاری انتخابات عمومی را اعلام کرده است، بسیاری از نمایندگان محافظه کار و اعضای بلند پایه این حزب از جمله وزیر مسکن در کابینه فعلی اعلام کرده‌اند که برای انتخابات آینده نامزد نخواهند شد.

دومینوی کناره گیری سیاستمداران انگلیس از عرصه سیاسی

در حالی که نخست وزیر انگلیس تاریخ برگزاری انتخابات عمومی را اعلام کرده است، بسیاری از نمایندگان محافظه کار و اعضای بلند پایه این حزب از جمله وزیر مسکن در کابینه فعلی اعلام کرده‌اند که برای انتخابات آینده نامزد نخواهند شد.

نشریه "دی سایت" در مطلبی نوشت: شماری از نمایندگان محافظه کار بریتانیا در آستانه انتخابات عمومی ابتدای جولای از نامزدی در این انتخابات انصراف داده و خود را کنار کشیده‌اند. این موضوع شانس موفقیتی را که سیاستمداران انتظار دارند روشن می کند. خروجی ها شامل یک وزیر فعلی نیز می شود.

به این ترتیب چند تن دیگر از نمایندگان برجسته حزب محافظه کار پارلمان انگلیس روز جمعه اعلام کردند که دیگر در انتخابات عمومی که قرار است در 4 ژوئیه برگزار شود، شرکت نخواهند کرد. مایکل گوو، که وزیر مسکن و یکی از اعضای کابینه ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور است هم روز جمعه اعلام کرد که نامزد انتخابات آینده نخواهد شد.

گوو در سرویس آنلاین X نوشت: پس از تقریباً 20 سال به عنوان نماینده مجلس و بیش از یک دهه در کابینه در پنج بخش دولتی، امروز تصمیم گرفتم از سمت خود کنار بروم.

این روزنامه نگار 56 ساله سابق در دوره چهار نخست وزیر از جمله در نقش وزرای آموزش، دادگستری و محیط زیست خدمت می کرد. در زمان سوناک او وزیر فرصت های برابر، مسکن و جوامع است.

پیش از این هم "جان ردوود" و گرگ کلارک نمایندگان مجلس و وزرای سابق اعلام کرده بودند که دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

در حالی که ردوود بدبین به اروپا به سادگی اظهار داشت که کارهای دیگری هم وجود دارد که او دوست دارد انجام دهد"، مکینلی از دیگر نمایندگان محافظه کار کناره گیری کننده تردید در مورد حجم کار سنگین را دلیل این اقدام خود ذکر کرد.

در مجموع 77 نماینده محافظه کار پیش از این انصراف خود را از پارلمان بریتانیا اعلام کرده‌اند. این بیشتر از قبل از پیروزی قاطع تونی بلر، سیاستمدار حزب کارگر در سال 1997 است، زمانی که 72 نماینده محافظه کار در پارلمان این کشور اقدام مشابهی را انجام دادند.

ترزا می، نخست وزیر سابق و ندیم زهاوی، رهبر سابق حزب محافظه کار انگلیس نیز گفته‌اند که دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس چهارم ژوئیه را به عنوان تاریخ انتخابات عمومی در روز چهارشنبه اعلام کرد. احزاب می توانند تا 7 ژوئن نامزدهای خود را معرفی کنند. پارلمان بریتانیا در مجموع 650 نماینده دارد. 14 سال است که محافظه کاران در اینجا اکثریت را در اختیار دارند. اما در شرایط فعلی این وضعیت می تواند تغییر کند. محافظه‌کاران در حال حاضر در نظرسنجی‌ها بسیار عقب‌تر از حزب کارگر هستند.

گوو در دوران دیوید کامرون، وزیر آموزش و پرورش بود، اما در کمپین برگزیت در سال 2016 علیه موضع وی در این باره اظهار نظر کرد. او سپس از تلاش‌های بوریس جانسون برای تبدیل شدن به رهبر محافظه‌کاران حمایت کرد و حتی خودش برای این پست درخواست داد. در سال 2019 او بخشی از کابینه جانسون شد، اما قبل از فروپاشی دولت برکنار شد.

بهر حال در بریتانیا، بیشتر نمایندگان محافظه‌کار امکان نامزدی مجدد در آستانه انتخابات سراسری در 4 جولای را رد کرده‌اند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها